Wie van de drie als nieuwe fiets
Met SRAM heb je eerder meer opties qua powermeter dan met Shimano dan minder.
Quarq bijvorbeeld, een merk van SRAM en misschien wel de beste PM die op de markt is (en dat zeg ik niet omdat ik er zelf 2 heb).
Quarq bijvorbeeld, een merk van SRAM en misschien wel de beste PM die op de markt is (en dat zeg ik niet omdat ik er zelf 2 heb).
Vergeet het gewicht van de fiets en koppel dat niet aan het begrip 'high-tech'. In het rijtje prijs, gewicht, high-tech mag je er twee kiezen en dan doe je op de derde concessies: good, cheap, fast: pick two.
Ik zou kiezen voor de fiets die standaard het dichtst bij je wensen qua geometrie past en waar je dus het minste hoeft aan te passen.
Ik zou kiezen voor de fiets die standaard het dichtst bij je wensen qua geometrie past en waar je dus het minste hoeft aan te passen.
De stack is nagenoeg gelijk en scheelt een klein beetje spacer. 15mm voor de Basso en 20mm voor de BMC versus 30mm huidig.
De reach scheelt 6mm bij de BMC en 12,5mm bij de Basso. Maar de stuurpen van de Basso is 120mm versus 110 van de BMC. Mijn huidige fiets heeft een 120mm. Ga ik die 1,25cm echt merken? Ik fiets wisselend met de handen op de shifters en in de beugels.
Cranklengte van de Basso weet ik dus niet omdat deze met een andere groepset wordt geleverd dan standaard op de fiets zit.
Zijn deze verschillen nog noemenswaardig of eigenlijk een pot nat?
De reach scheelt 6mm bij de BMC en 12,5mm bij de Basso. Maar de stuurpen van de Basso is 120mm versus 110 van de BMC. Mijn huidige fiets heeft een 120mm. Ga ik die 1,25cm echt merken? Ik fiets wisselend met de handen op de shifters en in de beugels.
Cranklengte van de Basso weet ik dus niet omdat deze met een andere groepset wordt geleverd dan standaard op de fiets zit.
Zijn deze verschillen nog noemenswaardig of eigenlijk een pot nat?
+1 voor de basso ff een setje fulcrum r3 erin en tadaaaaaa.
Sram rival22.... volgens mij is dit een crank met een uitwisselbare spider net zoals sram force22.
Dan is het spider eruit, en voor minder dan 500 euro heb je een power2max.
Ik heb dit ook zo gedaan op mn force groepset.
En eenmaal sram in gebruik wil je niet snel terug naar shimano.
Nu heb ik shimano op mn gravel fiets en stap ik op en af zonder nadenken. Sram was na 2x schakelen een gewoonte, het is geen stap van chineese naar russische raket.
Sram rival22.... volgens mij is dit een crank met een uitwisselbare spider net zoals sram force22.
Dan is het spider eruit, en voor minder dan 500 euro heb je een power2max.
Ik heb dit ook zo gedaan op mn force groepset.
En eenmaal sram in gebruik wil je niet snel terug naar shimano.
Nu heb ik shimano op mn gravel fiets en stap ik op en af zonder nadenken. Sram was na 2x schakelen een gewoonte, het is geen stap van chineese naar russische raket.
Ik heb net zelf de afweging tussen een BMC en Basso mogen maken. Ik ben voor een Basso gegaan, de Astra met Sram. Dus als je het mij vraagt....
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
De Basso trekt me toch het meest merk ik.
Is het eigenlijk gebruikelijk om een proefrit te maken op een racefiets? En heb je daar eigenlijk iets echt aan? Ik kan hooguit vergelijken met mijn eigen alu racer.
De fiets staat niet bij me om de hoek dus het zal aankopen zijn en daarna tot nooit meer ziens. Qua korting zal de verkoper niet in me investeren als klant vermoed ik maar de veelal gratis eerste onderhoudsbeurten hoeft hij ook niet te doen. Wat is realistisch om in deze tijd als korting in de vorm van accessoires te verwachten?
Is het eigenlijk gebruikelijk om een proefrit te maken op een racefiets? En heb je daar eigenlijk iets echt aan? Ik kan hooguit vergelijken met mijn eigen alu racer.
De fiets staat niet bij me om de hoek dus het zal aankopen zijn en daarna tot nooit meer ziens. Qua korting zal de verkoper niet in me investeren als klant vermoed ik maar de veelal gratis eerste onderhoudsbeurten hoeft hij ook niet te doen. Wat is realistisch om in deze tijd als korting in de vorm van accessoires te verwachten?
Korting is idd een stuk moeilijker dan vroeger.
Ik kreeg gratis pedalen, bidonhouders en bidons, een Garmin out-front houder, en de fiets werd tubeless afgeleverd (niet zo af fabriek)
Ik vind de Focus trouwens een mooie fiets als enige blijkbaar Maar alle drie zou ik met alle plezier in de garage parkren.
Doe wat je stiekem het liefst wil. Ze zijn sowieso aan elkaar gewaagd, dus moet je je hart laten beslissen.
Ik kreeg gratis pedalen, bidonhouders en bidons, een Garmin out-front houder, en de fiets werd tubeless afgeleverd (niet zo af fabriek)
Ik vind de Focus trouwens een mooie fiets als enige blijkbaar Maar alle drie zou ik met alle plezier in de garage parkren.
Doe wat je stiekem het liefst wil. Ze zijn sowieso aan elkaar gewaagd, dus moet je je hart laten beslissen.
Mijn ervaring is dat er weinig mogelijk is qua korting. Fietsen raken ze toch wel kwijt. Een fietsenmaker waar je een relatie mee hebt is makkelijker.
Als je kunt proeven op een fiets dan zou ik dat zeker doen. En een beetje handelen qua accessoires kan altijd.
Als je kunt proeven op een fiets dan zou ik dat zeker doen. En een beetje handelen qua accessoires kan altijd.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16480
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Korting kan nog altijd.
10-20% afhankelijk van merk en type is zelfs niet uitzonderlijk.
Deze week zelfs nog een korting van 25% op een Trek model 2022 met Dura Ace 12sp Di2 gezien.
10-20% afhankelijk van merk en type is zelfs niet uitzonderlijk.
Deze week zelfs nog een korting van 25% op een Trek model 2022 met Dura Ace 12sp Di2 gezien.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend