Alles over vakanties op én met de fiets

[Centraal] Rustige camping tips

Se7en
Forum-lid

Gebruikersavatar Se7en 11 jul 2023 14:41

Ah, dan heb ik de OP verkeerd geïnterpreteerd.

Le Colporteur in Bourg en dus Colfosco waar ik nu zit hebben wel chalets, waar ik zelf ook gebruik van maak, maar tokkie volk is hier niet aanwezig.
Vooral veel fietsers en wandelaars hier, die hun rust wel willen hebben.
Cannondale CAAD10 | 2015
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021

Kornuit
Forum-lid HC

Kornuit 11 jul 2023 14:44

Echo schreef: 11 jul 2023 14:00 Castellane/Gorges du Verdon

Een RCN camping. Weliswaar wat jaren geleden geweest maar aan de plattegrond te zien is het niet verder uitgebreid. Schitterend gelegen.
https://www.rcn.nl/nl/campings/frankrij ... castellane
Bedankt.
Wij gaan in september deze testen: https://www.camping-la-ferme.com/
Ligt net aan de andere kant van La Garde

synapse
Forum-lid

Gebruikersavatar synapse 11 jul 2023 14:47

Se7en schreef: 11 jul 2023 14:35
synapse schreef: 11 jul 2023 13:18 In Bourg d'Oisans vind ik Le Colporteur nog wel te pruimen. Is wel onderdeel van keten geworden maar dat heeft vooralsnog een verbetering opgeleverd ten opzichte van vroeger toen er een zekere vorm van verwaarlozing in sloop.
Vorig jaar geweest, goede camping inderdaad. Maar TS vraagt om een camping met zwembad en dat is daar niet op de camping zelf.

Als een zwembad geen harde eis is, ik zit nu op Camping Colfosco in de Dolomieten.
Op dit moment wordt er een zwembad aangelegd.
Ik weet niet waar het fout gaat, maar dat is pas september klaar :mrgreen:
Courir c'est mourir un peu

Se7en
Forum-lid

Gebruikersavatar Se7en 11 jul 2023 14:56

Ach, gelukkig ben ik (nog) niet gebonden aan het hoogseizoen dus dan loopt het allemaal wel los ;)
Cannondale CAAD10 | 2015
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021

chris80
Forum-lid

chris80 11 jul 2023 17:18

Vlakbij Bourg d'oisans (en tegenover Belledonne) camping Le Chateau de Rochetaillée.

2x gestaan, weinig tot geen geluidsoverlast, zwembad en allemaal mooie bergen in de buurt

Kornuit
Forum-lid HC

Kornuit 11 jul 2023 18:07

chris80 schreef: 11 jul 2023 17:18 Vlakbij Bourg d'oisans (en tegenover Belledonne) camping Le Chateau de Rochetaillée.

2x gestaan, weinig tot geen geluidsoverlast, zwembad en allemaal mooie bergen in de buurt
Bedankt voor de tip.
Als ik dit op de website zie staan, klik al heel snel weg...maar het kan dus best rustig zijn icm iemand in een pak? :mrgreen:

Afbeelding

chris80
Forum-lid

chris80 11 jul 2023 18:48

Ik heb dat pak nooit rond zien lopen gelukkig :lol:

Die keren dat wij er waren was het een heerlijke rustige camping, maar er kan natuurlijk veel veranderen in een paar jaar..

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 11 jul 2023 19:07

Buiten hoogseizoen?
Less is bore

chris80
Forum-lid

chris80 11 jul 2023 19:22

Nee midden in het hoogseizoen. Wel was de laatste keer tijdens corona. Ik kan nog wel mij vaag herinneren dat er overdag iets van animatie was voor de kids, daar zou die beer wel bij horen dan :).

Destijds stond de camping in elk geval vol met sportieve gasten, veel fietsers, wandelaars etc. Dus 's avonds ook lekker stil. Een hele verademing na 2 weken op een spaanse (bierbuik) feestcamping :D

hopjes
Forum-lid

hopjes 13 jul 2023 12:11

Interessant topic.

Afgelopen 20 jaar leuke campings bezocht in frankrijk, italie en spanje. Door de bijna constante vernieuwingsdrang van campings icm met de zoektocht van vakantiegangers naar betaalbare en luxere vakanties zijn diverse rustige campings dit topic niet meer waard. Gezien onze kinderen(12-14) ook steeds ouder worden ben ik echter bang dat het compromissen worden de komende jaren. Spanje is niet favoriet bij ons.
Camping l'arche bij anduze vond ik tot 2 jaar geleden een super camping, een keer of 7-8 bezocht voor een week kamperen. De laatste keer stonden we daar in de bouwvak en we vonden het ronduit kloten (drukte, restaurant echt een stuk minder, grote gezelschappen, lawaai na 23 uur).

Ik/wij zijn meestal op zoek naar een kleinere camping(max 150 plekken) met zwembad/restaurantje en bij voorkeur op loopafstand van wat vertier/dorp/stad. We kamperen met een tent en splitsen onze vakantie meestal, dus meerdere regio's per vakantie(het is een dagje afbreken/reizen/opbouwen, maar vakantiegevoel is dubbel). Volgende week naar camping domaine ubaye voor 10 dagen en daarna naar camping domaine lac champos, beide nog niet geweest dus we gaan het zien.

Vorig jaar oa een leuke week gehad op camping le soleil de provence bij Romain en Viennois (regio mont ventoux).
Wat nu bij me opkomt als leuke camping en waar we wel naar terug gaan ergens de komende jaren ; camping les moulettes in de auvergne, camping du viaduc bij millau, camping les jardins bij privas en camping castel de florence in la romieu.

Campings waar we sowieso nog wel naar terug willen in italie zijn camping spiaggia in caldonazzo en camping internazionale bij sirolo. Komende jaren willen we nog wat verder 'de marken' in. De alom geroemde toscaanse binnenlanden en kust zijn we meermaals geweest maar is het net-niet.

Kornuit
Forum-lid HC

Kornuit 13 jul 2023 17:02

hopjes schreef: 13 jul 2023 12:11 Interessant topic.

Afgelopen 20 jaar leuke campings bezocht in frankrijk, italie en spanje. Door de bijna constante vernieuwingsdrang van campings icm met de zoektocht van vakantiegangers naar betaalbare en luxere vakanties zijn diverse rustige campings dit topic niet meer waard. Gezien onze kinderen(12-14) ook steeds ouder worden ben ik echter bang dat het compromissen worden de komende jaren. Spanje is niet favoriet bij ons.
Camping l'arche bij anduze vond ik tot 2 jaar geleden een super camping, een keer of 7-8 bezocht voor een week kamperen. De laatste keer stonden we daar in de bouwvak en we vonden het ronduit kloten (drukte, restaurant echt een stuk minder, grote gezelschappen, lawaai na 23 uur).

Ik/wij zijn meestal op zoek naar een kleinere camping(max 150 plekken) met zwembad/restaurantje en bij voorkeur op loopafstand van wat vertier/dorp/stad. We kamperen met een tent en splitsen onze vakantie meestal, dus meerdere regio's per vakantie(het is een dagje afbreken/reizen/opbouwen, maar vakantiegevoel is dubbel). Volgende week naar camping domaine ubaye voor 10 dagen en daarna naar camping domaine lac champos, beide nog niet geweest dus we gaan het zien.

Vorig jaar oa een leuke week gehad op camping le soleil de provence bij Romain en Viennois (regio mont ventoux).
Wat nu bij me opkomt als leuke camping en waar we wel naar terug gaan ergens de komende jaren ; camping les moulettes in de auvergne, camping du viaduc bij millau, camping les jardins bij privas en camping castel de florence in la romieu.

Campings waar we sowieso nog wel naar terug willen in italie zijn camping spiaggia in caldonazzo en camping internazionale bij sirolo. Komende jaren willen we nog wat verder 'de marken' in. De alom geroemde toscaanse binnenlanden en kust zijn we meermaals geweest maar is het net-niet.
Bedankt voor de nuttige bijdrage. Blijkbaar hebben wij een zelfde soort invulling van de vakantie. Wij vinden het in 3 weken ook altijd fijn om 1x te verplaatsen. Het plezier om dan alles weer opnieuw te ontdekken in de nieuwe omgeving is het 1 dag inpakken en verplaatsen wel waard. Ik ga de suggesties eens goed bekijken.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 13 jul 2023 17:10

hopjes schreef: 13 jul 2023 12:11 Volgende week naar camping domaine ubaye voor 10 dagen
Aanstaande maandag present!
(3weken).
Less is bore

Plaats reactie