Ik heb tientallen van dit soort powertrips gedaan maar probeer toch vooral wat cols (in mijn geval voor passo's) uit te zoeken die wat meer te bieden hebben dan een grote naam.
De Ventoux en Alpe voelen voor veel fietsers als een must have maar waarom in 1 trip? Kies een van de twee en ga daar een week zitten. Heb je een extra fietsdag die je kan gebruiken voor veel mooie onbekende routes . Een uur klimmen zonder iemand tegen te komen is toch een stuk leuker dan boven bij een colbord staan en een selfie moeten maken met nog 30 fietsers.............maar ja wel afgevinkt.
Ik mis zelf op m'n afvinklijstje nog een paar grote cols .............maar heb wel een paar meter foto en plakboeken (gaat een hele nieuwe bijkomen dit jaar!) staan met cols waar de meeste hier nog nooit van gehoord hebben. 3 cols op een dag en 5 fietsers tegenkomen. Dat is nog eens een feest. En laten we eerlijk zijn: de Alpe is toch een spuuglelijk ding. Dat geldt ook voor 2alps trouwens.
Wil je afvinken is het programma prima te doen. Maar ik zou lekker bij (net 20km er vandaan) de Ventoux gaan zitten. Eerste dag lekker rond rijden om beentjes autoloos te maken. Dag 2 van twee kanten oprijden want een dag bestaat nu eenmaal uit een ochtend en een middagprogramma

Dan drie dagen de wat minder bekende (lager dus kan je er meer doen) cols in de buurt........om tot de ontdekking te komen dat daar zo veel moois is!
Verder vermeld de TSer niet WANNEER ze willen gaan en dat kan ook nog wel een dingetje zijn.