Dura Ace 12-speed body. (Y0ML98040)
- thestudent
- Forum-lid HC
Zal wel titanium bodymateriaal zijn. Kan er geen ultegra onderdeel op de naaf?
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid HC
Ik zou de body eerste willen zien voordat ik een oordeel geef of het slijtage is of garantie.
Maar ik verwacht dat shimano toch niet heel moeilijk gaat doen.
Maar ik verwacht dat shimano toch niet heel moeilijk gaat doen.
Kleine zijsprong,ik had een grx shifter defect na 11 maanden is onder garantie vervangen.
Als de fm het een slijtage onderdeel noemt had hij dat erbij moeten zeggen na 4.000km kan de body versleten zijn kosten zijn minimaal €200,-
Als de fm het een slijtage onderdeel noemt had hij dat erbij moeten zeggen na 4.000km kan de body versleten zijn kosten zijn minimaal €200,-
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Je hebt gelijk. Had mijn bril niet op.
Niet zijken maar reiden !
Met Microspline is in de basis niks mis.
Dat Shimano geen wielen kan maken mag bekend zijn.
Dat Shimano geen wielen kan maken mag bekend zijn.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Ze kunnen blijkbaar wel wielen maken maar geen goede.
Als zelfs hun huidige topwielen er na enkele duizenden km de brui aan geven.
Ik heb heel wat jaren geleden ook Dura Ace en Ultegra wielen gehad, met beiden was niets mis.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Mijn ervaring; bij wielset van Rose bikes kreeg ik na 1.5 jaar op een XT body nog garantie (body ging dikwijls niet in vrijloop). Een 5 jaar geladen. Om maar te zeggen dat het kan aanvaard worden als garantie.
Of ook; in mijn ervaring zeggen fietswinkels dat shimano garantie gewoon goed is; het zou me verbazen als shimano dat niet in garantie afhandelt.
En 10 jaar geleden kreeg ik zelfs op een kinderfiets garantie op de body.
Het is trouwens niet omdat een onderdeel slijtage onderdeel is, dat er geen garantie is; natuurlijk is er garantie. Aan shimano om aan te tonen dat je iets fout deed.
Walter
Of ook; in mijn ervaring zeggen fietswinkels dat shimano garantie gewoon goed is; het zou me verbazen als shimano dat niet in garantie afhandelt.
En 10 jaar geleden kreeg ik zelfs op een kinderfiets garantie op de body.
Het is trouwens niet omdat een onderdeel slijtage onderdeel is, dat er geen garantie is; natuurlijk is er garantie. Aan shimano om aan te tonen dat je iets fout deed.
Walter
Dat is per land afhankelijk/verschillend. In Duitsland bijvoorbeeld het eerste jaar de leverancier, daarna aan de consument aan te tonen dat de fout aan het product ligt.
Als consument heb je trouwens helemaal niets met de fabrikant te maken, maar met degene van wie je een product hebt gekocht.
Niet zijken maar reiden !
Ivm fabrikant klopt; maar in de praktijk in België verstoppen winkels zich achter Shimano.
Maar...; sommige ook grotere winkels doen aan parallel import; en dan kan shimano wel eens bedenken voor de eer. Maar ik versta hier dat het wel opgestuurd is naar Shimano. Maar het blijft idd de verkoper die verantwoordelijk blijft.
Maar...; sommige ook grotere winkels doen aan parallel import; en dan kan shimano wel eens bedenken voor de eer. Maar ik versta hier dat het wel opgestuurd is naar Shimano. Maar het blijft idd de verkoper die verantwoordelijk blijft.