martinbo schreef: ↑07 nov 2022 16:11
Daarentegen zijn de 830/840 te klein om een serieus oppervlak aan zonnecellen te hebben.
En dat wasbeer de term koppelverkoop niet begrijpt. Je hebt kleine iphones met veel en weinig geheugen en vliegdekschepen met veel en weinig geheugen.
"Ik wilde solar, die extra GB kreeg ik erbij" of "Ik wilde extra geheugen om meer kaarten te kunnen opslaan; die zonnecellen kreeg ik erbij". Snap je dat?
Los van het feit dat de prijs per GB, net als bij smartphone, op het moment dat die in een geïntegreerd ic'tje zitten factoren hoger is dan wanneer diezelfde GB's op een USB-stick of SD-kaartje zitten. En ook dat vinden we gewoon.
In de 830 en 840 kunnen prima zonnecellen. Ze zitten ook in de fenix en forerunner.
En dat doet in de praktijk qua percentages niet veel onder voor de 1040.
Ik snap de term koopverkoop wel, maar vind dit een heel slecht voorbeeld.
Moeten ze dan 4 modellen maken ipv 2, de vraag is of dat wat oplevert.
Betere specs op een duurder model is gewoon geen koppelverkoop.
Op een instapmodel auto kan je ook niet alle opties bestellen, ik vind dat geen koppelverkoop jij wel.
Ik vind koppelverkoop kosten rijklaar, kosten die je extra moet betalen omdat je anders het product niet kunt afnemen.
Maargoed je kan naar de rechter kijken of je het wint.
Ik snap ook wel dat het commercieel interessant is. Maar de reden dat er geen in/externe geheugen uitbreiding meer mogelijk is omdat dit gewoon redelijk wat problemen gaf met de 1000 en ze daardoor behoorlijk wat apparaten terugkregen. Je weet immers niet welke kwaliteit de klant er in gaat stoppen. Ik snap dat wel. Heel veel vastlopers hebben te maken met eigen geheugenkaarten.