wasbeer2006 schreef: ↑25 dec 2022 11:43
Let even op. IF is geen afval methode of dieet!
(Maar het kan er wel voor werken)
Ik doe het nu drie jaar. Om 12u pas eten en tot 20u
In de ochtend alleen water en zwarte koffie.
Als ik in het weekend fiets in de ochtend eet ik wel en ik ga ook wel eens een keer na 20u door bij een feestje of iets.
Wat mijn grote voordeel is, dat ik minder behoefte aan suiker heb en dat zorgt er weer wel voor dat ik makkelijker dingen kan laten staan.
Maar het grootste voordeel, ik voel me veel beter veel minder moe in de middag, waardoor ik minder eet. Je lichaam weet geen onderscheid te maken in moe of honger en dat is een gevaarlijke dikmaker. Een gevoel van moe is vaak ook een trigger naar suiker.
Let wel op dat je bv in de zomer na een avond fietsen de ochtend erop wel wat electrolyten neemt in je water bv. (liefst wel zonder zoetstoffen)
Wat bij mij ook belangrijk is, tijdens het fietsen van langere ritten echt voldoende, lees behoorlijk wat te eten echt wel die 80 tot 100 gram suiker.
Ik ben al heel lang van mening dat afvallen en/of vetverbranding dat je dat niet met een sport doet/oefent maar juist ernaast door bv IF.
Nu doe ik dat eerste al vanaf mijn twintigste toen nog werd gedacht dat het geen zin had.
Ja en die kids van mij kunnen het 5 minuten ijskoud nadouchen... dat schijnt ook heel goed te zijn. Mij lukt het niet......
@rob, ik ben het deels met je eens, maar zeker niet met het feit dat je niet moet starten met IF, juist wel, om van die suikerbehoefte af te komen. duurt drie/vier dagen dat je maag omdraait en dan ben je het kwijt.
Als ik zwaar werk doe, bv een tuin verbouwen ofzo. Eet ik ook niet tot 12u, en ik begin dan vaal ook gewoon 7 of 8 u.
Alleen voor fietsritten langer dan 2 uur of extreem intensief eet ik in de ochtend.