Rubber voor de n-1, de omdat het altijd kan fiets.
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 1796
- Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
- Locatie: Waddinxveen
- Contact
thnx! dat is informatie waar ik wel wat mee kan, streep ik die weg.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
-
- Forum-lid
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 27 jun 2012 11:10
Extra stem voor de cinturato velo. Nooit lek en toch nog goed bollen. Ik heb ze op mijn spatborden fiets.
Je merkt t verschil in comfort en bollen met de echt hoogwaardige bandjes wel, maar de zekerheid bij slecht weer is wel wat waard.
Je merkt t verschil in comfort en bollen met de echt hoogwaardige bandjes wel, maar de zekerheid bij slecht weer is wel wat waard.
+1 voor de Rubino Pro. Heb een wielset waar die bandjes om liggen al gebruikt bij vele toertochten die in regen of slecht weer verreden moesten worden.
Overigens heb ik ook goede ervaringen met de Continental Grand Prix 4 Seasons, al kom ik die alleen tegen in 28mm of 32mm.
Overigens heb ik ook goede ervaringen met de Continental Grand Prix 4 Seasons, al kom ik die alleen tegen in 28mm of 32mm.
Cannondale CAAD10 | 2015
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13740
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Maar die is er niet in 30mm, nu kan je ook 32 pakken natuurlijk.platformer schreef: ↑12 sep 2023 21:21 Extra stem voor de cinturato velo. Nooit lek en toch nog goed bollen. Ik heb ze op mijn spatborden fiets.
Je merkt t verschil in comfort en bollen met de echt hoogwaardige bandjes wel, maar de zekerheid bij slecht weer is wel wat waard.
Zo breed vallen ze tegenwoordig niet meer.
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 1796
- Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
- Locatie: Waddinxveen
- Contact
Inderdaad is hoe breed een band valt wel een beetje gokken tegenwoordig. Ik rij met DT swiss RR521DB Die hebben een interne velgbreedte van 20mm.
Eerlijk is eerlijk, de Marathons vallen daar wel mooi op, maar ik heb nooit gemeten hoe breed ze daadwerkelijk zijn. En aangezien ik de fiets nu even niet thuis heb kan ik dat ook niet doen.
De Cinturato Velo is wel interessant, ik ook wat testen en reviews gelezen en zie dat deze band zich ook goed houdt op licht gravel.
Want dat is toch ook terrein dat ik tegenkom en deze is ook nog met reflectie te krijgen. Oh ja en met een groen streepje rond het logo zag ik, dat past mooi bij de fiets
Ik heb me ook wat meer verdiept in die Hutchinson Challenger, dat is toch ook echt wel een interessante optie hoor. het zou kunnen dat die wat smal valt.
Aangezien ddX met al die km's zeer weet waar hij het over heeft vlak ik de Schwalbe one toch ook nog niet uit. Ik had daar nog nooit aan gedacht.
De Vittoria's schrijf ik allemaal af voor deze fiets. Ik was altijd wel een fan maar slijtage valt me echt wel tegen dat zag ik al aan de Revoltion Tech maar ook de Rubino G2 op de racer viel me helaas wat tegen. En ik lees dat momenteel helaas ook wel wat meer terug.
Tjonge.. wat een beslissing.. het gaat maar over banden... Wel leuk dat jullie meedenken!
Eerlijk is eerlijk, de Marathons vallen daar wel mooi op, maar ik heb nooit gemeten hoe breed ze daadwerkelijk zijn. En aangezien ik de fiets nu even niet thuis heb kan ik dat ook niet doen.
De Cinturato Velo is wel interessant, ik ook wat testen en reviews gelezen en zie dat deze band zich ook goed houdt op licht gravel.
Want dat is toch ook terrein dat ik tegenkom en deze is ook nog met reflectie te krijgen. Oh ja en met een groen streepje rond het logo zag ik, dat past mooi bij de fiets
Ik heb me ook wat meer verdiept in die Hutchinson Challenger, dat is toch ook echt wel een interessante optie hoor. het zou kunnen dat die wat smal valt.
Aangezien ddX met al die km's zeer weet waar hij het over heeft vlak ik de Schwalbe one toch ook nog niet uit. Ik had daar nog nooit aan gedacht.
De Vittoria's schrijf ik allemaal af voor deze fiets. Ik was altijd wel een fan maar slijtage valt me echt wel tegen dat zag ik al aan de Revoltion Tech maar ook de Rubino G2 op de racer viel me helaas wat tegen. En ik lees dat momenteel helaas ook wel wat meer terug.
Tjonge.. wat een beslissing.. het gaat maar over banden... Wel leuk dat jullie meedenken!
Laatst gewijzigd door depoldertoerist op 13 sep 2023 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 1796
- Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
- Locatie: Waddinxveen
- Contact
30 is kennelijk ook niet de meest gangbare maat merk ik.wasbeer2006 schreef: ↑13 sep 2023 09:51Maar die is er niet in 30mm, nu kan je ook 32 pakken natuurlijk.platformer schreef: ↑12 sep 2023 21:21 Extra stem voor de cinturato velo. Nooit lek en toch nog goed bollen. Ik heb ze op mijn spatborden fiets.
Je merkt t verschil in comfort en bollen met de echt hoogwaardige bandjes wel, maar de zekerheid bij slecht weer is wel wat waard.
Zo breed vallen ze tegenwoordig niet meer.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
+1 voor de cinturato velo’s. Ik heb ze in 26mm destijds op mijn bianchi via nirone gezet omdat mijn corsa’s op waren en ik voor een fietstrip in Noorwegen graag een robuuste band had. Nooit lek mee gereden en bollen best wel goed.
Uno-X Mobility or bust!
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 1796
- Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
- Locatie: Waddinxveen
- Contact
even stukje terugkoppeling.
De cinturato Velo was er helaas niet in de juiste maat, alternatie zou de p Zero 4s kunnen zijn want wel in 30, maar die is echt alleen voor de weg volgens Pirelli, Schwalbe komt/kwam met een nieuwe serie banden en de One 365 was nog niet beschikbaar in 30mm dus na best heel veel positieve testen over de Hutchinson Challenger, toch daar voor gegaan.
En dan nu.. ik heb er inmiddels enkele honderden km mee gereden onder best wisselende omstandigheden. herfstzonnetje plensbuien, klimmen en dalen, laatste ook over waardeloos wegdek, op stukjes gravel terecht gekomen kortom.. De omstandigheden waarvan ik vond dat de band ze moet kunnen doorstaan.
Hoe het met de duurzaamheid zit kan ik niet zeggen, maar ik ben echt wel verrast hoe anders mijn fiets aanvoelt dan met de Marathon Racer die ik eerst had. Comfortabeler, voorspelbaarder. Het geeft gewoon veel meer vertrouwen en het voelt ook niet zo log. In sommige testen lees je dat ze meer Racy aanvoelen. Nou dat herken ik dan weer niet direct, maar soepel rolt het wel in ieder geval.
Ik ben erg blij dat ik besloten heb die Marathons er onder uit te gooien En vooralsnog ben ik blij met de keuze voor de Challengers..
Voor de liefhebber de band is er nu ook in Tubeless variant.
En de Marathons gaan maar onder mijn Stadsfiets.
De cinturato Velo was er helaas niet in de juiste maat, alternatie zou de p Zero 4s kunnen zijn want wel in 30, maar die is echt alleen voor de weg volgens Pirelli, Schwalbe komt/kwam met een nieuwe serie banden en de One 365 was nog niet beschikbaar in 30mm dus na best heel veel positieve testen over de Hutchinson Challenger, toch daar voor gegaan.
En dan nu.. ik heb er inmiddels enkele honderden km mee gereden onder best wisselende omstandigheden. herfstzonnetje plensbuien, klimmen en dalen, laatste ook over waardeloos wegdek, op stukjes gravel terecht gekomen kortom.. De omstandigheden waarvan ik vond dat de band ze moet kunnen doorstaan.
Hoe het met de duurzaamheid zit kan ik niet zeggen, maar ik ben echt wel verrast hoe anders mijn fiets aanvoelt dan met de Marathon Racer die ik eerst had. Comfortabeler, voorspelbaarder. Het geeft gewoon veel meer vertrouwen en het voelt ook niet zo log. In sommige testen lees je dat ze meer Racy aanvoelen. Nou dat herken ik dan weer niet direct, maar soepel rolt het wel in ieder geval.
Ik ben erg blij dat ik besloten heb die Marathons er onder uit te gooien En vooralsnog ben ik blij met de keuze voor de Challengers..
Voor de liefhebber de band is er nu ook in Tubeless variant.
En de Marathons gaan maar onder mijn Stadsfiets.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE