Een koersfiets of gravel fiets ombouwen van racestuur naar flatbar is geen moeilijke opgave. En bij sram is de kans op compatibiteit issues klein.
Daarmee wordt de keuze enorm zoals een van de trek gravel fietsen hebben nokjes.
Met die gedachte heb ik ook een klassieke koersfiets naar een herenfiets omgebouwd. Spatborden met p clips aan het frame heerlijk zoeven door stad en land. Ik heb ook een cannondale bad boy gereden. Stoer sterk alles erop en eraan.
Er staat niet echt een budget vermeld,
Is een zelfbouw een idee? kijk op sommige fietsen wordt bespaart door het gebruik van schijfremmen en qr, zou voor mij een no go zijn. Steek assen zijn dan wel een must gewoon ook voor gebuiks gemak. Iets langere achtervork is fijn voor stabiliteit met een dragertje en bagage
Dus een ritchey outback vrolijk kleurtje met grx/sram en een alu kleurige afbouw kan geen merida tegen op
raad gevraagd voor fitnessfiets
Als de fiets ook moet dienen als stadsfiets en een naafdynamo ook gewenst is... Waarom dan niet gewoon een Batavus Dinsdag Sport 30?
Heb ik toevallig vandaag zelf besteld voor woon-werk verkeer op redelijk tempo en gebruik dicht bij huis.
Wil ik sneller, pak ik de racefiets. Wil ik ruw terrein de mtb.
Heb ik toevallig vandaag zelf besteld voor woon-werk verkeer op redelijk tempo en gebruik dicht bij huis.
Wil ik sneller, pak ik de racefiets. Wil ik ruw terrein de mtb.