Transcontinental Race No 8. #TCRNo8
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5540
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Zal me trouwens ook niet verbazen als er drugs worden gebruikt om wakker te blijven.
Jup ik heb erg weinig vertrouwen in de eerbaarheid van de mens.
Jup ik heb erg weinig vertrouwen in de eerbaarheid van de mens.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Anderhalf uur slapen op het juiste moment, het moment dat past bij jouw lichaam, heeft meer effect dan 5uur slapen op het verkeerde moment.
Ik heb zelf vaak genoeg ritten van 1000-1400km gereden met een gemiddelde van 1-1.5 uur slaap per etmaal. Dat is prima te doen als je goed weet wanneer je moet slapen (en de spullen er voor bij je hebt). Het gaat fout als er organisatieregels of andere beperkingen zijn die je forceren om op een bepaald tijdstip te slapen of juist niet te slapen. Ook hier is het luistern naar je lichaam.
Even wat richtlijnen roepen en mensen dwingen zich daaraan te houden, dat is juist het recept voor ellende.
Geloof mij maar, de meesten die daar meerijden weten wat ze aan het doen zijn.
De organisatie, daar heb ik zo mijn twijfels bij na een fors aantal jaren volgen van de TCR.
Ik heb zelf vaak genoeg ritten van 1000-1400km gereden met een gemiddelde van 1-1.5 uur slaap per etmaal. Dat is prima te doen als je goed weet wanneer je moet slapen (en de spullen er voor bij je hebt). Het gaat fout als er organisatieregels of andere beperkingen zijn die je forceren om op een bepaald tijdstip te slapen of juist niet te slapen. Ook hier is het luistern naar je lichaam.
Even wat richtlijnen roepen en mensen dwingen zich daaraan te houden, dat is juist het recept voor ellende.
Geloof mij maar, de meesten die daar meerijden weten wat ze aan het doen zijn.
De organisatie, daar heb ik zo mijn twijfels bij na een fors aantal jaren volgen van de TCR.
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5540
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Lol ultra_ivo.
Ik zeg helemaal nier dat de organisatie bepaalt waar of wanneer of hoe vaak. Ik zeg alleen. Het zou goed zijn als er een minimum is.
De koploper wil winnen. En negeert daarbij alle signalen om te stoppen.
Als hij langer zou kunnen stoppen om meer te rusten weet ik zeker dat hij dat zou doen. Dat gaat alleen niet. Nummer twee wil ook winnen. Als nr 1 langer stopt wint de nr2 wel.
Het is simpelweg een prachtig voorbeeld van een race to the bottom.
Simpelweg om deze redenen zijn bijvoorbeeld digitale tachografen in vrachtwagens extreem nuttig voor de veiligheid. En de boetes bij fraude extreem hoog. En ja ik weet hoe veel chauffeurs er ook over klagen. Die zouden maar wat graag op sommige momenten even 5 uur extra doorkachelen om net wel thuis te komen. Maar ja de tachograaf voorkomt waarschijnlijke honderden doden per jaar!
En ik begrijp allerlei andere dingen die het ultrafietsen mooi maken. De reis. De eigen route. Spullen meenemen.
Ik denk alleen niet dat je een arts of wetenschapper kan vinden die niet vindt dat het ongezond is. En het kan best wel op een gezondere manier.
En daarom vind ik het ook niet cool en kan ik er eigenlijk alleen meewarig naar kijken. 'Wat doe je jezelf aan?'
Dat een renner zichzelf vertelt dat het allemaal wel kan. Tja dat js gewoon een logisch gevolg van t proberen volhouden. Een mens praat altijd recht wat krom is.
Ik zeg helemaal nier dat de organisatie bepaalt waar of wanneer of hoe vaak. Ik zeg alleen. Het zou goed zijn als er een minimum is.
De koploper wil winnen. En negeert daarbij alle signalen om te stoppen.
Als hij langer zou kunnen stoppen om meer te rusten weet ik zeker dat hij dat zou doen. Dat gaat alleen niet. Nummer twee wil ook winnen. Als nr 1 langer stopt wint de nr2 wel.
Het is simpelweg een prachtig voorbeeld van een race to the bottom.
Simpelweg om deze redenen zijn bijvoorbeeld digitale tachografen in vrachtwagens extreem nuttig voor de veiligheid. En de boetes bij fraude extreem hoog. En ja ik weet hoe veel chauffeurs er ook over klagen. Die zouden maar wat graag op sommige momenten even 5 uur extra doorkachelen om net wel thuis te komen. Maar ja de tachograaf voorkomt waarschijnlijke honderden doden per jaar!
En ik begrijp allerlei andere dingen die het ultrafietsen mooi maken. De reis. De eigen route. Spullen meenemen.
Ik denk alleen niet dat je een arts of wetenschapper kan vinden die niet vindt dat het ongezond is. En het kan best wel op een gezondere manier.
En daarom vind ik het ook niet cool en kan ik er eigenlijk alleen meewarig naar kijken. 'Wat doe je jezelf aan?'
Dat een renner zichzelf vertelt dat het allemaal wel kan. Tja dat js gewoon een logisch gevolg van t proberen volhouden. Een mens praat altijd recht wat krom is.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid
- Berichten: 1114
- Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53
Uiteraard is dit gekkenwerk en schuurt het tegen de waanzin aan, maar helemaal doorgedraaid zijn de (meeste?) deelnemers zeker niet. Hier een berichtje van de ca. vierde in de race:
Ondertussen is het hele veld verspreid over noord en zuid, en de snelsten ploeteren in de Balkan, waar Fiona een nogal eigenzinnige keuze maakt in haar route; veel meer landinwaarts dan de rest.
En ... over artsen en chirurgen gesproken: Fiona Kolbinger (Cap01) is er een.“I am doing as well as I hoped and not destroying myself, starting a little bit slower and now increasing in speed. The first three guys are completely crazy. I don’t think I will catch them unless they slow down. I am not sure if they can keep their speed because they do not sleep a lot. If they slow down, I will be there; if they do not, no one will catch them.” — Christoph (100)
Ondertussen is het hele veld verspreid over noord en zuid, en de snelsten ploeteren in de Balkan, waar Fiona een nogal eigenzinnige keuze maakt in haar route; veel meer landinwaarts dan de rest.
Te weinig stoppen/slapen is ook weer slecht voor je snelheid. De goede balans vinden, dat is wat belangrijk is. En uiteraard de juiste route. Niet gewoon blind volgen wat Komoot en anderen je vertellen maar zelf nadenken.
De eigenzinnige route die Fiona volgt is in het verleden vaker gevolgd tijdens TCR's. Pawel #160 neemt deze ook en blijkt er behoorlijks nel mee te zijn. Je kunt hier van een eind voor Zagreb tot aan Banja Luka goed doorrijden met genoeg voorzieningen. Langs de kust is het te druk en schurk je langs de Kroatisch/Bosnische grens dan kom je veel verlaten dorpen tegen en een hele forse klim Bosnië in.
De eigenzinnige route die Fiona volgt is in het verleden vaker gevolgd tijdens TCR's. Pawel #160 neemt deze ook en blijkt er behoorlijks nel mee te zijn. Je kunt hier van een eind voor Zagreb tot aan Banja Luka goed doorrijden met genoeg voorzieningen. Langs de kust is het te druk en schurk je langs de Kroatisch/Bosnische grens dan kom je veel verlaten dorpen tegen en een hele forse klim Bosnië in.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1114
- Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53
Hier nog wat gegevens van de winnaar bij de mannen en bij de vrouwen:
1st | Christoph Strasser
9 Days, 14 Hours, 0 Minutes // 12:00 03/08
Est Distance: 4578.62 KM
Daily AVG: 477.13 KM
AVG Speed: 19.88 KM/H
AVG Moving Speed: 24.50 KM/H
Moving Time: 7 d 18 h 54 m (81%)
Stopped Time: 1 d 19 h 24 m (19%)
8th | Fiona Kolbinger
10 Days, 13 Hours, 44 Minutes // 11:44 04/08
Est Distance: 4703.86 KM
Daily AVG: 444.74 KM
AVG Speed: 18.50 KM/H
AVG Moving Speed: 23.60 KM/H
Moving Time: 8 d 07 h 19 m (79%)
Stopped Time: 2 d 06 h 30 m (21%)
1st | Christoph Strasser
9 Days, 14 Hours, 0 Minutes // 12:00 03/08
Est Distance: 4578.62 KM
Daily AVG: 477.13 KM
AVG Speed: 19.88 KM/H
AVG Moving Speed: 24.50 KM/H
Moving Time: 7 d 18 h 54 m (81%)
Stopped Time: 1 d 19 h 24 m (19%)
8th | Fiona Kolbinger
10 Days, 13 Hours, 44 Minutes // 11:44 04/08
Est Distance: 4703.86 KM
Daily AVG: 444.74 KM
AVG Speed: 18.50 KM/H
AVG Moving Speed: 23.60 KM/H
Moving Time: 8 d 07 h 19 m (79%)
Stopped Time: 2 d 06 h 30 m (21%)
-
- Forum-lid
- Berichten: 1114
- Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53
De 6e finisher, #50 Ulrich Bartholmoes 10 Days, 1 Hours, 51 Minutes // 23:51 03/08, heeft zijn hele reis op Strava gezet:
https://www.strava.com/activities/75852 ... =ios_share
https://www.strava.com/activities/75852 ... =ios_share
- robbebopper
- Forum-lid HC
- Berichten: 5713
- Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32
Haha, alleen het laden van deze activiteit liet al zien hoe belachelijk lang de tocht was.
Ook interessant is zijn hartslag, die steeds lager wordt gedurende de rit.
Ook interessant is zijn hartslag, die steeds lager wordt gedurende de rit.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1114
- Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53
Ook Fiona Kolbinger is terug te vinden op Strava: https://www.strava.com/pros/16572603
Vooral haar laatste deel, TCRNo8 dag 10 is bijzonder indrukwekkend.
639.31km Distance 25:33:59 Moving Time 4,643m Elevation 149 Tough Relative Effort 95W Estimated Avg Power 8,724kJ Energy Output Show More Avg Max Speed 25.0km/h 53.2km/h Elapsed Time 29:09:08
https://www.strava.com/activities/7580742068
Vooral haar laatste deel, TCRNo8 dag 10 is bijzonder indrukwekkend.
639.31km Distance 25:33:59 Moving Time 4,643m Elevation 149 Tough Relative Effort 95W Estimated Avg Power 8,724kJ Energy Output Show More Avg Max Speed 25.0km/h 53.2km/h Elapsed Time 29:09:08
https://www.strava.com/activities/7580742068