Juiste framemaat Cube Attain GTC Race
Een Giant maat L is wel echt een te grote fiets. Wel model maakt dan eigenlijk niet meer uit. Dan is deze 56 een flinke verbetering.
De stuurpen bij deze fiets is eenvoudig te vervangen en een goede fietsenmaker zal je een basis fietsmetinng geven en de stuurpen voor je aanpassen.
Voorraad bij Cube is nog steeds een probleem bij veel modellen, zeker als je hem bij een fietsenmaker bij jou in de buurt wil kopen. Dat er blijkbaar een aantal te vinden zijn is in ieder geval positief nieuws.
De stuurpen bij deze fiets is eenvoudig te vervangen en een goede fietsenmaker zal je een basis fietsmetinng geven en de stuurpen voor je aanpassen.
Voorraad bij Cube is nog steeds een probleem bij veel modellen, zeker als je hem bij een fietsenmaker bij jou in de buurt wil kopen. Dat er blijkbaar een aantal te vinden zijn is in ieder geval positief nieuws.
Campagnolo Ultra Dork
In maat L en je bent 1.77 en bbl 84cm?Dan zit je heel gestrekt.kvdb99 schreef: ↑12 jun 2023 15:42 Ik rijd nu op deze Giant: https://www.giant-bicycles.com/nl/showc ... -disc-2020
Cube maat 56 en als een ander er ook mee moet rijden zal hij/zij gegarandeerd lichamelijke klachten krijgen als die op iemand afgesteld staat bv 1.77 met een bbl van 84 cm.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Heb je meer info over de slechtste kwaliteit carbon?
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Nee, niet echt. Ik was naar een plaatselijke fietsenwinkel geweest en hij gaf aan dat dit de minste kwaliteit carbon is.
Ik dacht dat hij refereerde naar 'Twin Molding' (daar stelde ik namelijk een vraag over). Hij had het erover dat het frame dan niet uit één stuk is gemaakt maar uit twee losse stukken die aan elkaar zijn gemaakt.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Over welke fiets heb je het?
Cube, Giant en andere maken niet altijd de meest sexy fietsen maar wel degelijke fietsen, laat je niet gek maken.
Als je fm dat letterlijk zo gezegd heeft zou ik naar een andere winkel gaan.
En hydraulisch schakelen is er (nog) niet, je zal hydraulisch remmen bedoelen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Nou slecht carbon gebruikt een fabrikant als cube niet.
En denk niet dat je dat merkt dat verschil op ons niveau .
Een prof fiets van 12 duizend euro heeft natuurlijke lichtere carbon vezels.
Maar de cube die je uitgezocht is het frame gewoon goed.
Kun je jaren mee voor uit als je hem een beetje goed onderhoud
En denk niet dat je dat merkt dat verschil op ons niveau .
Een prof fiets van 12 duizend euro heeft natuurlijke lichtere carbon vezels.
Maar de cube die je uitgezocht is het frame gewoon goed.
Kun je jaren mee voor uit als je hem een beetje goed onderhoud
Oh ja oeps. Hydraulisch remmen inderdaadLcsmet schreef: ↑12 jun 2023 19:22 Over welke fiets heb je het?
Cube, Giant en andere maken niet altijd de meest sexy fietsen maar wel degelijke fietsen, laat je niet gek maken.
Als je fm dat letterlijk zo gezegd heeft zou ik naar een andere winkel gaan.
En hydraulisch schakelen is er (nog) niet, je zal hydraulisch remmen bedoelen.
Hij gaf aan dat het de minste kwaliteit carbon is. Hij nam echt super goed de tijd. Hij is denk ik wel 2 uur bezig geweest om goed te bepalen welke maat fiets het beste is (andere stuurpen, andere hoogte, gradens van gebogen arm/been bekijken, etc.).
Ik twijfel of ik verschil ga merken tussen carbon en aluminium. Carbon maakt de fiets wel gelijk wat duurder. Al vraag ik mij af of er een fiets is met Shimano 105 icm aluminium? Ik merkte dat als ik aluminium aanvinkte bij de filters dat er dan eigenlijk geen 105's meer overbleven.
Maar er gaan toch 2 personen eventueel op fietsen met andere lichaamsmaten?
Vrouw,
Recreatieve rijder (27-29 km/h)
Lengte: 177 cm
Binnenbeenlengte: 84 cm
Armlengte: 73 cm
De voorkeur gaat uit naar maat 56, zodat anderen uit mijn gezin (zij zijn +- 183 cm lang) ook op de fiets kunnen rijden.
Vrouw,
Recreatieve rijder (27-29 km/h)
Lengte: 177 cm
Binnenbeenlengte: 84 cm
Armlengte: 73 cm
De voorkeur gaat uit naar maat 56, zodat anderen uit mijn gezin (zij zijn +- 183 cm lang) ook op de fiets kunnen rijden.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Die fietsenmaker moet verantwoorden dat er fietsen van 10.000€ in zijn winkel staan. Die Cube is misschien 2 ons zwaarder en zoveel minder stijf dat alleen een profwielrenner er last van zou kunnen hebben.
Cube is prijs-kwaliteit gewoon top. Daar kan nu niks aan tippen.
Cube is prijs-kwaliteit gewoon top. Daar kan nu niks aan tippen.
Campagnolo Ultra Dork
Ontzettend bedankt allemaal voor de informatie! Ik ga dan denk ik toch voor de 56. Ik ga morgen eens kijken bij 12 GO Biking wat daar allemaal staat.
Ook zal ik eens internet gaan rondspeuren naar een plek waar ze deze (hopelijk) op voorraad hebben.
Vandaag zal ik teruggebeld worden door een lokale fietsenwinkel met de opmerking wanneer de 53 geleverd kon worden. Ik ga ook eens vragen of zij aan de 56 kunnen komen en wat de levertijd daarvan is.
Hier iemand ervaring met levertijden van Cube?
Ook zal ik eens internet gaan rondspeuren naar een plek waar ze deze (hopelijk) op voorraad hebben.
Vandaag zal ik teruggebeld worden door een lokale fietsenwinkel met de opmerking wanneer de 53 geleverd kon worden. Ik ga ook eens vragen of zij aan de 56 kunnen komen en wat de levertijd daarvan is.
Hier iemand ervaring met levertijden van Cube?