Tijdens het fietsen aan eten denken
Bij een hongerklop sta je echt redelijk geparkeerd en heb je moeite om bijv. nog 20kmh te fietsen.
Het lichte gevoel in je hoofd lijkt wel op een koolhydraten tekort inderdaad.
De oplopende hartslag heet ontkoppeling en komt omdat je basisconditie nog niet goed genoeg is.
De oplopende hartslag heet ontkoppeling en komt omdat je basisconditie nog niet goed genoeg is.
-
- Forum-lid
Kan de oplopende hartslag ook het gevolg zijn van de vorm van de dag?
Ik las al dat ontkoppeling ook het gevolg kan zijn door te weinig eten.
En om dit te voorkomen is denk ik door meer duurritten in mijn d1 te fietsen?
Ik ben wel gewend om 4 uur op de fiets te zitten. Alleen nu fiets ik 3 uur met een hogere gemiddelde hartslag, maar zo veel sneller was ik gemiddeld gezien niet.
Ik weet dat je gemiddelde ook sterk beïnvloed wordt door de route die je rijd.
Ik las al dat ontkoppeling ook het gevolg kan zijn door te weinig eten.
En om dit te voorkomen is denk ik door meer duurritten in mijn d1 te fietsen?
Ik ben wel gewend om 4 uur op de fiets te zitten. Alleen nu fiets ik 3 uur met een hogere gemiddelde hartslag, maar zo veel sneller was ik gemiddeld gezien niet.
Ik weet dat je gemiddelde ook sterk beïnvloed wordt door de route die je rijd.
Heb je niet gewoon last van de warmte gehad? Dat lijkt me veel logischer……
- thestudent
- Forum-lid HC
Ik denk dat je niet een al te beste dag had. Waarschijnlijk te warm en te weinig koolhydraten en zouten.
Een echte hongerklop was t misschien nog niet. Ik denk trouwens wel vaker de hele dag aan eten
Een echte hongerklop was t misschien nog niet. Ik denk trouwens wel vaker de hele dag aan eten

Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Mmmmm…. Voor dat laatste gebuikte ik vroeger JP Balkenende 

-
- Forum-lid HC
Precies, ooit een keer ervaren om een echte hongerklop te hebben.bakboord1 schreef: ↑18 jun 2023 16:42 Bij een hongerklop sta je echt redelijk geparkeerd en heb je moeite om bijv. nog 20kmh te fietsen.
Ik weet nog dat dit aan het einde van de Baumbergetocht was is Winterswijk, de laatste 20 kilometer van de 200 km.
Toen was ik bijna niet meer in staat om de pedalen rond te krijgen, ik was in staat de fiets te struiken in te gooien, compleet leeg wat je zegt licht in het hoofd en totaal geen kracht meer.
Dat is echt iets ander dan aan eten denken!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid
Gelukkig heb ik dat nog nooit meegemaakt 
Wat ik wel vooral in de winter heb is verzuring en dat ik me niet meer kan concentreren. Dan stort mijn snelheid in.
Wat ik wel vooral in de winter heb is verzuring en dat ik me niet meer kan concentreren. Dan stort mijn snelheid in.
- Enzzo
- Forum-lid HC
Een echte hongerklop is vrij accuut! Verwardheid, zwalken (gebrek aan coördinatie) en een gevoel alsof je zojuist helemaal uitgeknepen bent.
Behoefte aan suikers is een heel ander verhaal….
Behoefte aan suikers is een heel ander verhaal….
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind