Ik heb het idee dat mijn Garmin hartslagband of harslagmodule niet meer goed werkt. Ik heb al een nieuwe batterij geplaatst. Ik heb af en toe dat de connectie op de Garmin Edge wegvalt en ik heb vreemde waardes welke niet overeenkomen met mijn gevoel.
Hartslagen welke plots omhoogschieten en dan weer 40 slagen zakken bij dezelfde inspanning.
Is dit op te lossen? waar moet ik het zoeken, band of module? Of gewoon een nieuwe kopen...
Hartslagband stuk
-
- Forum-lid
Volgens mij is er soms "gewoon" storing tussen HR-band en Display-unit door elektromagnetische toestanden in de nabijheid. Ik bedoel dat mijn HR vreemde waarden (tot wel 200) toont op en rond dezelfde locaties (interferentie ?); bovendien lijkt dit toe te nemen als het hard waait. Ik zou nog even wachten met een nieuwe aanschaffen.vincent75 schreef: ↑02 sep 2024 09:23 Ik heb het idee dat mijn Garmin hartslagband of harslagmodule niet meer goed werkt. Ik heb al een nieuwe batterij geplaatst. Ik heb af en toe dat de connectie op de Garmin Edge wegvalt en ik heb vreemde waardes welke niet overeenkomen met mijn gevoel.
Hartslagen welke plots omhoogschieten en dan weer 40 slagen zakken bij dezelfde inspanning.
Is dit op te lossen? waar moet ik het zoeken, band of module? Of gewoon een nieuwe kopen...
Ik heb dat alleen met mn snelheidsmeter wel eens, met HR meter nooit verstoringen gehad.Klein_Verzet schreef: ↑02 sep 2024 13:47Volgens mij is er soms "gewoon" storing tussen HR-band en Display-unit door elektromagnetische toestanden in de nabijheid. Ik bedoel dat mijn HR vreemde waarden (tot wel 200) toont op en rond dezelfde locaties (interferentie ?); bovendien lijkt dit toe te nemen als het hard waait. Ik zou nog even wachten met een nieuwe aanschaffen.vincent75 schreef: ↑02 sep 2024 09:23 Ik heb het idee dat mijn Garmin hartslagband of harslagmodule niet meer goed werkt. Ik heb al een nieuwe batterij geplaatst. Ik heb af en toe dat de connectie op de Garmin Edge wegvalt en ik heb vreemde waardes welke niet overeenkomen met mijn gevoel.
Heb niet het idee dat het ANT+ signaal ooit verstoord wordt door externe invloeden
Ik heb al 2 jaar een Garmin HRM Pro, en ondertussen is het mijn 4e denk ik.vincent75 schreef: ↑02 sep 2024 09:23 Ik heb het idee dat mijn Garmin hartslagband of harslagmodule niet meer goed werkt. Ik heb al een nieuwe batterij geplaatst. Ik heb af en toe dat de connectie op de Garmin Edge wegvalt en ik heb vreemde waardes welke niet overeenkomen met mijn gevoel.
Telkens in garantie vervangen na verbindingsproblemen.
-
- Forum-lid HC
Laat de band eens een tijdje in de biotex weken. Goed uitspoelen en laten drogen. Mocht dat niet werken, dan de unit resetten door de batterij een paar seconden verkeerd te monteren. Mocht je dan nog een probleem hebben, dan is de unit stuk.
-
- Forum-lid
In plaats van te blijven sukkelen met Garmin, ga voor een Polar H9 of H10.
Werd ook al door ander forumlid aangehaald in dit topic.
Werd ook al door ander forumlid aangehaald in dit topic.
-
- Forum-lid
Heb mijn garminband gewoon vervangen door de futurum (Xand) harstlagband.
15 euries en klaar. Na 2 of 3 jaar is dat ook prima om de oude na al dat gezweet te vervangen XD
15 euries en klaar. Na 2 of 3 jaar is dat ook prima om de oude na al dat gezweet te vervangen XD
-
- Forum-lid HC
Garmin banden hebben een vaste sensor, alleen de band wisselen gaat dus niet werken.
Wel kan het een goed idee zijn om een eenvoudig alternatief te zoeken indien je de band alleen voor het fietsen gebruikt.
Als je de band ook voor andere sporten gebruikt, samen met een Garmin horloge, dan heeft die wel voordelen. Ik gebruik zelf bijvoorbeeld de hardloop dynamics gegenereerd door de hartslagband.
Wat dus wel heel belangrijk is bij de Garmin. Je moet regelmatig de band met sop de band wassen, dan blijft deze het langste goed werken.
Wel kan het een goed idee zijn om een eenvoudig alternatief te zoeken indien je de band alleen voor het fietsen gebruikt.
Als je de band ook voor andere sporten gebruikt, samen met een Garmin horloge, dan heeft die wel voordelen. Ik gebruik zelf bijvoorbeeld de hardloop dynamics gegenereerd door de hartslagband.
Wat dus wel heel belangrijk is bij de Garmin. Je moet regelmatig de band met sop de band wassen, dan blijft deze het langste goed werken.