Wielerseizoen 2022
Maar ik kan me niet echt herinneren dat de klassementrijders op de kasseien de Tour echt hebben verloren.
Op Frank Schleck na.
Froome verloor het al voor de kasseien.
En Nibali heeft gedeeltelijk de Tour op de kasseien gewonnen.
Maar ik sta open voor het opfrissen van mijn geheugen.
Op Frank Schleck na.
Froome verloor het al voor de kasseien.
En Nibali heeft gedeeltelijk de Tour op de kasseien gewonnen.
Maar ik sta open voor het opfrissen van mijn geheugen.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Had Boogert er ook niet last van, ergens begin deze eeuw? Toen ze over dat weggetje moesten dat elke dag een keer onder water kwam te staan. Dus feitelijk groen van de algen er glad bij lag.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
terzijde: wie de rit van duinkerke naar calais wil meepikken, heel mooie streek. Ik heb daar trouwens al een paar keer een rit georganiseerd voor onze wielertoeristenclub, de laatste is 135 kms lang en iedereen was super tevreden van het parcours. De oude stad van boulogne sur mer is super evenals de kustweg van BSM naar Calais met beklimming van de cap blanc nez. Heen reden we langs het heuvelachtige binnenland. Terug overwegend langs de kust.
Ik post de gegevens van de rit straks, eerst deuren gaan kiezen
Ik post de gegevens van de rit straks, eerst deuren gaan kiezen
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Dan hebben ze nu toch nog ruim de tijd om te gaan oefenen?
Er zijn ook genoeg renners die geen voeling hebben met waaiers. Of met massasprints. Of met een tijdritfiets. Of met de Angliru/Zoncolan/Mortirolo/Planche... etc.
https://www.routeyou.com/nl/route/view/ ... aalkustritfiedoo schreef: ↑15 okt 2021 09:11 terzijde: wie de rit van duinkerke naar calais wil meepikken, heel mooie streek. Ik heb daar trouwens al een paar keer een rit georganiseerd voor onze wielertoeristenclub, de laatste is 135 kms lang en iedereen was super tevreden van het parcours. De oude stad van boulogne sur mer is super evenals de kustweg van BSM naar Calais met beklimming van de cap blanc nez. Heen reden we langs het heuvelachtige binnenland. Terug overwegend langs de kust.
Ik post de gegevens van de rit straks, eerst deuren gaan kiezen
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Dit sluit +- aan bij wat ik denk. "sleutelritten worden tot in detail verkend, soms zelfs meermaals. Waarom zou zo'n kassei rit niet bij die verkende sleutelritten kunnen horen?"
Daarbovenop: bijna elke grote ploeg heeft wel een renner die vlot over de kasseien rijdt, dus het is niet zo dat ze binnen de ploeg geen knowhow hebben (en anders kunnen ze er waarschijnlijk wel iemand extern voor betalen).
Zo is het.
Iemand op kasseien leren rijden kan in 2-3 dagen. Dat de meeste het hier op het forum niet willen is iets anders.
Als iemand dat teveel moeite vindt verdient hij het niet om de Tour te winnen. Gewoon die rit een paar keer rijden samen met een iemand die handig is op de steentjes.
Iemand leren klimmen of sprinten is in veel gevallen een onmogelijke zaak.
Daarnaast zijn 10.5 van de 11 stroken in deze etappe toch wel erg brave stroken. Drie stroken kennen we uit recente edities van Parijs-Roubaix. 1 strook (#2 dus de 10 in koers) is eens als alternatief gebruikt toen een deel van Pont Gibus (strook na het Bos en straks in de Tour de laatste) werd gerestaureerd vanwege de slechte afwatering.
Prima zo'n rit wat niet wegneemt dat stroken als Carrefour, Het Bos en Mons en Pevele niet in een grote ronde horen. Goed dat die er dus niet inzitten want die zijn zelfs voor specialisten een extreme uitdaging.
Dat vind ik overigens ook van beklimmingen die op circusacts lijken. Ik zie liever cols die uitdagen om te koersen ipv dat ze moeten ploeteren om boven te komen.
Deze kasseienrit kan voor klassementrenners die zich goed voorbereiden zelfs tijdwinst (etappewinst zal wel voor een specialist zijn) opleveren alla Nibali een aantal jaar geleden.
Overigens is Parijs-Roubaix een van de meest gebruikte 1e etappes van de Tour.! Liefhebbers van kasseien hebben dus al genoeg ingeleverd in de loop der jaren Het werd dus weer een keertje tijd
Geen TTT is eigenlijk een belediging naar de sponsors van de teams.
Iemand op kasseien leren rijden kan in 2-3 dagen. Dat de meeste het hier op het forum niet willen is iets anders.
Als iemand dat teveel moeite vindt verdient hij het niet om de Tour te winnen. Gewoon die rit een paar keer rijden samen met een iemand die handig is op de steentjes.
Iemand leren klimmen of sprinten is in veel gevallen een onmogelijke zaak.
Daarnaast zijn 10.5 van de 11 stroken in deze etappe toch wel erg brave stroken. Drie stroken kennen we uit recente edities van Parijs-Roubaix. 1 strook (#2 dus de 10 in koers) is eens als alternatief gebruikt toen een deel van Pont Gibus (strook na het Bos en straks in de Tour de laatste) werd gerestaureerd vanwege de slechte afwatering.
Prima zo'n rit wat niet wegneemt dat stroken als Carrefour, Het Bos en Mons en Pevele niet in een grote ronde horen. Goed dat die er dus niet inzitten want die zijn zelfs voor specialisten een extreme uitdaging.
Dat vind ik overigens ook van beklimmingen die op circusacts lijken. Ik zie liever cols die uitdagen om te koersen ipv dat ze moeten ploeteren om boven te komen.
Deze kasseienrit kan voor klassementrenners die zich goed voorbereiden zelfs tijdwinst (etappewinst zal wel voor een specialist zijn) opleveren alla Nibali een aantal jaar geleden.
Overigens is Parijs-Roubaix een van de meest gebruikte 1e etappes van de Tour.! Liefhebbers van kasseien hebben dus al genoeg ingeleverd in de loop der jaren Het werd dus weer een keertje tijd
Geen TTT is eigenlijk een belediging naar de sponsors van de teams.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1723
- Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
- Locatie: Omg. Eindhoven
[*]
https://www.youtube.com/watch?v=Fybi9FT7g2M
Vind op zich Parijs Roubaix wel een hoogtepunt van het jaar als koers, maar je kunt je gehele seizoen wel naar de moer rijden door een val in een dergelijke koers. Kijk maar naar Van Vleuten.
Val gebeurd nu "gelukkig" aan het einde seizoen, maar als dit in het voorjaar gebeurd, is je hele seizoen naar de vaantjes. Geldt ook voor een dergelijke etappe in een GT natuurlijk.
Ben ook benieuwd hoe het arbeidsrecht hier tegen aan kijkt.
Nu is een profcontract natuurlijk een bijzondere arbeidsovereenkomst lijkt me, maar ook hier heb je met werkgever-werknemer relatie te maken. Een werkgever dient in NL in ieder geval te zorgen voor veilige arbeidsomstandigheden. In hoeverre kun je een (natte) kasseienrit als veilige werkomgeving zien?
Edit: typo
Passage du Gois idd 1999.MarkVeenstra schreef: ↑15 okt 2021 08:28 Had Boogert er ook niet last van, ergens begin deze eeuw? Toen ze over dat weggetje moesten dat elke dag een keer onder water kwam te staan. Dus feitelijk groen van de algen er glad bij lag.
https://www.youtube.com/watch?v=Fybi9FT7g2M
Vind op zich Parijs Roubaix wel een hoogtepunt van het jaar als koers, maar je kunt je gehele seizoen wel naar de moer rijden door een val in een dergelijke koers. Kijk maar naar Van Vleuten.
Val gebeurd nu "gelukkig" aan het einde seizoen, maar als dit in het voorjaar gebeurd, is je hele seizoen naar de vaantjes. Geldt ook voor een dergelijke etappe in een GT natuurlijk.
Ben ook benieuwd hoe het arbeidsrecht hier tegen aan kijkt.
Nu is een profcontract natuurlijk een bijzondere arbeidsovereenkomst lijkt me, maar ook hier heb je met werkgever-werknemer relatie te maken. Een werkgever dient in NL in ieder geval te zorgen voor veilige arbeidsomstandigheden. In hoeverre kun je een (natte) kasseienrit als veilige werkomgeving zien?
Edit: typo
Laatst gewijzigd door uninvitedguest op 15 okt 2021 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1723
- Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
- Locatie: Omg. Eindhoven
Nou, daar kun je natuurlijk over discussiëren, uiteindelijk zitten we niet meer in het oude Rome.
Sowieso ben ik van mening dat in een GT geen etappes moeten zitten waar je de ronde alleen maar kunt verliezen, maar niet winnen. In algemene zin ben ik van mening dat topsport gebaseerd moet zijn op het doel te winnen i.p.v. niet te verliezen.
Sowieso ben ik van mening dat in een GT geen etappes moeten zitten waar je de ronde alleen maar kunt verliezen, maar niet winnen. In algemene zin ben ik van mening dat topsport gebaseerd moet zijn op het doel te winnen i.p.v. niet te verliezen.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
Dan moet je alle bochten eruit halen maar dan wordt het weer zo lastig om een rondje Frankrijk te doen.
Afdalingen moet je dan al helemaal niet meer doen.
Een driewielerrace op de langste rechte weg van Frankrijk lijkt mij arbotechnisch nog net kunnen.
Afdalingen moet je dan al helemaal niet meer doen.
Een driewielerrace op de langste rechte weg van Frankrijk lijkt mij arbotechnisch nog net kunnen.
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 15 okt 2021 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork
Ik ben dan wel benieuwd naar hun RI&E (Risico Inventarisatie en Evaluatie) sinds 1994 in Nederland verplicht voor alle werkgevers vanaf 1 FTE.uninvitedguest schreef: ↑15 okt 2021 13:51 [*]Passage du Gois idd 1999.MarkVeenstra schreef: ↑15 okt 2021 08:28 Had Boogert er ook niet last van, ergens begin deze eeuw? Toen ze over dat weggetje moesten dat elke dag een keer onder water kwam te staan. Dus feitelijk groen van de algen er glad bij lag.
https://www.youtube.com/watch?v=Fybi9FT7g2M
Vind op zich Parijs Roubaix wel een hoogtepunt van het jaar als koers, maar je kunt je gehele seizoen wel naar de moer rijden door een val in een dergelijke koers. Kijk maar naar Van Vleuten.
Val gebeurd nu "gelukkig" aan het einde seizoen, maar als dit in het voorjaar gebeurd, is je hele seizoen naar de vaantjes. Geldt ook voor een dergelijke etappe in een GT natuurlijk.
Ben ook benieuwd hoe het arbeidsrecht hier tegen aan kijkt.
Nu is een profcontract natuurlijk een bijzondere arbeidsovereenkomst lijkt me, maar ook hier heb je met werkgever-werknemer relatie te maken. Een werkgever dient in NL in ieder geval te zorgen voor veilige arbeidsomstandigheden. In hoeverre kun je een (natte) kasseienrit als veilige werkomgeving zien?
Edit: typo
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless