Ik zou een keer een andere forumnaam kunnen overwegen.
De grap is dat mensen ervan uitgaan dat ik nog studeer en dat ik dus geen geld heb. Ik heb geld genoeg op het moment. Op een of andere manier zijn ze altijd meteen over de zeik. Ik ben forumlid sinds 3 feb 2011 beste mensen! Het lijkt me dat ik inmiddels misschien wat anders zou doen. Ik had gewoon nog wat parttime werk naast mijn studie. Om kosten te besparen leerde ik alles zelf repareren en dat doe ik nu nog steeds. Daarnaast was er ook een kleine handel aan studentenfietsen... Aldus je vooroordelen over arme studentjes. Ik was een student met spaargeld
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Echter heeft een beetje student nu een swappfiets... over geld weggooien gesproken. Echter we dwalen af.
Schijfremblokjes, kosten op het geheel je de kop niet. Behalve als je het de fietsenmaker laat doen. En je bent (in mijn ogen) inderdaad gek als je niet een setje op voorraad hebt. Een slecht moment en het kan hard gaan, beter heb je ze liggen.
Het nut om de van voor naar achter te wisselen om kosten te besparen ontgaat me eigenlijk ook. Leg mij eens uit hoe je daarmee precies geld bespaart. Op gegeven moment is je voorrem op dan doe je daar een nieuwe set in, rijdt je achter nog lekker verder op. Misschien vervang je de voorste blokken wel twee keer zo vaak so what. Op de lange termijn kost het precies hetzelfde.
Banden voor en achter wisselen is op een racefiets ook een slecht idee. Een vierkant afgesleten band weer rond willen rijden, dat lukt toch niet.
Wat wel kan is de voorband naar achter en dan gebruik je een nieuwe band voor. Maar mijn principe is dat ik gewoon de band vervang die versleten is, dat is ook verreweg het minste werk.
Alleen als je weinig fietst zou het kunnen dat de leeftijd de voorband parten gaat spelen, dan kan je nog wel de bovenstaande methode hanteren.