Vraag hier naar het door jou gezochte onderdeel of fiets

Campagnolo BSA trapas

Gebruikersavatar
jackbrown
Forum-lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 mar 2005 18:31

Gebruikersavatar jackbrown 22 feb 2022 16:11

Als TS wil ik trouwens laten weten dat ik inmiddels voorzien ben.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

pino
Forum-lid HC
Berichten: 4305
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 22 feb 2022 16:41

mackersv2.0 schreef: 22 feb 2022 14:55 Fijne spoed.
Dank! Zijn er dan 2 verschillende versies van Italiaanse draad ( heb Barnett laatst weggedaan)?
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 22 feb 2022 21:05

jackbrown schreef: 22 feb 2022 16:11 Als TS wil ik trouwens laten weten dat ik inmiddels voorzien ben.
Mooizo. Dit was alleen even voor Thestudent. Sorry dat ik je topic een beetje gekaapt hebt 😉
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
jackbrown
Forum-lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 mar 2005 18:31

Gebruikersavatar jackbrown 23 feb 2022 16:14

Enzzo schreef: 22 feb 2022 21:05
jackbrown schreef: 22 feb 2022 16:11 Als TS wil ik trouwens laten weten dat ik inmiddels voorzien ben.
Mooizo. Dit was alleen even voor Thestudent. Sorry dat ik je topic een beetje gekaapt hebt 😉
Geen probleem hoor. Ik heb het alleen vermeld zodat het bekend wordt dat ik niet meer op zoek ben.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

Gebruikersavatar
jackbrown
Forum-lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 mar 2005 18:31

Gebruikersavatar jackbrown 23 feb 2022 16:17

thestudent schreef: 16 feb 2022 14:20
Enzzo schreef: 15 feb 2022 22:58 Ik heb er nog eentje liggen. Italiaanse draad uiteraard. Mag tegen verzendkosten weg.
Zal hem eens opmeten als ik weer in NL ben. Laat maar weten of je geduld en interesse hebt.
Is dit er toevallig een in ITA in 102? Voor record/chorus?
Ik heb net ontdekt dat ik zelf een Chorus trapas heb liggen (ITA, 102). Dus als je nog op zoek bent ...

IMG20220223160419.jpg
IMG20220223160446.jpg
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

Gebruikersavatar
jackbrown
Forum-lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 mar 2005 18:31

Gebruikersavatar jackbrown 23 feb 2022 16:29

Deze vraag hoort eigenlijk bij Techniek, maar omdat we het toch over de trapas hebben plaats ik hem hier.

Volgens de installatie handleiding moet de trapas op 70 Nm worden aangedraaid. Maar toen ik dat probeerde merkte ik dat de as al erg stroef begon te draaien (lang?) vóórdat ik de waarde van 70Nm had bereikt. En dat was alleen de rechterkant, de linkerkant zich nog vrij los in het frame.
Hoe kan dit nou?
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 23 feb 2022 17:06

Eerst links aandraaien (de “vaste kant”) en daarna rechts. En wat vet er op
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

pino
Forum-lid HC
Berichten: 4305
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 23 feb 2022 17:28

Enzzo schreef: 23 feb 2022 17:06 Eerst links aandraaien (de “vaste kant”) en daarna rechts. En wat vet er op
.? Eerst de kant met de borst toch?
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
jackbrown
Forum-lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 mar 2005 18:31

Gebruikersavatar jackbrown 23 feb 2022 17:39

Voor de zekerheid:

Rechts is DS (de kant van de cranks) en links is NDS?
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 23 feb 2022 20:50

De aandrijfkant eerst vastzetten
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 23 feb 2022 20:57

Ik zie dat er al meer reacties zijn.
Maar nu moet het duidelijk zijn toch? Mijn “links” was inderdaad wat verwarrend, maar je draait dus eerst de kant vast waar de tandwielen op komen.
En nogmaals goed invetten! De draad is best kwetsbaar.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
jackbrown
Forum-lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 mar 2005 18:31

Gebruikersavatar jackbrown 24 feb 2022 13:04

Ik heb jullie adviezen gevolgd - eerst rechter (DS) cup vastzetten en daarná linker (NDS) cup - maar het probleem houdt aan.
Wanneer alleen de rechter cup vastzit (70 Nm) dan draait de as nog gewoon soepel. Maar zodra de linker cup een beetje weerstand ondervindt bij het indraaien in het frame (ik schat minder dan 10 Nm), dan draait de as al met wrijving rond.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

Plaats reactie