Ik heb zelf de 830. De processor is zeker snel genoeg. Maar navigeren blijft, zeker offroad, nogal behelpen. De standaardinstellingen zijn, voor zover ik weet, niet te veranderen en die hebben een aantal problemen:
* Kleuren en lijndiktes. De kleur en dikte van de lijn die je moet rijden, lijkt teveel op die van kruisende wegen
* Het moment van aangeven. Dat is niet instelbaar en komt vaak te laat en offroad vaak helemaal niet
* De manier van aangeven. Een rotonde wordt altijd aangegeven als naar rechts en direct daarna geeft ie de afslag. (die je dan dus heel vaak mist)
Kortom: Mooi ding voor trainen, maar imo onvoldoende qua navigeren. Zeker offroad, waar je minder tijd hebt goed op je schermpje te turen, gaat het heel vaak mis.
Navigatie voor MTB
-
- Forum-lid
- Berichten: 733
- Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05
Probeer ook eens OSM kaarten, ik gebruik ze via Freizeitkarte, en de lijnkleur is beter te onderscheiden van de kaart. Mbt aangeven en nauwkeurigheid, de 1040 op multiband gps is serieus accurater en ook veel sneller bij het signaleren dat je off course zit dan wel course found.HarryuitHilversum schreef: ↑26 okt 2022 16:19 Ik heb zelf de 830. De processor is zeker snel genoeg. Maar navigeren blijft, zeker offroad, nogal behelpen. De standaardinstellingen zijn, voor zover ik weet, niet te veranderen en die hebben een aantal problemen:
* Kleuren en lijndiktes. De kleur en dikte van de lijn die je moet rijden, lijkt teveel op die van kruisende wegen
* Het moment van aangeven. Dat is niet instelbaar en komt vaak te laat en offroad vaak helemaal niet
* De manier van aangeven. Een rotonde wordt altijd aangegeven als naar rechts en direct daarna geeft ie de afslag. (die je dan dus heel vaak mist)
Kortom: Mooi ding voor trainen, maar imo onvoldoende qua navigeren. Zeker offroad, waar je minder tijd hebt goed op je schermpje te turen, gaat het heel vaak mis.
Een 830 gebruikt OSM kaarten.
Kleur van het spoor/route kan je toch gewoon aanpassen? je kan zelfs 2 routes inladen en beide een verschillende kleur geven.HarryuitHilversum schreef: ↑26 okt 2022 16:19 Ik heb zelf de 830. De processor is zeker snel genoeg. Maar navigeren blijft, zeker offroad, nogal behelpen. De standaardinstellingen zijn, voor zover ik weet, niet te veranderen en die hebben een aantal problemen:
* Kleuren en lijndiktes. De kleur en dikte van de lijn die je moet rijden, lijkt teveel op die van kruisende wegen
* Het moment van aangeven. Dat is niet instelbaar en komt vaak te laat en offroad vaak helemaal niet
* De manier van aangeven. Een rotonde wordt altijd aangegeven als naar rechts en direct daarna geeft ie de afslag. (die je dan dus heel vaak mist)
Kortom: Mooi ding voor trainen, maar imo onvoldoende qua navigeren. Zeker offroad, waar je minder tijd hebt goed op je schermpje te turen, gaat het heel vaak mis.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4713
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Offroad navigeren (of in onbekend bebouwd gebied) gaat altijd het beste met de kaart op het toestel. Het is verder inderdaad erg vreemd dat de melding voor een afslag vast bepaald is op een afstand tot dat punt. Garmin kan dat wel beter, want op mijn Fenix 6pro geeft hij die melding op basis van tijd tot het punt. Ga ik sneller, dan geeft hij dus eerder de melding.
-
- Forum-lid
- Berichten: 733
- Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13778
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Bij koersen --> opgeslagen koersen --> "Koers laden" --> instellingen --> Kleur
Daar kan je ook " altijd weergeven" aanzetten.
Daar kan je ook " altijd weergeven" aanzetten.