Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Soorten fietsers

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 17 mei 2010 14:08

Mijn persoonlijke favoriet:
De pannekoek
Enthousiasteling, meestal net begonnen met fietsen. Fiets zit onder het vuil, piept en kraakt en de ketting heeft al 20 jaar geen kettingsmeer gezien. De pannekoek draagt sportschoenen, een T-shirt en wijde shorts (uiteraard boven een stel harige benen), ook bij temperaturen rond het vriespunt.

Zit me trouwens nu af te vragen in welke catagorie ik zelf val. Moet ik ff over nadenken geloof ik
:-)

EDIT: schiet me net te binnen, want was lange tijd 'mijn kliekje':
De (ex-)roeier
Heeft een zeer goede conditie, is bovengemiddeld lang, en heeft een niet aflatende competitiedrang. Deze combi leidt niet zelden tot gevaarlijke situaties in het verkeer en/of valpartijen. Verder te herkennen aan een laag RPM (roeien doe je immers ook niet met meer dan 40 slagen per minuut), schuddend bovenlijf en harige benen. In het begin vaak nog student, dus op oudere fietsen. Meestal wel helemaal bezeten van fietsen, dus er wordt gestaag ge-upgrade naar mooier materiaal. Fietst 1 keer per jaar met een grote groep zo hard mogelijk rond het IJsselmeer
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
jay
Forum-lid
Berichten: 529
Lid geworden op: 16 okt 2008 10:27

Gebruikersavatar jay 17 mei 2010 14:09

Zit me trouwens nu af te vragen in welke catagorie ik zelf val. Moet ik ff over nadenken geloof ik
:-)


zit ik inderdaad ook over na te denken
On the road S-Works Powered
Off the road (Niet meer)
Http://pina-power.pinkbike.com

mispoes
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 12 mei 2009 15:12

mispoes 17 mei 2010 14:15

Jay schreef:
Zit me trouwens nu af te vragen in welke catagorie ik zelf val. Moet ik ff over nadenken geloof ik
:-)


zit ik inderdaad ook over na te denken


Moet je per se in een categorie vallen dan?
http://www.sjaspatat.net" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 17 mei 2010 14:16

mispoes schreef:
Jay schreef:
Zit me trouwens nu af te vragen in welke catagorie ik zelf val. Moet ik ff over nadenken geloof ik
:-)


zit ik inderdaad ook over na te denken


Moet je per se in een categorie vallen dan?


Dit is nou net niet het topic om te nuanceren! (JA DUS! :-) )
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 17 mei 2010 14:27

De "Floresfietser"
Is wars van lichtgewichtonderdelen door zijn eigen "fietsadonislichaam".
Koopt een fiets en onderdelen die die zelf mooi vindt.
Heeft geen profaspiraties dus teamkleding is bij hem ongepast.
Scheert zijn benen want zwart behaarde benen in het zicht is not done.
Houdt van meer kleuren dan zwart-wit rood.
Heeft een zeer goede band met zijn fm maar shopt ook vaak buiten de deur.
Is een fietskledingmaniak.
Zijn fietsgemiddelde ligt lager dan menigeen op een forum meldt.
Op datzelfde forum bemoeit ie zich vaak met vragen.
Vindt het aantal kilometers belangrijker als de snelheid.
Ondanks dat het niet nodig is vraagt het toch altijd aan zijn vrouw of een nieuwe aankoop wel verantwoord is.
Heeft vooral enorm veel plezier in het fietsen en alles wat daarmee te maken heeft.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

farelli
Forum-lid
Berichten: 2603
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:14

farelli 17 mei 2010 14:34

Complimenten met dit topic. Heerlijk leesvoer in de middagpauze.
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

mispoes
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 12 mei 2009 15:12

mispoes 17 mei 2010 14:39

53x11 schreef:
mispoes schreef:
Jay schreef:

zit ik inderdaad ook over na te denken


Moet je per se in een categorie vallen dan?


Dit is nou net niet het topic om te nuanceren! (JA DUS! :-) )


Oh, ok

De nou-dan-ga-ik-toch-gezellig-met-je-mee-fietser/ster

Is gaan fietsen vanwege uit de hand gelopen hobby van vriend/in. Wil gezellig de zondagmiddag samen doorbrengen . Fietst vaak op een fitnessbike of iets dergelijks. Sportschoenen.
Makkelijk te herkennen aan degene die er in vol ornaat naast rijdt.
http://www.sjaspatat.net" onclick="window.open(this.href);return false;

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 17 mei 2010 15:19

de "Ik ben beter dan de rest fietser, maar vandaag even niet"

Herkenbaar aan zijn redelijk nieuwe fiets, maar slecht onderhouden; vieze ketting, vuile wielen en besmeurd stuurlint. Heeft een allergaartje van fietskleding aan is vaak te koud gekleed voor het weer. Vindt dat hij eigenlijk alleen op de grote plaat mag rijden.
Weet alles van de wielergeschiedenis en haalt onderweg graag bekende annekdotes aan. "Weet je hoe Tom Simpson is overleden?", "Ken je die heroïsche rit van Breukink?", "Heb je gehoord hoe het ligstuur is geïntroduceerd?".
Fietst wijdbeens, uiteraard ongeschoren. Zwoegt de Eijserbosweg omhoog terwijl hij hijgt dat hij in vergelijking met anderen een goede stijl heeft. Roept manmoedig bij tegenwind; "Spring maar in mijn wiel!"
Om dat vervolgens 3 minuten bij 22 km/pu vol te houden.
Maar bovenal is hij de laatste 15 kilomter compleet stuk gereden, over elke grens gegaan die zijn lichaam hem keer op keer aangeeft.
Dan bij de koffie achteraf blijkt er een excuus paraat waarom het vandaag niet ging, als het even kan ondersteund door weer een annekdote; "Weet je hoe Contador een zekere overwinning heeft verloren...?"
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

mrangry
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 17 okt 2009 19:28

mrangry 17 mei 2010 15:26

Hee, dat ben ik :)

adufresne
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 feb 2008 10:29

adufresne 17 mei 2010 15:30

@Flores: goh, afgezien van het feit dat jij een grotere bemoeial op het forum lijkt te zijn dan ik ;-) zouden we tweelingbroers kunnen zijn. Wat mij betreft is de Floresfietser dan ook een serieuze catagorie ...

elboutero
Forum-lid
Berichten: 843
Lid geworden op: 24 apr 2009 13:49

elboutero 17 mei 2010 15:32

[quote="BMiller"]Het 'Talent'

Rijdt op een dure carbonracer. Club/Team tenue volledig behangen met reclame. Vaak te zien in tweetallen of groep. Rijdt niet zachter dan 35km. Kijkt minachtend met inhalen naar je materiaal en ongeschoren benen. Alle verkeersreglementen worden genegeerd. Met toertochten halen ze iedereen links en rechts in. Schelden als je niet snel genoeg aan de kant gaat. [/quote]

Als je het de "Aso" in plaats van het 'Talent' noemt dan herken ik me er wel enigszins in :rolleye:
Cervelo S3D - Canyon Aeroad CF SL - Cannondale Scalpel Si-3

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 17 mei 2010 16:14

De tijdrijder (anex tijdstrijder) is een zonderlinge wielrenner. Ze beschikken - afhankelijk van talent - bovengemiddeld tot schofterig veel vermogen, bij doorgaans bovengemiddeld lange lijven, met gespierde en geschoren benen.

Trainen doen ze liefst alleen. Hun geestverruimende martelwerktuigen met disk(achter)wielen, weinig-spaaks voorwielen met (extreem) hoge velg, straaljager-cockpit-stuurinrichtingen en vele metertjes (het betreft hier cijferfetisjisten van de ergste soort) lijken slechts nog met enige fantasie op de racers waar andere renners zich mee op de openbare weg vertonen.

Ondanks dat de meeste van hen een wedstrijdlicentie hebben, zie je ze zelden in een gewone koers. Een peloton is ze veel te knus en ze sprinten als pannenkoeken, dus hebben er ook niets te zoeken. Tijdens de tijdritten die ze (uiteraard) wel veelvuldig rijden, zitten ze langer op hun Tacxen dan dat ze wedstrijdkilometers maken. Ze nemen zichzelf en hun dicipline uiterst serieus. (misschien wel iets te...)

In weerwil van wat outsiders denken zijn ze wel uitermate sociaal voor en na de wedstrijd.

Plaats reactie