naar aanleiding van deze tip vond ik nog de continental contact urban (en contact speed variant), tikkie sterker/meer grip/trager maar die staan nu bovenaan de lijst met de SS plus variant.
banden woon-werk 36-38mm
-
- Forum-lid HC
Ik zou toch een beetje profiel pakken, dat werkt toch beter en voorspelbaarder in de wintertroep
Die kajacks zijn wel de slechtste banden die ik ooit op een fiets had, ze waren ook snel vervangen voor de conti gp4ks2 4seizoenen.
Nu in deze maat en een beetje lek bescherming heb ik laatst de panaracer pasela gekocht, ik kan er nog niks van zeggen, enkel dat ze niet zo stadsfiets achtig zijn als de marathon of conti contact urban. En de pasela zijn soepel met duimpjes te leggen op de tourvelgen
Ik heb ze onder mn vakantie fiets dus over een maandje weeg ik meer, laatste tijd heb ik wel meer panaracer banden gekocht als het iets steviger of long miles mocht hebben, een beetje vittoria open pave rubbereigenschappen,
Koppel je nog even terug wat het is geworden en of het bevalt?
Nu in deze maat en een beetje lek bescherming heb ik laatst de panaracer pasela gekocht, ik kan er nog niks van zeggen, enkel dat ze niet zo stadsfiets achtig zijn als de marathon of conti contact urban. En de pasela zijn soepel met duimpjes te leggen op de tourvelgen
Ik heb ze onder mn vakantie fiets dus over een maandje weeg ik meer, laatste tijd heb ik wel meer panaracer banden gekocht als het iets steviger of long miles mocht hebben, een beetje vittoria open pave rubbereigenschappen,
Koppel je nog even terug wat het is geworden en of het bevalt?
Ik heb voor de tweede keer Hutchinson Overide’s gelegd.
Super tevreden van.
Snelle band, ook gravel mee te doen, en tubeless dus minder kans op lek…
Super tevreden van.
Snelle band, ook gravel mee te doen, en tubeless dus minder kans op lek…
Hutchinson override in 38mm lag op m'n gravelbike bij levering.
Die rijden best fijn, maar 38 mm voor asfalt is net iets té vin dik persoonlijk.
Maar verder heel fijn bandje.
Die rijden best fijn, maar 38 mm voor asfalt is net iets té vin dik persoonlijk.
Maar verder heel fijn bandje.
Druk naar 3.5 bar en daarmee heerlijke band, precies voor mijn gebruik geschikt. De Decathlon band die ik eerder gebruikte had iets grovere noppen op de rand, dus meer grip bij scherpe bochten in gravel/zand. Nu zit er maar 1 soortgelijke bocht in mijn woon-werk route dus dat is te overzien. Op het gehele overige traject is mijn "zonder zweten op werk aankomen" tijd wel iets korter, dus dat is mooi ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Eerste ritjes maakten ze een beetje een zoefend/zingend geluid. Nu de rubber "randjes" er af zijn is dat ook zo goed als weg.
Wel een uitdaging opgepikt onderweg, volledige schroef recht er in met lekke band tot gevolg. (tot aan de farsports carbon velg, overigens ook respect voor de sterkte daarvan want die is nog heel ondanks harde klap. Paar keer met de punt in 't velg bed gestuiterd.
Velg lint beschadigd, dat vervangen, tyre boot op 't gat aan de binnenkant en hopelijk kan ie nog even mee).
![Afbeelding](https://i.ibb.co/3TPV1Cy/20230724-172625.jpg)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Eerste ritjes maakten ze een beetje een zoefend/zingend geluid. Nu de rubber "randjes" er af zijn is dat ook zo goed als weg.
Wel een uitdaging opgepikt onderweg, volledige schroef recht er in met lekke band tot gevolg. (tot aan de farsports carbon velg, overigens ook respect voor de sterkte daarvan want die is nog heel ondanks harde klap. Paar keer met de punt in 't velg bed gestuiterd.
Velg lint beschadigd, dat vervangen, tyre boot op 't gat aan de binnenkant en hopelijk kan ie nog even mee).
![Afbeelding](https://i.ibb.co/0Dfj4pW/20230724-172227.jpg)
![Afbeelding](https://i.ibb.co/3TPV1Cy/20230724-172625.jpg)
- thestudent
- Forum-lid HC
Dat is een beste schroef die je precies verkeerd gepakt lijkt te hebben. Daar is geen band tegen bestand.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Nee absoluut, toch bizar hoe je zo'n ding precies rechtop in die band krijgt.thestudent schreef: ↑26 jul 2023 12:56 Dat is een beste schroef die je precies verkeerd gepakt lijkt te hebben. Daar is geen band tegen bestand.