Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Fiets(zonne)bril op sterkte?

polly
Forum-lid

polly 14 mei 2010 23:37

Ik heb eventueel nog een inzet te koop voor een Rudy Project Rydon. Past ook op een aantal andere typen. Ik heb mijn ogen laten laseren. Is wel veel duurder:)
Fietsen,schaatsen en skeeleren. Als je maar buiten bent.

alexd
Forum-lid

alexd 19 mei 2010 13:54

Heb nu ook de Shimano Equinox met RX clip. Net binnen, maar hoe bevestig je die clip eigenlijk???
In de winter in het bos en in de zomer op een berg. Prachtig die Alpe d'Huez en Mont Ventoux. Kijk ook in mijn weblog: http://alexanderfietst.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

nagtie
Forum-lid

nagtie 19 mei 2010 15:34

zou dat ook kunnen met oude glazen?? Ik heb hier tientalle oude brillen liggen, waarvan de sterkte nog goed genoeg is?

alexd
Forum-lid

alexd 19 mei 2010 16:35

Vast, zou wel kunstof nemen overigens. Werkt denk ik vooral als ze wat groter zijn: dan is er makkelijker rondom wat af te slijpen. Metalen brilletje waar het in moet is gelukkig best klein.
De Shimano Equinox was mijn keus door combi van betaalbaarheid (met rxclip rond 100 euro) en meekleurende glazen: ik kan namelijk niet zonder bril in een tunnel of even ergens binnenstappen.
Las wel dat Shimano wat krasgevoelig is, maar omdat ik hem toch niet telkens op of af kan zetten zal dat bij mij meevallen.
In de winter in het bos en in de zomer op een berg. Prachtig die Alpe d'Huez en Mont Ventoux. Kijk ook in mijn weblog: http://alexanderfietst.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

marcvmegroot
Forum-lid

marcvmegroot 19 mei 2010 17:05

Nagtie schreef:zou dat ook kunnen met oude glazen?? Ik heb hier tientalle oude brillen liggen, waarvan de sterkte nog goed genoeg is?

Ik ben van mening van niet. Het centrum van de lens zal dan mogelijk uit het centrum van je ooglens komen te liggen. Scherpte zal niet echt geweldig zijn.
Als je nog een bril van de jaren 70 hebt met van die grote glazen zou het mogelijk zijn. Of je sterkte dan nog goed is??
Laat je opticien is kijken of het kan, misschien dat er een bruikbaar glas bijzit.
Als je cylinders hebt lijkt het me niet mogelijk.
Variofocus kan zeker niet, omdat de inzet daarvoor te klein is.

marc
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

nagtie
Forum-lid

nagtie 19 mei 2010 17:22

Jah maar het hoeft ook niet perfect te zijn, ik fiets geen dagen elkaar.
Daarnaast zie ik nu met mijn zonnebril ook niet zo scherp als mijn bril aangezien ik die niet elk jaar nieuw koop.

Ik ben niet van de jaren 70 dus heb die glazen niet.

Het heeft ook geen haast, maar dacht meer dat als ik nu een frame koop met de glazen die ik heb dan is het ook niet zo duur.

diederikje
Forum-lid

diederikje 19 mei 2010 17:49

dat dacht ik dus ook.
ben (bijna) toe aan een andere bril, ik zie nog prima alleen ik ben het montuur zat. en er zitten wat kleine krasjes op de plasieken (ik kan wel glazen zeggen, maar dan lieg ik :)).
die kunnen nog best mee in in een sportbril...

en laat mijn optiek nou net ook sportbrillen verkopen! 1 compleet nieuwe bril & een sportbril met daarin mijn oude glazen kopen. lijkt me goeie deal!
laat mij maar fietsen!

alexd
Forum-lid

alexd 19 mei 2010 18:43

mijn ervaring is dat de brillenwinkel hele matige fietsbrillen verkoopt (voor forse prijs), danwel hele dure, dus niet tussenniveau als Shimano.

otje2
Forum-lid

otje2 20 mei 2010 01:04

adidas eveil eye is mogelijk met org. lensen op sterkte, kost je wel wat..

Achterklip is een optie, speci & adidas zijn wel goed.

Plaats reactie