Ik heb net nog eens gekeken of mijn derailleur goed stond afgestelt dat was het geval dus niets aan aangepast.
Daarna nog eens op kasseien gaan rijden en deze keer nergens last van gehad. Maar nu vraag ik me wel af wat het dan was. De ketting lijkt me onwaarschijnlijk want deze kan misschien wel eens een tandje misgrijpen maar niet een stuk of 4 keer op 200m. De temperatuur zal het ook niet zijn want het was vandaag hetzelfde weer.
Heeft er iemand een idee?
DT Swiss 350 ratchet probleem
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid
Ze zijn splinternieuw dus vet zal er zeker in zitten. Dat de veren verkeerd zouden zitten zou me verbazen maar het kan. Als ik nog eens het probleem heb zal ik hem open doen.
Kan juist dat er te veel vet op zat. Als ik te veel na een beurt erop doe, grijpt de ratchet niet goed aan.
Nu je een paar ritjes gedaan hebt het vet wat meer verdeelt zit en het nu goed gaat.
Dat het op kasseien niet helemaal lekker ging kan, doordat je mogelijk niet voor continu druk op de pedalen hield en daardoor de aangrijping icm te (iets) veel vet wat langer op zich wachtte
Nu je een paar ritjes gedaan hebt het vet wat meer verdeelt zit en het nu goed gaat.
Dat het op kasseien niet helemaal lekker ging kan, doordat je mogelijk niet voor continu druk op de pedalen hield en daardoor de aangrijping icm te (iets) veel vet wat langer op zich wachtte
Ik heb dit probleem ook aangekaart, maar dan bij het MTB topic. Blijkt toch echt wel vaker voor te komen bij de nieuwere wielen en navenPhilippos schreef: ↑08 nov 2021 14:20 Laatst een bericht hier voorbij gekomen met een vergelijkbaar probleem (los van de kasseien). Uiteindelijk zijn de ratchet veren vervangen door de fietsenmaker. Geen idee of dit het probleem opgelost heeft, je moet even zoeken naar het topic en de TS een bericht sturen.
Topic was van een paar weken terug
Bij mijn Roval wielen van 700km was er geen plezier meer aan te beleven
Sworks Venge
+1 heb ik zelf meegemaakt door het zelf te veroorzaken,
Gewoon even het vet verwijderen en opnieuw minimaal vet op de rachet smeren
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.