PRC1400 VS Ultegra R8170
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5549
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Voor een 35kg rijder met 7.5kg fiets op hookless met 23mm binnenbreedte de aanbevolen druk rond 3.3 bar voor en 3.6 bar is. En dat is voor mooi glad wegdek. Voor slecht of nat wegdek kom je op 3 en 3.2bar.
Er is dus geen reden om je zorgen te gaan maken over die 5 bar limiet van de 303S.
Maar ook voor een 21c hooked velg zit je op 3.8 en 4bar met een 26 band voor droog mooi wegdek.
Er is dus geen reden om je zorgen te gaan maken over die 5 bar limiet van de 303S.
Maar ook voor een 21c hooked velg zit je op 3.8 en 4bar met een 26 band voor droog mooi wegdek.
Laatst gewijzigd door thestudent op 28 jul 2023 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 08 jan 2018 17:05
Thanks, interessante info!
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16540
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Ik vermoed dat het dan nog een echt jonge gast is.
Daar zou ik nooit 1000 Euro kostende fabriekswielen voor kopen om mee te gaan koersen.
Bijna gegarandeerd dat er iemand inrijdt of een valpartij of een put/stoeprand niet kan ontweken worden.
Laat je een wielset maken met steeds voorradige en gemakkelijk vervangbare onderdelen, en of daar dan wel of niet 240 naven of iets anders insteken gaat hij echt niet voelen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 08 jan 2018 17:05
Daar heb je een punt, maar wielbouwers kunnen ook de hubs die je reeds hebt gebruiken voor de bouw van nieuwe wielen. Ik kom bij de verschillende wielbouwers steeds een 'eind' boven de 1000€ uit... (wheel-te, handgespaakt)
-
- Forum-lid
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 08 jan 2018 17:05
Neen, ik check ff. Bedankt!
PRC1400 hebben DT Swiss 240 naven met ratchet systeem en industrielagers
Shimano Ultegra R8170 hebben naven met cup en conus lagers.
Ik heb een voorkeur voor cup en conus maar dat systeem vraag tmeer onderhoud. Je moet regelmatig alles invetten.
Shimano Ultegra R8170 hebben naven met cup en conus lagers.
Ik heb een voorkeur voor cup en conus maar dat systeem vraag tmeer onderhoud. Je moet regelmatig alles invetten.
Nadeel van cup/conus bij Shimano is natuurlijk wel dat je niet alles kunt vervangen (kogels+cone wel, cup niet).
Bij DTSwiss naven is het een kwestie van het vaste lager vervangen (industrielager = alles in 1).
Buiten dat, er lijken nogal wat problemen te zijn met de R8170 wielen, een 'wiebelende' body --> dus wiebelende cassette
https://weightweenies.starbike.com/foru ... p?t=170120
Bij DTSwiss naven is het een kwestie van het vaste lager vervangen (industrielager = alles in 1).
Buiten dat, er lijken nogal wat problemen te zijn met de R8170 wielen, een 'wiebelende' body --> dus wiebelende cassette
https://weightweenies.starbike.com/foru ... p?t=170120
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
-
- Forum-lid
- Berichten: 254
- Lid geworden op: 06 okt 2017 12:52
Het ontgaat me even waarom je iemand van pakweg 10 op een dure carbon wielset wil laten rijden.
-
- Forum-lid
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 08 jan 2018 17:05
Bijna 13… Maar daar gaat dit topic niet over.