Zwift setup
AppleTV heeft wel het "nadeel" dat je maar beperkt verbindingsmogelijkheden hebt met sensors. Volgens mij maar 2 BT apparaten. Wil je meer, moet je dat via de Zwift Companion app regelen.
Het voordeel is wel dat het goedkoop is, en gewoon prima beeldkwaliteit. Als je kunt dealen met de BT beperking/app is het de beste optie.
Wil je flexibiliteit, dan is een Windows machine (laptop, Intel NUC, etc) denk ik de betere optie.
Het voordeel is wel dat het goedkoop is, en gewoon prima beeldkwaliteit. Als je kunt dealen met de BT beperking/app is het de beste optie.
Wil je flexibiliteit, dan is een Windows machine (laptop, Intel NUC, etc) denk ik de betere optie.
Inderdaad, het fijne is dat ik de laptop naast mij heb staan en geprojecteerd op de tv voor me. Ik kan eenvoudig typen en kijk vaak een youtube filmpje terwijl ik aan het zwiften ben. Ik heb het beeld dan opgesplitst. Of kan zoiets ook met appleTV?derxx schreef: ↑17 nov 2023 12:13 AppleTV heeft wel het "nadeel" dat je maar beperkt verbindingsmogelijkheden hebt met sensors. Volgens mij maar 2 BT apparaten. Wil je meer, moet je dat via de Zwift Companion app regelen.
Mbt tot de mogelijkheden om het beeld van de laptop naar een TV scherm te brengen -> ik zou zelf nooit een casting techniek gebruiken wanneer HDMI mogelijk is. Ik heb Zwift wel eens geprobeerd met een chromecast, maar de kwaliteit ervan liet toch te wensen over.

Je hebt er toch ook niet meer dan twee nodig, je hrm en je trainerderxx schreef: ↑17 nov 2023 12:13 AppleTV heeft wel het "nadeel" dat je maar beperkt verbindingsmogelijkheden hebt met sensors. Volgens mij maar 2 BT apparaten. Wil je meer, moet je dat via de Zwift Companion app regelen.
Voordeel van appletv vind ik goede kwaliteit beeld voor weinig geld. Geen gedoe met dingen neerzetten aansluiten of casten voor iedere rit maar gewoon aan en gaan.
99% heb je gelijk. Tenzij je trainer geen cadans doorgeeft, of je hebt een domme trainer, en je koppelt je eigen PM en cadans. Of je wil gebruik maken van Zwift play / steering / Zwift cog (virtuele versnelling).1094 schreef: ↑17 nov 2023 13:46Je hebt er toch ook niet meer dan twee nodig, je hrm en je trainerderxx schreef: ↑17 nov 2023 12:13 AppleTV heeft wel het "nadeel" dat je maar beperkt verbindingsmogelijkheden hebt met sensors. Volgens mij maar 2 BT apparaten. Wil je meer, moet je dat via de Zwift Companion app regelen.
Voordeel van appletv vind ik goede kwaliteit beeld voor weinig geld. Geen gedoe met dingen neerzetten aansluiten of casten voor iedere rit maar gewoon aan en gaan.
Het ding met AppleTV is dat je met sommige dingen beperkt bent, terwijl je dat bij een Windows setup niet hebt.
Je hoort me niet zeggen dat AppleTV slecht is, in tegendeel zelfs, maar er zijn genoeg usecases waar een AppleTV gewoon niet voldoet.
Dat is niet altijd waar. Ik heb bijvoorbeeld met mijn powermeter gekoppeld aan zwift. De trainer gekoppeld voor de weerstand + nog de hartslagband.1094 schreef: ↑17 nov 2023 13:46Je hebt er toch ook niet meer dan twee nodig, je hrm en je trainerderxx schreef: ↑17 nov 2023 12:13 AppleTV heeft wel het "nadeel" dat je maar beperkt verbindingsmogelijkheden hebt met sensors. Volgens mij maar 2 BT apparaten. Wil je meer, moet je dat via de Zwift Companion app regelen.
Ik heb wel opstartproblemen met Zwift en zo heel af en toe loopt het tijdens het spel ook vast. Zoals daarnet weer, was wel al lang geleden. Weet niet aan wat het ligt, heb nog een WiFi extender bij geplaatst, Wifi signaal is bijgevolg heel goed. Aan de laptop kan het ook niet liggen, draait op Windows 11 en heeft een i7 processor.
Misschien simplificeer ik het wel een beetje te erg inderdaad maar denk dat je onderaan de streep wel echt beter uit bent met een appletv setup qua waar voor je geld en gemakderxx schreef: ↑17 nov 2023 14:0099% heb je gelijk. Tenzij je trainer geen cadans doorgeeft, of je hebt een domme trainer, en je koppelt je eigen PM en cadans. Of je wil gebruik maken van Zwift play / steering / Zwift cog (virtuele versnelling).1094 schreef: ↑17 nov 2023 13:46Je hebt er toch ook niet meer dan twee nodig, je hrm en je trainerderxx schreef: ↑17 nov 2023 12:13 AppleTV heeft wel het "nadeel" dat je maar beperkt verbindingsmogelijkheden hebt met sensors. Volgens mij maar 2 BT apparaten. Wil je meer, moet je dat via de Zwift Companion app regelen.
Het ding met AppleTV is dat je met sommige dingen beperkt bent, terwijl je dat bij een Windows setup niet hebt.
Je hoort me niet zeggen dat AppleTV slecht is, in tegendeel zelfs, maar er zijn genoeg usecases waar een AppleTV gewoon niet voldoet.