Ik heb de Corsa Light in S/M en de AR13 L/XL besteld om te passen.Lcsmet schreef: ↑30 jul 2023 17:19Ik heb zowel de Ekoi Corsa Light Evo als de AR13.
De AR13 valt een beetje kleiner dan de Corsa Light Evo.
Neem met je 58 cm maar de L/XL versie.
De AR13 valt optisch relatief klein.
En kost nu maar net zoveel als een namaak (want replica hierboven vind ik net iets te netjes geformuleerd) helm.
Replica Abus Gamechanger?
Kan ook gewoon een echte zijn natuurlijk waar de eigenaar Scott op gekleefd heeft.
Ik heb ook zelf canyon stickers op mijn abus gekleefd.
Lijkt me trouwens wel een echte, ik heb al eens een replica gezien en die zijn toch wel een pak slordiger afgewerkt bij de ventilatiegaten.
Ik heb ook zelf canyon stickers op mijn abus gekleefd.
Lijkt me trouwens wel een echte, ik heb al eens een replica gezien en die zijn toch wel een pak slordiger afgewerkt bij de ventilatiegaten.
- thestudent
- Forum-lid HC
Maar ga je dat risico nemen?
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid
Een Abus replica heeft altijd een plastic verbinding daar waar de straps vanuit de helm naar het nek gedeelte bij elkaar komen. Dus vanuit de 2 banden vanuit de helm naar de ene in de nek. Bij Abus is dit altijd gestikt zonder enige vorm van plastic. Dit geldt voor zowel de gamechanger als de airbreaker replica
Ik heb zo'n replica gamechanger, eens besteld gewoon uit nieuwsgierigheid voor een 28 euro als ik me nog herinner. Ik vind dat die heel solide en kwalitatief aanvoelt, hij past ook prima, de afwerking is wel een fractie minder dan een originele. En hij is ook voorzien van een CE EN1078 normering. Maar dat kan uiteraard ook niet echt zijn. Ik ben ook van het principe, beter een Chinese helm op je kop als geen helm op je kop.
-
- Forum-lid
Totdat je hem écht een keer nodig hebt en de kwaliteit toch te wensen over laat.
Dan sla je jezelf wel voor je kop (als dat nog lukt) dat je niet 70 euro meer hebt uitgegeven voor een Ekoi AR14 (bijvoorbeeld)
Dan sla je jezelf wel voor je kop (als dat nog lukt) dat je niet 70 euro meer hebt uitgegeven voor een Ekoi AR14 (bijvoorbeeld)
Da's waar, maar met veronderstellingen op niets gebaseerd komen we ook nergens.JoeyvEde92 schreef: ↑31 jul 2023 12:33 Totdat je hem écht een keer nodig hebt en de kwaliteit toch te wensen over laat.
Ik weet ook dat ontwerpen, marketing, sponsoring, hoge loonkosten, enz... ook veel geld kosten. Die wij consumenten (terecht trouwens!) ook mee betalen. Toch ook wel iets om over na te denken.
-
- Forum-lid
Dat is zeker waar.
Voor een chinees frame of wielen vind ik het al een ander verhaal, alhoewel ik een chinees stuurtje ook niet zou doen.
Maar ieder zijn ding natuurlijk, zelf vind ik in ieder geval mijn kop het geld voor een helm wel waard.
Voor een chinees frame of wielen vind ik het al een ander verhaal, alhoewel ik een chinees stuurtje ook niet zou doen.
Maar ieder zijn ding natuurlijk, zelf vind ik in ieder geval mijn kop het geld voor een helm wel waard.
- thestudent
- Forum-lid HC
Het is vooral voor mij een mentaal verschil tussen het aanschaffen van replica en open mould china carbon. De replicas leven van de vergelijking tussen het echte product en de 'voordelige' besparing die de replica je oplevert. In principe staat de replica/namaak dus niet als product op zichzelf. Een competitieve prijs en een matchend uiterlijk is prioriteit 1, zo snel mogelijk, makkelijk geld verdienen dus. Nu is er met een nep ray-ban zonnebril of gucci tas weinig groot acuut gevaar voor je gezondheid.
De goede kwaliteit open moulds worden ook vaak gebruikt door kleinere fietsmerken. Ook zijn er weer tussenhandelaren die verscheidene van deze frames op 1 website aanbieden. Deze staan als product op zichzelf, open mould fabrikanten proberen daadwerkelijk wel een goed product voor competitieve prijs neer te zetten. En langzaam ontstaat er een productnaam die bekend is en dan groeit het prijsniveau ook mee. Zie winspace, farsports, light bicycle. En er zit daadwerkelijk enige ontwikkeling achter. En er is echt wel know how in china aanwezig. Er zijn echter ook 'piraten' die meer uit zijn op je geld.
De goede kwaliteit open moulds worden ook vaak gebruikt door kleinere fietsmerken. Ook zijn er weer tussenhandelaren die verscheidene van deze frames op 1 website aanbieden. Deze staan als product op zichzelf, open mould fabrikanten proberen daadwerkelijk wel een goed product voor competitieve prijs neer te zetten. En langzaam ontstaat er een productnaam die bekend is en dan groeit het prijsniveau ook mee. Zie winspace, farsports, light bicycle. En er zit daadwerkelijk enige ontwikkeling achter. En er is echt wel know how in china aanwezig. Er zijn echter ook 'piraten' die meer uit zijn op je geld.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Ik ben al hard gevallen met m'n Chinese MOON helm. Helm kapot, mijn hoofd niet.JoeyvEde92 schreef: ↑31 jul 2023 12:33 Totdat je hem écht een keer nodig hebt en de kwaliteit toch te wensen over laat.
Iedereen moet dit voor zichzelf uitmaken.
Ik koop ook wel geen replica's meer, al draag ik m'n MET replica wel nog steeds.
Als je het risico niet wil nemen, moet je ook niet gaan fietsen. Want dat is stukken gevaarlijker dan auto rijden.
En dan met je auto altijd de nieuwste veiligheidssnufjes hebben.
Enz...
Zal een echte veiliger zijn? Vermoedelijk wel.
Is een Chinese helm sowieso onveilig? Neen.
Ik kan me niet voorstellen dat die een Decathlon helm van 20 euro veel veiliger is.
Dat gezegd zijnde, ik heb vandaag een helmpje doorverkocht en die AR13 van Ekoi in wit zet er wel fijn uit...
-
- Forum-lid HC
Daar hebben we de discussie weer over Chinese helmen. Volgens sommigen is het bijna zelfmoord om met een Chinese helm te gaan fietsen.
Als je gewoon een beetje nakijkt welke merken goed bekend staan, dan zijn de helmen gewoon veilig volgens de Europese regelgeving. (Sterker, sommige merken van Alie zijn ook via Europese winkels verkrijgbaar)
Een namaak van een bekend merk zal echter altijd slechter zijn dan het origineel. Dat zou ik ook nooit kiezen.
Als je gewoon een beetje nakijkt welke merken goed bekend staan, dan zijn de helmen gewoon veilig volgens de Europese regelgeving. (Sterker, sommige merken van Alie zijn ook via Europese winkels verkrijgbaar)
Een namaak van een bekend merk zal echter altijd slechter zijn dan het origineel. Dat zou ik ook nooit kiezen.