chris80 schreef: ↑16 aug 2022 19:18
Wanneer je de goede framemaat hebt, een los stuur en stuurpen en wat spacers onder je stuur hoef je echt niet bang te zijn dat je je fiets niet passend kan maken. Het ergste wat je kan gebeuren is dat je met een spacertoren moet rijden (visueel minder mooi, al rijden er hele volksstammen met veel spacers) of een andere maat stuurpen nodig hebt. En wanneer je zelf lenig bent en een goede core hebt maakt het alles nog wat makkelijker.
ok bedankt!
chris80 schreef: ↑16 aug 2022 19:18
Die piepende seatpost is natuurlijke rete irritant, maar maakt het kwalitatief natuurlijk geen slechte fiets. Het gaat niet kapot ofzo..
't Gohja, de "fix" die velen toepassen (met de carbonpasta) leidt hier en daar toch tot deterioratie van die zadelpen heb ik al gezien + het valt af te wachten wat de jaren zullen brengen denk ik - maar idd, de rest van de fiets is wellicht wel kwalitatief genoeg...plus, het is ook (hopelijk) een uitzondering qua voorbeeld.
intersantos schreef: ↑16 aug 2022 19:55
Lcsmet schreef: ↑15 aug 2022 23:04
Waarom juist deze 2 fietsen?
Wil je dichtbij een fiets kopen of wil je je verplaatsen?
Heb je al gekeken naar de nieuwe Giant Propel, de Trek Madone om er maar enkele te noemen.
Je meent t. Ik voel een 'Vosje' aankomen
leg uit?
bakboord1 schreef: ↑16 aug 2022 23:59
Wat is je lengte en wat is je binnenbeen lengte?
Probeer goed te meten en dat betekent je zaakje omhoog duwen totdat het niet verder kan. Op de fiets zorgt je eigen gewicht namelijk ook dat je niet op je balzak rijdt.
Aan de hand van jouw specs kunnen mensen met min of meer gelijke verhoudingen al vrij snel inschatten welke richting je uitgaat.
Ik ben bijv lang met lange benen en armen. Ik moet dus richting een endurance geometrie en een race geo past mij niet.
Ik schrijf overigens bewust geo want verschillende merken hanteren verschillende eisen voor wanneer iets endurance is of niet. De termen kunnen hierdoor wel eens misleidend zijn.
Lengte 1m84, binnenbeenlengte 90,7 (blijkbaar lange benen voor m'n lengte). Ik had voordien m'n binnenbeenlengte zelf opgemeten thuis, en toen kwam ik 87 uit; ben tijdje geleden langsgeweest bij Campe om m'n maat te bepalen toen ik nog dacht een Aeroad te kopen, en toen kwamen ze daar 90,7 uit (dus bijna 4 cm verschil!
) Moest ik daar zelf meten door over zo'n fietspomp-achtig ding te gaan staan, en tussen m'n benen inderdaad zo hoog mogelijk op te trekken
m'n vriendin zegt me soms dat ik "lange benen" heb, maar blijkbaar is het dus ook wel objectief zo denk ik (ook in die online maatbepalers van de verschillende merken blijkt dan vaak dat ik, voor m'n lengte, lange benen heb). Armen weet ik niet, maar die zijn redelijk in proportie denk ik.
Gezien je zelf ook lange benen hebt en je zegt dat daardoor een race geo niet past, is dat dus mogelijks voor mij ook het geval? Misschien moet ik toch maar voor de zekerheid eens een bike fit laten doen he, vooraleer de investering te doen...
scottpch schreef: ↑17 aug 2022 08:39
Ligt er uiteraard aan hoe flexibel je bent, maar er zijn hardcore aero racers op de markt en iets wat comfortabelere aero racers die dan een wat hoger balhoofd en een wat kortere bovenbuis hebben.
Ben gisteravond een ritje gaan maken met de MTB, waaronder stuk langs het jaagpad. Wat me opviel, is dat 100% van de racefietsen die ik passeerde (en dat waren er echt +50 denk ik) met de handen bovenop het stuur rijden, en dus quasi nooit in de beugel. Scheelt toch ook weer wat m.b.t. de houding op de fiets denk ik? Ik let er nu natuurlijk extra op, zowel op mezelf in de etalage, als op anderen, en ik probeer me ook eens zo plat mogelijk te leggen maar op de MTB is dat niet zo vanzelfsprekend