Re: Verschil in houding
Geplaatst: 21 apr 2023 21:22
Precies, bergop zot je ook anders.
Op de weg ga je automatisch dieper zitten als je harder gaat. Binnen hoeft dat niet en zul je daar zelf aan moeten denken.
Kijk even of je buiten net zo ontspannen zit als binnen. ik zie vooral racers heel veel met gestrekte armen het stuur vaak vasthouden als een papagaai.
Leg je handen er gewoon op. Ga na of je niet knijpt? Zit je wel echt op je zadel of steun je meer op je handen.
Beweeg op je fiets, blijf niet continu zitten.
Maar ik raak buiten ook veel meer vermoeid op mijn racer, zeker bij de wind van de afgelopen tijd, dan blijf je maar corrigeren en zit je gewoon niet ontspannen.
Ps.
Daarnaast snap ik de opbouw van racestuur niet, waarom geen of amper backsweep. Met bv een recht aerostuur ben je het voordeel meteen kwijt omdat je ellebogen naar buiten gaan een stuur als een soort vliegtuigvleugen zou veel beter zijn, lange stuurpen, kort virtuele reach. Maar zal wel weer niet binnen de uci regels zijn.
Op de weg ga je automatisch dieper zitten als je harder gaat. Binnen hoeft dat niet en zul je daar zelf aan moeten denken.
Kijk even of je buiten net zo ontspannen zit als binnen. ik zie vooral racers heel veel met gestrekte armen het stuur vaak vasthouden als een papagaai.
Leg je handen er gewoon op. Ga na of je niet knijpt? Zit je wel echt op je zadel of steun je meer op je handen.
Beweeg op je fiets, blijf niet continu zitten.
Maar ik raak buiten ook veel meer vermoeid op mijn racer, zeker bij de wind van de afgelopen tijd, dan blijf je maar corrigeren en zit je gewoon niet ontspannen.
Ps.
Daarnaast snap ik de opbouw van racestuur niet, waarom geen of amper backsweep. Met bv een recht aerostuur ben je het voordeel meteen kwijt omdat je ellebogen naar buiten gaan een stuur als een soort vliegtuigvleugen zou veel beter zijn, lange stuurpen, kort virtuele reach. Maar zal wel weer niet binnen de uci regels zijn.