Keuze: Bianchi Oltre Comp of Canyon racefiets
Ergonomie van de shifters is ook anders. Zelf altijd Shimano gehad, maar de (kleinere) shifters van SRAM hebben mij toch voor SRAM laten kiezen. Liggen mij veel beter in de hand dus misschien ook niet onbelangrijk om even te vermelden.
MY23 ORBEA Orca M31e LTD - road
MY23 ORBEA Terra M31e TEAM 1x - gravel
MY23 ORBEA Terra M31e TEAM 1x - gravel
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40961
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Kleinere shifters van Sram???
Ik heb een Sram road en Rival XPLR en die zijn allebei groter dan hun Shimano equivalent hoor. Tis dat ik Force omruilen voor Ultegra di2 een beetje duur grapje vindt, anders had ik ze er al lang af gegooid. Enorm veel spijt dat ik bij de Ultimate voor de Sram versie heb gekozen. Toen eigenlijk vooral gedaan omdat de PM oplossing veel mooier is bij Sram en ik de crank wat fraaier vindt.
Zodra Sram er hier uit is komt het nooit meer terug.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Voor mij ook de voorkeur voor de ergonomie van de Sram shifters, zeker smaller, kleiner en prettiger in de hand dan de brede Ultegra mechanische shifters die ik een tijd had op verschillende fietsen.
De Sram shifters benaderen de Campa SR en Record shifters die ik erg prettig vond en ook ergonomisch veel fijner waren dan de lompe brede Shimi shifters (mechanisch).
De Sram shifters benaderen de Campa SR en Record shifters die ik erg prettig vond en ook ergonomisch veel fijner waren dan de lompe brede Shimi shifters (mechanisch).
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40961
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Dáár zit de spraakverwarring. Ik vergelijk Sram met Di2. En dan zijn de di2 shifter écht kleiner en ergonomischer. Staan hier naast elkaar in huis.scottpch schreef: ↑21 aug 2023 08:50 Voor mij ook de voorkeur voor de ergonomie van de Sram shifters, zeker smaller, kleiner en prettiger in de hand dan de brede Ultegra mechanische shifters die ik een tijd had op verschillende fietsen.
De Sram shifters benaderen de Campa SR en Record shifters die ik erg prettig vond en ook ergonomisch veel fijner waren dan de lompe brede Shimi shifters (mechanisch).
Qua schakelsysteem is Sram wel fantastisch (links terugschakelen, rechts opschakelen).
Less is bore
Kan je natuurlijk ook zo instellen op Di2. Ik wil het niet anders meer.daniel1975 schreef: ↑21 aug 2023 08:55
Qua schakelsysteem is Sram wel fantastisch (links terugschakelen, rechts opschakelen).
![Afbeelding](https://veloviewer.com/SigImage/1ffef9/2/5/M/p/jlbcofghij.png)
We hebben gelukkig niet allemaal dezelfde handen en bij dergelijke grote bedrijven mag je ervan uitgaan dat alle partijen goed naar de ergonomie hebben gekeken. Het gaat niet om beter maar fijner voor jou persoonlijk.
Campagnolo Ultra Dork
Maar volgens mij koopt hier niemand een fiets omdat renner x of y erop rijdt. Dan geef je duizenden euro's uit en verkast hij van ploeg of vindt de ploeg een nieuwe materiaalsponsor. Dat lijkt mij niet de juiste insteek. Kies de fiets waar renner Bonzo het liefste op rijdt zou ik zeggen.
Campagnolo Ultra Dork
Bonzo neemt, sinds het plaatsen van de startpost, wel een erg afwachtende houding aan in dit topic.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Daarom kunnen wij gerust over groepen en shifters praten in dit topic!
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Daniel, daarom zette ik ook expres mechanisch erbij, de Di2 shifters zijn een stuk ergonomischer maar die heb ik nooit gehad. Ben meteen overgestapt naar Sram Etap en AXS.
Ook de hoods van Shimano mechanische shifters zijn van die 'uitgelebberde' rubbers die ontzettend lelijk aansluiten op het stuur!
Dat heeft Di2 ook beter voor elkaar!
Hanz Bé schreef: ↑21 aug 2023 09:49
Bonzo neemt, sinds het plaatsen van de startpost, wel een erg afwachtende houding aan in dit topic.
Hanz Bé idd, ik heb even gewacht om te reageren op jullie reacties. Allereerst allen dank daar voor. Nu heb ik een aardig overzicht over hoe jullie denken over Scram en Ultegra. Zoals voorheen begrijp ik dat de meesten niet onder de indruk zijn van Scram maar meer vertrouwen hebben in Shimano. Toch timmert Scram hard aan de weg volgens mijn fietsenzaak en kennelijk hebben ze een voorsprong op Shimano. Probleem bij Canyon online is dat je daar een fiets kan kopen zoals hij staat afgebeeld. De afmontage kun je niet kiezen. Vindt ik een min punt. Daar bij komt het onderhoud van de fiets. Ik kan best zelf sleutelen maar als ik een week of meer moet wachten op onderdelen van Canyon dan schiet dat niet op want je wil kunnen fietsen. Vervolgens kun je bijvoorbeeld een fiets bestellen en wordt deze pas in 2024!!! geleverd.
Zoals ik zei rij ik nu een Bianchi Aria die inmiddels 5 jaar oud is en nog velgremmen(blokjes) heeft. Deze gaat binnenkort op Marktplaats. Het is kwa zit en prestaties een prima fiets maar een mens wil weer een weer wat anders. Iemand gaf het advies om te kijken naar een Bianchi Oltre Xr4. Ik heb van mijn fietsenzaak vernomen dat Bianchi de Oltre 3 en 4 er uit gaan en andere benamingen gaan krijgen in het nieuwe jaar. Deze nieuwe modellen zijn in November te zien op de Bianchi site. IK ben benieuwd hoe deze er uit zien. Ik ben er eigenlijk wel uit en ik zal voor de Bianchi Oltre Comp(ultegra) gaan model 2024. Ik ga wel nog in Valkenburg bij het Shimano-testcenter de Canyon proberen voor de zit en hoe deze fiets zich gedraagt op de weg. Ben wel nieuwsgierig hierna. Zeker omdat je deze toch wel "modefiets" veel ziet rijden. Het lijkt wel op de tijd dat iedereen een bruine Labrador wilde hebben!!!
Nogmaals dank voor jullie reactie en fiets ze!
Bonzo neemt, sinds het plaatsen van de startpost, wel een erg afwachtende houding aan in dit topic.
Hanz Bé idd, ik heb even gewacht om te reageren op jullie reacties. Allereerst allen dank daar voor. Nu heb ik een aardig overzicht over hoe jullie denken over Scram en Ultegra. Zoals voorheen begrijp ik dat de meesten niet onder de indruk zijn van Scram maar meer vertrouwen hebben in Shimano. Toch timmert Scram hard aan de weg volgens mijn fietsenzaak en kennelijk hebben ze een voorsprong op Shimano. Probleem bij Canyon online is dat je daar een fiets kan kopen zoals hij staat afgebeeld. De afmontage kun je niet kiezen. Vindt ik een min punt. Daar bij komt het onderhoud van de fiets. Ik kan best zelf sleutelen maar als ik een week of meer moet wachten op onderdelen van Canyon dan schiet dat niet op want je wil kunnen fietsen. Vervolgens kun je bijvoorbeeld een fiets bestellen en wordt deze pas in 2024!!! geleverd.
Zoals ik zei rij ik nu een Bianchi Aria die inmiddels 5 jaar oud is en nog velgremmen(blokjes) heeft. Deze gaat binnenkort op Marktplaats. Het is kwa zit en prestaties een prima fiets maar een mens wil weer een weer wat anders. Iemand gaf het advies om te kijken naar een Bianchi Oltre Xr4. Ik heb van mijn fietsenzaak vernomen dat Bianchi de Oltre 3 en 4 er uit gaan en andere benamingen gaan krijgen in het nieuwe jaar. Deze nieuwe modellen zijn in November te zien op de Bianchi site. IK ben benieuwd hoe deze er uit zien. Ik ben er eigenlijk wel uit en ik zal voor de Bianchi Oltre Comp(ultegra) gaan model 2024. Ik ga wel nog in Valkenburg bij het Shimano-testcenter de Canyon proberen voor de zit en hoe deze fiets zich gedraagt op de weg. Ben wel nieuwsgierig hierna. Zeker omdat je deze toch wel "modefiets" veel ziet rijden. Het lijkt wel op de tijd dat iedereen een bruine Labrador wilde hebben!!!
Nogmaals dank voor jullie reactie en fiets ze!
SRAM zoals het heet is prima maar ik heb niet eerder gehoord dat ze een voorsprong hebben. Ik ben erg benieuwd waar die voorsprong uit bestaat.
Op een Italiaanse fiets hoort volgens puristen Campagnolo. Misschien ook nog iets om in je overwegingen mee te nemen.
De meeste onderdelen die stuk gaan aan een fiets zullen universeel zijn en niet merk specifiek zoals de aandrijflijn. Mijn ervaring met Canyon is prima qua onderdelen levering en ik vertrouw Duitsers eerlijk gezegd meer dan Italianen op dat punt mocht je over 3 jaar nog een onderdeel nodig hebben.
Maar uit alles maak ik op dat je een antipathie hebt tegen Canyon dus lijkt de keuze duidelijk.
Ook met een Bianchi koop je een goede fiets dus alvast gefeliciteerd met je aankoop.
Op een Italiaanse fiets hoort volgens puristen Campagnolo. Misschien ook nog iets om in je overwegingen mee te nemen.
De meeste onderdelen die stuk gaan aan een fiets zullen universeel zijn en niet merk specifiek zoals de aandrijflijn. Mijn ervaring met Canyon is prima qua onderdelen levering en ik vertrouw Duitsers eerlijk gezegd meer dan Italianen op dat punt mocht je over 3 jaar nog een onderdeel nodig hebben.
Maar uit alles maak ik op dat je een antipathie hebt tegen Canyon dus lijkt de keuze duidelijk.
Ook met een Bianchi koop je een goede fiets dus alvast gefeliciteerd met je aankoop.