Nieuwe woon-werkfiets
een racer kan die spatbordjes toch niet verwerken? dan wordt de speling soms wat klein, vooral als je 30mm+ banden gaat kiezen, dan kom je in de buurt van domane/synapse/fenix achtige fietsen.
een gravelbike is soms ook wat overkill, er zijn gravel fietsen en monster gravel fietsen
je keuze voor een crosser is toch niet zo slecht? lekkere diepe zit, soms een dubbel voorblad,misschien jammer dat de ALU canyon inflite er niet meer is..... die past prima naast je aeroad er is wel een carbon optie rond de 2k.
je vraag is mij nog niet helemaal duidelijk, je zoekt een nieuwe fiets en daarbij nieuwe banden? en plezier...
ik geniet het meest van mn goedkoopste fiets, een stalen klassieker met open pave bandjes en volle spatbordjes, ik kan er mee licht gravelen; veel woon-werk gedaan en di2 boys gek maken op de bemelerberg en mn buitenbladje.
maar mn trek boone canti en 38mm maxxis rambler is eerder een betere cross/gravel bike.
een gravelbike is soms ook wat overkill, er zijn gravel fietsen en monster gravel fietsen
je keuze voor een crosser is toch niet zo slecht? lekkere diepe zit, soms een dubbel voorblad,misschien jammer dat de ALU canyon inflite er niet meer is..... die past prima naast je aeroad er is wel een carbon optie rond de 2k.
je vraag is mij nog niet helemaal duidelijk, je zoekt een nieuwe fiets en daarbij nieuwe banden? en plezier...
ik geniet het meest van mn goedkoopste fiets, een stalen klassieker met open pave bandjes en volle spatbordjes, ik kan er mee licht gravelen; veel woon-werk gedaan en di2 boys gek maken op de bemelerberg en mn buitenbladje.
maar mn trek boone canti en 38mm maxxis rambler is eerder een betere cross/gravel bike.
Ik doe woonwerk met al m'n fietsen eigenlijk.
Ik heb recent wel een Giant Contend met Tiagra op de kop getik. Die moet me door de vuile weken/manden helpen. Bandjes 28mm gaan perfect, 30mm moet nog kunnen. Op de nieuwere modellen gaat het idd een stuk breder.
Als je al een racer hebt, zou ik ook een gravelbike durven aanraden.
Er zijn intussen zo veel verschillende gravelfietsen dat je zeker iets moet vinden dat aan je wensen voldoet.
Ik heb recent wel een Giant Contend met Tiagra op de kop getik. Die moet me door de vuile weken/manden helpen. Bandjes 28mm gaan perfect, 30mm moet nog kunnen. Op de nieuwere modellen gaat het idd een stuk breder.
Als je al een racer hebt, zou ik ook een gravelbike durven aanraden.
Er zijn intussen zo veel verschillende gravelfietsen dat je zeker iets moet vinden dat aan je wensen voldoet.
Als je nu wat nieuws gaat kopen zou ik juist wel montage punten voor spatborden op je lijst zetten.
Zo veel makkelijker/betere bevestiging.
Trek Domane een optie of is dit teveel comforthouding ? (maatje kleiner met langere stuurpen?)
Daar passen redelijk brede banden in (icm spatborden)
Canyon grail/grizl.
Zo veel makkelijker/betere bevestiging.
Trek Domane een optie of is dit teveel comforthouding ? (maatje kleiner met langere stuurpen?)
Daar passen redelijk brede banden in (icm spatborden)
Canyon grail/grizl.
- thestudent
- Forum-lid HC
Mason bokeh... ik heb er een en die doet nu zo ongeveer alles. Gravel, bikepacking en nu winterfiets. Maar mijn winterfiets setup is eigenlijk ook meer dan perfect als snelle commuter.
Kleine voordelen voor de commuter, standaard met naafdynamo en lamp te bestellen. En er zit een extra doorvoer voor de dynamokabel in de vork. Sks Bluemels zijn met een beetje handigheid passend te maken en dan nog ruimte tot 35mm in 700c.
Alleen wil ik m zeker niet stallen op het werk.
Kleine voordelen voor de commuter, standaard met naafdynamo en lamp te bestellen. En er zit een extra doorvoer voor de dynamokabel in de vork. Sks Bluemels zijn met een beetje handigheid passend te maken en dan nog ruimte tot 35mm in 700c.
Alleen wil ik m zeker niet stallen op het werk.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Ik heb een racer en gravelbike. De racer gebruik ik zomers ook voor woon-werk. In de nattere periode neem ik de gravelbike, fietsen hangen in mijn kantoor aan de muur. Even afspoelen voordat ze naar binnen gaan.
1x wekelijks met de auto, schoon goed brengen.
1x wekelijks met de auto, schoon goed brengen.
Dogma F