Ventilator for indoor cycling
-
- Forum-lid HC
Ja bij mij wel iig, maar ik weet echt niet hoe hij de sensoren pakt. Via bt of ant
Zal zo ff kijken heb nu mijn fenix om, kijken of hij die ziet.
Je moet alleen hun app hebben voor de bediening. Maarja dat is geen punt natuurlijk.
EDIT
Vermogen doet ie niet, wel op snelheid en daar kan je dus ook een begin en eind snelheid instellen.
Bv 12 tm 40km/h daar tussen ligt dan de 25% tot 100%
Er staat in de app koppel een kickr of ant sensor.
BT werkt dus inderdaad niet
Fenix ziet ie niet. Maarja een horloge is ook geen sensor, een edge pakt een fenix volgens mij ook niet alleen als hr, hooguit als compleet veld.
Zal zo ff kijken heb nu mijn fenix om, kijken of hij die ziet.
Je moet alleen hun app hebben voor de bediening. Maarja dat is geen punt natuurlijk.
EDIT
Vermogen doet ie niet, wel op snelheid en daar kan je dus ook een begin en eind snelheid instellen.
Bv 12 tm 40km/h daar tussen ligt dan de 25% tot 100%
Er staat in de app koppel een kickr of ant sensor.
BT werkt dus inderdaad niet
Fenix ziet ie niet. Maarja een horloge is ook geen sensor, een edge pakt een fenix volgens mij ook niet alleen als hr, hooguit als compleet veld.
Ik heb zelf een 'headwind' gebouwd, een simple FAN met 3 standen, en daar een ESP32+relais-bordje eraan. Die ESP32 zo geprogrammeerd dat ie met mijn hartslagmeter via BLE contact maakt en aan de hand van de hartslag de correcte stand kiest.
Werkt als een speer, en kost weinig (samen minder dan 50€). Ja, je moet wel handig zijn natuurlijk om het te bouwen
Werkt als een speer, en kost weinig (samen minder dan 50€). Ja, je moet wel handig zijn natuurlijk om het te bouwen
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
-
- Forum-lid HC
Offtopic, een fenix kan de hartslag gegevens van de eigen sensor wel doorsturen als sensor.wasbeer2006 schreef: ↑27 feb 2023 17:46 Knip
Ook heel nlij met mn headwind. Had eerst deze met afstandsbediening.
https://www.bol.com/nl/nl/p/bestron-sta ... RwQAvD_BwE
Werkt ook prima al is ie wel wat gammel maar headwind is gewoon meer gemak
1 fan als deze is prima.
https://www.bol.com/nl/nl/p/bestron-sta ... RwQAvD_BwE
Werkt ook prima al is ie wel wat gammel maar headwind is gewoon meer gemak
1 fan als deze is prima.
Hier ook nog wat tips.
viewtopic.php?t=96415&hilit=ventilator
Ik heb 2 van die kleinere die naast mijn voorwiel schuin omhoog blazen.
De afstandsbediening doet meestal beide tegelijk.
viewtopic.php?t=96415&hilit=ventilator
Ik heb 2 van die kleinere die naast mijn voorwiel schuin omhoog blazen.
De afstandsbediening doet meestal beide tegelijk.
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
Moet de headwind eigenlijk precies recht voor je staan?
Ik twijfel om er eentje te kopen omdat ik nu een driestanden ventilator op een paal heb.
Maar ik heb rechts van mijn voorwiel een tafeltje staan met hierop mijn ipad voor de trainig.
De headwind komt dan links van mijn voorwiel te staan en niet recht voor me want ik ben aan de voorkant deels geblokkeerd door het tafeltje.
En nu fiets ik met een handdoek over mijn stuur. Belemmert dat de headwind niet te erg?
Ik twijfel om er eentje te kopen omdat ik nu een driestanden ventilator op een paal heb.
Maar ik heb rechts van mijn voorwiel een tafeltje staan met hierop mijn ipad voor de trainig.
De headwind komt dan links van mijn voorwiel te staan en niet recht voor me want ik ben aan de voorkant deels geblokkeerd door het tafeltje.
En nu fiets ik met een handdoek over mijn stuur. Belemmert dat de headwind niet te erg?
Ik heb deze van Eurom.
https://eurom.nl/product/klimaatbeheers ... /vento-3d/
Met afstandsbediening. Staat recht voor me op de grond, schuin omhoog te blazen. Bevalt uitstekend!
Handdoek op het stuur houdt het zeker tegen, dus een klein formaat handdoekje is beter.
https://eurom.nl/product/klimaatbeheers ... /vento-3d/
Met afstandsbediening. Staat recht voor me op de grond, schuin omhoog te blazen. Bevalt uitstekend!
Handdoek op het stuur houdt het zeker tegen, dus een klein formaat handdoekje is beter.
-
- Forum-lid HC
Ik heb een vergelijkbare, van een ander merk.
Bij mij hangt de ventilator onder een plank en blaast van bovenaf. Ik heb daardoor geen last van een handdoek. Mijn hoofd en romp krijgen zo de volle laag, dat is toch de plek waar de verkoeling het meest welkom is.
Bij mij hangt de ventilator onder een plank en blaast van bovenaf. Ik heb daardoor geen last van een handdoek. Mijn hoofd en romp krijgen zo de volle laag, dat is toch de plek waar de verkoeling het meest welkom is.