Pagina 2 van 5

Geplaatst: 26 mei 2010 09:50
door daniel1975
Timo 2.0 schreef:
DeRosa schreef:kul.
rob74 schreef:neutron:
- moeilijk banden op te leggen


Kul? Ik heb zelf een set Neutrons en de meeste banden zijn een drama met omleggen. Vittoria begin ik niet eens meer aan, Michelin is erg moeilijk. Continental gaat net maar ook verre van soepel.


+1 Neutron is echt lastig.

Geplaatst: 26 mei 2010 10:34
door tiest
+1 voor lastig. En +1 voor Neutrons.

Geplaatst: 26 mei 2010 10:54
door 53x11
Moeilijke keus.
Ik rij nu met Neutron Ultra's in de bergen. Mooie wielen, idd wel lastig een bandje om te krijgen, en als er een spaak springt dan is je wiel meteen zo krom dat je er geen meter meer mee kan fietsen.
Als ik nu een nieuw setje zou kiezen, dan zou ik denk ik gaan voor open-pro's met Edco Super G naven en CX-ray spaken. Reden: iets meer multi-inzetbaar (met die neutrons durf ik eigenlijk geen wedstrijdjes te fietsen), makkelijk te repareren, nog steeds vrij licht, maar ook duurzaam. Het setje zou ik laten spaken door Zoran (heb ik goede ervaringen mee). Hij is volgens mij iets scherper in prijs dan Frieke.

Geplaatst: 26 mei 2010 11:33
door sharkman113
Nooit problemen met omleggen van banden om campa verlgen (maar kies mijn bander er wel voor). Neutrons zijn probleemloos en hoe goed de spaker ook is echt beter zal het eindresultaat niet worden (tenzij je over de 95 kg heengaat...).
Met een beetje zoeken kun je nog een set neutrons met de oude naven vinden voor veel minder dan je budget en daar zou ik voor gaan.

Geplaatst: 26 mei 2010 12:01
door derosa
Ik heb vier paar Neutrons (oude, nieuwe normale uitvoering en Ultra's) en nada, noppa, geen problemen met het omleggen van banden: Conti's 4000, Michelins, en meerder versies Vittoria's. Alleen Deda Tre is een drama maar gelukkig slecht verkrijgbaar!

Geplaatst: 26 mei 2010 12:23
door indecs
Hmmm... gemengde berichten. Twijfel slaat weer toe :)

@Sharkman, wat bedoel je met "een set neutrons met de oude naven"? De gewone Neutron wielen, dus zonder carbon naafhuls?

Zijn de Neutron lagers trouwens net zo makkelijk te onderhouden als Record lagers?

Geplaatst: 26 mei 2010 12:24
door binkie
Niks voor of tegen Frieke maar om een stel wielen te bouwen dat op alle gebied zo goed is als een stelletje Neutrons zal je toch van goede huize moeten zijn.
Ernie komt van goede huize!

Geplaatst: 26 mei 2010 14:40
door eric69
Hallo,

Heb bij Ernie Frieke een wielset laten maken zo een 3 maanden geleden.
Kan alleen maar zeggen: "TOPPIEJOPPIE".
Bijkomend voordeel is ook nog dat je niet zo een alledaags setje rijdt, waar je er tig stuks op een zondagmorgen van tegenkomt.
Ik zou wel een goede naaf kiezen. Laat je door Ernie adviseren en je krijgt gegarandeerd een goed wiel waar je nog heel veel plezier aan zult beleven.

Grtz, Eric

Geplaatst: 26 mei 2010 15:07
door indecs
Ik heb ook het volste vertrouwen in Frieke.

Ik wilde dus graag een wielset met Record naven, maar Ernie adviseerde me DT 240S naven te nemen.
Hij beweerde er nog nooit problemen mee gehad te hebben, maar hier op het forum las ik toch een topic over gescheurde 240S naven waar verschillende mensen last van hebben gehad.

Record is duurzamer maar volgens Ernie bouw je met DT naven een sterker achterwiel (spaken staan aan de cassette zijde minder steil).

Ik ga deze week nog de knoop doorhakken... alle opties maken het niet eenvoudiger.

Geplaatst: 26 mei 2010 15:25
door 53x11
Als je gewone DT (voor)naven radiaal gaat spaken, dan gaat het mis (flens scheurt uit). Weet niet of dat hier ook het geval was (maar een fietsmaatje van me heeft dat eens meegemaakt). De radiaal-naaf heeft meer 'vlees' op de flens en zou dit probleem niet hebben.

Geplaatst: 26 mei 2010 18:54
door rob74
INDECS schreef:Ik heb ook het volste vertrouwen in Frieke.

Ik wilde dus graag een wielset met Record naven, maar Ernie adviseerde me DT 240S naven te nemen....
Als je het volste vertrouwen in Frieke hebt, waarom dan zijn oordeel in twijfel trekken?

Geplaatst: 26 mei 2010 19:01
door timo2.0
DeRosa schreef:Ik heb vier paar Neutrons (oude, nieuwe normale uitvoering en Ultra's) en nada, noppa, geen problemen met het omleggen van banden: Conti's 4000, Michelins, en meerder versies Vittoria's. Alleen Deda Tre is een drama maar gelukkig slecht verkrijgbaar!

Je ziet dat zich in dit topic heel wat mensen melden die juist grote moeite met banden om Campagnolo velgen leggen. Dus wat is je geheim?