Campagnolo BSA trapas
Als TS wil ik trouwens laten weten dat ik inmiddels voorzien ben.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
Dank! Zijn er dan 2 verschillende versies van Italiaanse draad ( heb Barnett laatst weggedaan)?
Niet zijken maar reiden !
Geen probleem hoor. Ik heb het alleen vermeld zodat het bekend wordt dat ik niet meer op zoek ben.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
Ik heb net ontdekt dat ik zelf een Chorus trapas heb liggen (ITA, 102). Dus als je nog op zoek bent ...
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
Deze vraag hoort eigenlijk bij Techniek, maar omdat we het toch over de trapas hebben plaats ik hem hier.
Volgens de installatie handleiding moet de trapas op 70 Nm worden aangedraaid. Maar toen ik dat probeerde merkte ik dat de as al erg stroef begon te draaien (lang?) vóórdat ik de waarde van 70Nm had bereikt. En dat was alleen de rechterkant, de linkerkant zich nog vrij los in het frame.
Hoe kan dit nou?
Volgens de installatie handleiding moet de trapas op 70 Nm worden aangedraaid. Maar toen ik dat probeerde merkte ik dat de as al erg stroef begon te draaien (lang?) vóórdat ik de waarde van 70Nm had bereikt. En dat was alleen de rechterkant, de linkerkant zich nog vrij los in het frame.
Hoe kan dit nou?
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
Voor de zekerheid:
Rechts is DS (de kant van de cranks) en links is NDS?
Rechts is DS (de kant van de cranks) en links is NDS?
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Ik zie dat er al meer reacties zijn.
Maar nu moet het duidelijk zijn toch? Mijn “links” was inderdaad wat verwarrend, maar je draait dus eerst de kant vast waar de tandwielen op komen.
En nogmaals goed invetten! De draad is best kwetsbaar.
Maar nu moet het duidelijk zijn toch? Mijn “links” was inderdaad wat verwarrend, maar je draait dus eerst de kant vast waar de tandwielen op komen.
En nogmaals goed invetten! De draad is best kwetsbaar.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Ik heb jullie adviezen gevolgd - eerst rechter (DS) cup vastzetten en daarná linker (NDS) cup - maar het probleem houdt aan.
Wanneer alleen de rechter cup vastzit (70 Nm) dan draait de as nog gewoon soepel. Maar zodra de linker cup een beetje weerstand ondervindt bij het indraaien in het frame (ik schat minder dan 10 Nm), dan draait de as al met wrijving rond.
Wanneer alleen de rechter cup vastzit (70 Nm) dan draait de as nog gewoon soepel. Maar zodra de linker cup een beetje weerstand ondervindt bij het indraaien in het frame (ik schat minder dan 10 Nm), dan draait de as al met wrijving rond.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."