Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Tweedeling

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 27 aug 2023 09:15

Onderstaand artikel uit 2022, niet uit Fiets trouwens, vind ik dan weer wel top.
Fietsen afgemonteerd met topmateriaal voor de prijs waar je bij de "grote" merken een middenmotor voor hebt.
High-end "budget" racefietsen
Een S-Works, Project One... koop je dus vooral omdat het kan en daar is dan ook weer niets mis mee.
I know myself like no one else
Nothing to defend

pino
Forum-lid HC

pino 27 aug 2023 09:49

Als er maar Duratec op zit!
Niet zijken maar reiden !

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 27 aug 2023 11:19

scepticus schreef: 26 aug 2023 22:08 Alle alu fietsen met 105 lijken op elkaar, daar valt weinig over te schrijven.
Maar in hoeverre verschillen de topmodellen fietsen van elkaar, of van de uitvoering van vorig jaar? ;-).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Peter243
Forum-lid

Peter243 27 aug 2023 11:28

Altijd beter en sneller als je het mag geloven. Welke prijs het iedereen waard is maakt uiteindelijk niet uit. En blijkbaar zit er nog wat geld in Nederland want ze worden gewoon verkocht. Het is toch aan de koper of die het de prijs waard vindt.

razenderoeland
Forum-lid

Gebruikersavatar razenderoeland 27 aug 2023 11:49

rob74 schreef: 26 aug 2023 21:43 Ik heb dit probleem al meerdere malen bij fiets kenbaar gemaakt. Ze doen er niks mee. Ik heb ook weer mijn abo opgezegd.

Ik denk dat ik beter vrouw had kunnen zijn. In de dames bijlage werden nog fietsen van rond de 3k getest.
Dan kn ik je een hand geven, vorige maand heb ik om bovengenoemde reden ook m'n abo opgezegd. En om bij je laatste zin aan te haken. Binnen een afzienbaar aantal jaren zullen damesfietsen ook zo betaalbaar zijn als de nu geteste herenexemplaren. :mrgreen:
Hoe sterk is de eenzame fietser...

martinbo
Forum-lid

Gebruikersavatar martinbo 27 aug 2023 12:02

scepticus schreef: 26 aug 2023 22:08 Alle alu fietsen met 105 lijken op elkaar, daar valt weinig over te schrijven.
En daarom een alu 105 (mechanisch) met schijven gekocht.
Schiet ik niet gelijk in een kramp als daar een krasje op komt.

De carbonpensen die ik daarmee inhaal...

Maar ja: het ziet niet uit op een terras bij de spreekwoordelijke appeltaart met slagroom (gelukkig hebben we hier vlaai).

leon1
Forum-lid

leon1 27 aug 2023 12:27

Ik snap niet dat er meteen met modder moet worden gegooid.... :roll: Je laat jezelf nogal aardig in de kaarten kijken.
Ride bikes, not tanks!

martinbo
Forum-lid

Gebruikersavatar martinbo 27 aug 2023 12:42

Ik gooi niet met modder, ik zeg alleen dat ik blij ben met een 105/alu. Er zijn maar heel weinig mensen die met recht kunnen beargumenteren dat ze een fiets van 10k+ nodig hebben. Of ze het kunnen betalen is wat anders.
Feit is dat deze algemene prijsopdrijving en de bovenmatige aandacht die aan peperdure modellen besteed wordt het voor (jeugdige) instappers met een dunnere beurs of andere prioriteiten, steeds moeilijker maakt iets leuks betaalbaar te vinden en hen mogelijk het idee geeft dat je per se een duur model nodig hebt om lekker te kunnen fietsen en "erbij te horen".

En ja: ik heb een probleem met Maseratirijders.

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 27 aug 2023 12:51

Gesprek bij de koffie stop met appelpunt,
Mijn fiets kost 5k en heeft electro Ultegra,
Oh,.... maar mijn fiets kost 8k, een echte Cervélo, geen Chinese namaak.
Ach mannekes. Mijn nieuwe racer kostte maar liefst 12k. 6,8 kg, schijven, electro schakelen en de profs rijden er ook op.

Vroeger schepten we nog op waar je het lekkerste appelgebak kon kopen. Of welke tochten we hadden gereden. En welke cols..... Ik vond dat eigenlijk leukere bralpraat dan dit poenerige gedoe.
Live fast; die young. mijn blog

razenderoeland
Forum-lid

Gebruikersavatar razenderoeland 27 aug 2023 13:03

Dan kom ik graag bij je clubje aanschuiven. Mijn fiets kostte 2.2k heeft geen electro en geen schijven, maar wel amerikaanse roots. :D
Hoe sterk is de eenzame fietser...

Peter243
Forum-lid

Peter243 27 aug 2023 13:29

Beargumenteren dat ik een allu met 105 ga kopen terwijl ik liever een 10k+ heb kan ik inderdaad niet…. Er zit toch ook altijd een hoop kinnesinne bij van beide partijen om hun eigen aankoop te verdedigen, zowel de dure als de goedkope variant. En dat geleuter over jonge instappers en mensen zonder budget is ondertussen ook wel wat vermoeiend geworden. Marktplaats staat vol met prima fietsen voor ieder budget. Laat iedereen toch gewoon kopen wat hij wil. Toen ik bij de jeugd hoorde had ik een oude gazelle en dat waar ik blij mee, heb er als junior nog wedstrijden mee gereden en werd wel eens wat meewarig bij aangekeken. Nu ik wat ouder ben, goed opgelet heb door de jaren heen en me wat meer kan veroorloven geniet ik van top materiaal. Niet voor de ander maar voor mezelf. Vind ik gewoon leuk, word ik er sneller door, neeeee, maar ik geniet er wel van. Wel zijn de prijzen de laatste jaren wat uit de bocht gevolgen, maar onze economie is gebaseerd op geld uitgeven, dus daar doe ik dan maar iedere twee jaar aan mee.

pino
Forum-lid HC

pino 27 aug 2023 14:11

Grootste issue is volgens mij dat jeugd denkt dat een dure fiets noodzakelijk is om goede prestaties te leveren. En in die gedachtes door hordes worden gestimuleerd. Ik geniet altijd als er iemand met een “simpel “ fietsje die patsers op hun nummer zet. (En ik besteed obscene hoeveelheden geld aan dingen die ik mooi vind)
Niet zijken maar reiden !

Plaats reactie