Pagina 2 van 2
Re: Continental GP 5000 TL vs (iets ander :-) )
Geplaatst: 23 nov 2021 13:07
door piethenk
scottpch schreef: ↑22 nov 2021 12:31
Heb zojuist een set nieuwe Pro One's TLE gemonteerd, had hiervoor de vorige versie van Pro One TLE.
Deze set is zo'n 5000km meegegaan, slechts 1x de band moeten plakken van binnenuit omdat de latex het gat niet kon dichten.
Heb nu de nieuwe set zonder latex gemonteerd, kunnen ze de hele winter een beetje oprekken op de velg.
In het voorjaar gaat dan de latex erin, kijken of ze weer een heel seizoen meegaan.
Maar jij plakt de buitenband? En dat is betrouwbaar genoeg (of beter gezegd: dat vind jij betrouwbaar genoeg)? En dan nog tubeless te gebruiken?
Re: Continental GP 5000 TL vs (iets ander :-) )
Geplaatst: 23 nov 2021 13:44
door scottpch
Yep, het gat was te groot om dmv latex te dichten.
Buitenband erafgehaald, schoongemaakt en met dremel het te plakken deel opgeruwd.
Vervolgens een gewoon simson plakkertje en solution gebruikt en het gat was weer gedicht.
Zo nog een paar duizend km gereden en nu dus een nieuwe set banden gemonteerd voor komend jaar.
Re: Continental GP 5000 TL vs (iets ander :-) )
Geplaatst: 23 nov 2021 14:29
door Orlok
Is dat niet een beetje overdreven 'opruwen' met een dremel.
Met schuurpapier was genoeg geweest. Trouwens met de nieuwe versie van de Pro One zal dat niet meer gaan, ontvetten met wasbenzine zou dan voldoende moeten zijn:
viewtopic.php?f=10&t=93376&p=1497620#p1497620
Re: Continental GP 5000 TL vs (iets ander :-) )
Geplaatst: 23 nov 2021 18:46
door hayes
Ik dreig in herhaling te vallen, maar de Vittoria Rubino is er ook tubeless.
Ik heb al jaren en jaren tot grote tevredenheid met de gewone clinchers gereden.
Re: Continental GP 5000 TL vs (iets ander :-) )
Geplaatst: 23 nov 2021 18:58
door scottpch
Orlok schreef: ↑23 nov 2021 14:29
Is dat niet een beetje overdreven 'opruwen' met een dremel.
Met schuurpapier was genoeg geweest. Trouwens met de nieuwe versie van de Pro One zal dat niet meer gaan, ontvetten met wasbenzine zou dan voldoende moeten zijn:
viewtopic.php?f=10&t=93376&p=1497620#p1497620
Nee.
Heb het uiteraard eerst geprobeerd met een schuurpapiertje, het plakkertje viel er gewoon af!
Dus toen maar rigoureus aangepakt, net zoals ze bij autobanden doen, met een dremel.
Toen bleef ie wel zitten.
Komt waarschijnlijk door de latex waardoor je het oppervlak niet goed vetvrij krijgt.
Re: Continental GP 5000 TL vs (iets ander :-) )
Geplaatst: 25 nov 2021 07:06
door Ramon73
Toch ben ik heel tevreden over de GP5000. Ik rij ze niet tubeless, maar met latex biba.
Achterband is het eerste kaal, en die rij ik tot op het karkas op. Vierkant zijn ze vrij snel, maar tot vervanging heb ik wel een jaar nodig. Met 8000-11000 km jaarlijks vind ik dat voldoende levensduur.
Lek rijden ook weinig last van, op 1x glasscherven na heb ik het afgelopen seizoen niet lek gereden. Vind ze zelf erg prettig rijden met 6 bar (78kg eigen gewicht).
Nieuwe banden op de velg leggen is wel een lastig klusje, kost heel veel tijd......op aanraden van een vriend een bandenknecht gekocht en dan gaat het prima. Zitten ze eenmaal een tijdje erop dan rekken ze iets op en gaat het ook met de hand. Lastig nog steeds, maar het gaat wel.
Re: Continental GP 5000 TL vs (iets ander :-) )
Geplaatst: 25 nov 2021 11:55
door Orlok
Ramon73 schreef: ↑25 nov 2021 07:06
Toch ben ik heel tevreden over de GP5000. Ik rij ze niet tubeless, maar met latex biba.
Achterband is het eerste kaal, en die rij ik tot op het karkas op. Vierkant zijn ze vrij snel, maar tot vervanging heb ik wel een jaar nodig. Met 8000-11000 km jaarlijks vind ik dat voldoende levensduur.
Lek rijden ook weinig last van, op 1x glasscherven na heb ik het afgelopen seizoen niet lek gereden. Vind ze zelf erg prettig rijden met 6 bar (78kg eigen gewicht).
Nieuwe banden op de velg leggen is wel een lastig klusje, kost heel veel tijd......op aanraden van een vriend een bandenknecht gekocht en dan gaat het prima. Zitten ze eenmaal een tijdje erop dan rekken ze iets op en gaat het ook met de hand. Lastig nog steeds, maar het gaat wel.
Je gaat ons toch niet vertellen dat je de
GP5000 TL koopt om deze vervolgens met een biba tot op het canvas te rijden.? Het moet niet gekker worden.
Re: Continental GP 5000 TL vs (iets ander :-) )
Geplaatst: 25 nov 2021 12:01
door Ramon73
Orlok schreef: ↑25 nov 2021 11:55
Ramon73 schreef: ↑25 nov 2021 07:06
Toch ben ik heel tevreden over de GP5000. Ik rij ze niet tubeless, maar met latex biba.
Achterband is het eerste kaal, en die rij ik tot op het karkas op. Vierkant zijn ze vrij snel, maar tot vervanging heb ik wel een jaar nodig. Met 8000-11000 km jaarlijks vind ik dat voldoende levensduur.
Lek rijden ook weinig last van, op 1x glasscherven na heb ik het afgelopen seizoen niet lek gereden. Vind ze zelf erg prettig rijden met 6 bar (78kg eigen gewicht).
Nieuwe banden op de velg leggen is wel een lastig klusje, kost heel veel tijd......op aanraden van een vriend een bandenknecht gekocht en dan gaat het prima. Zitten ze eenmaal een tijdje erop dan rekken ze iets op en gaat het ook met de hand. Lastig nog steeds, maar het gaat wel.
Je gaat ons toch niet vertellen dat je de
GP5000 TL koopt om deze vervolgens met een biba tot op het canvas te rijden.? Het moet niet gekker worden.
Nee, niet de TL. Ik koop de gewone. Tubeless vind ik niet echt iets voor de racer, wel voor gravel (komt mss ooit nog wel).
Re: Continental GP 5000 TL vs (iets ander :-) )
Geplaatst: 25 nov 2021 12:11
door Orlok
Dan pis je naast de pot, want dit topic gaat over de tubeless variant van de GP5000.!