Build - Specialized Diverge
Inderdaad leuk om een keer op te bouwen, zonder dat je er zelf op moet rijden en hem moet betalen. Echt de meest onzinnige fiets van de laatste 10 jaar, dus waarschijnlijk een future classic...
En build topics zijn altijd +1
En build topics zijn altijd +1
Campagnolo Ultra Dork
- thestudent
- Forum-lid HC
Je krijgt er een hele zitbuis bij? huh, dat is raar.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid HC
Ja je krijgt er twee bij, 1 zit gemonteerd de twede zit er los bij.
Schijnt van je gewicht af te hangen welke je moet monteren.
Dus even kijken welke bij welk gewicht hoort.
Er zit dus een soort carbon buis (soort zadelpen zonder kop in je zitbuis. Die kan je dus verwisselen voor een ander.
Deze zit rond de bidonhouder vast in je frame met een boutje.
Foto 1 de zadelpen en buis
Foto 2 los
Foto 3 1 buis gemonteerd in het frame en de twede eronder met mijn hand
Schijnt van je gewicht af te hangen welke je moet monteren.
Dus even kijken welke bij welk gewicht hoort.
Er zit dus een soort carbon buis (soort zadelpen zonder kop in je zitbuis. Die kan je dus verwisselen voor een ander.
Deze zit rond de bidonhouder vast in je frame met een boutje.
Foto 1 de zadelpen en buis
Foto 2 los
Foto 3 1 buis gemonteerd in het frame en de twede eronder met mijn hand
-
- Forum-lid HC
Ja en ergens ook wel een logische. Ik ben vrij sceptisch over gravelbikes.
Ik heb een racer en mijn volgende stap is een hardtail mtb waarmee ik in de winter en zomer soms ook mee op de weg rijd.
Ik ben begonnen met de MTB, ik snap als je begonnen bent op de racefiets en je gaat op een moderne MTB zitten, dat je echt geen idee hebt hoe je daar normaal mee op de weg kan rijden. Het voelt in eerste instantie heel log, zwaar en traag aan.
15 tot 20 jaar terug was XC mtb in NL de gravelpaden van nu. Ik vond dat nooit echt lekker met een starre fiets. het ging maar inclusief de wel echt MTB stukkken kwam ik vaak met hoofdpijn van dat ding af. 1.7 (42mm) bandjes op 2.5bar in die tijd met een knalstijf alu frame en dito wielen.
Dus een ietwat meer comfortabele gravelbike snap ik in die zin wel. Ook omdat de MTB steeds verder opschuift.
Ik heb een nieuwe fully met 100mm veerweg, nog geen jaar later denk ik..... had ik niet beter de 120mm kunnen nemen.
Ben heel benieuwd hoe deze fiets rijd! De XC mtb markt in een niche aan het worden. 80% van die groep koopt nu of een gravelbike of een E MTB/fiets met 140mm plus veerweg.
Ik heb een racer en mijn volgende stap is een hardtail mtb waarmee ik in de winter en zomer soms ook mee op de weg rijd.
Ik ben begonnen met de MTB, ik snap als je begonnen bent op de racefiets en je gaat op een moderne MTB zitten, dat je echt geen idee hebt hoe je daar normaal mee op de weg kan rijden. Het voelt in eerste instantie heel log, zwaar en traag aan.
15 tot 20 jaar terug was XC mtb in NL de gravelpaden van nu. Ik vond dat nooit echt lekker met een starre fiets. het ging maar inclusief de wel echt MTB stukkken kwam ik vaak met hoofdpijn van dat ding af. 1.7 (42mm) bandjes op 2.5bar in die tijd met een knalstijf alu frame en dito wielen.
Dus een ietwat meer comfortabele gravelbike snap ik in die zin wel. Ook omdat de MTB steeds verder opschuift.
Ik heb een nieuwe fully met 100mm veerweg, nog geen jaar later denk ik..... had ik niet beter de 120mm kunnen nemen.
Ben heel benieuwd hoe deze fiets rijd! De XC mtb markt in een niche aan het worden. 80% van die groep koopt nu of een gravelbike of een E MTB/fiets met 140mm plus veerweg.
Heb de diverge ook gehad en zelf opgebouwd. Gaaf om te doen. Is de meest comfortable fiets die ik heb gehad. Ook op de gravel paden. Maar man man man wat een ongelooflijk lui,lomp apparaat zeg. Kwam geen gang in. Ik had hem echt op en top opgebouwd met hele dikke velgen etc. Maar goed hij is wel mega comfortabel maar ongeschikt om mee te vlammen. Althans voor mij
Met gewaagd bedoel ik het uiterlijk.
Niet iedereen vindt het mooi.
-
- Forum-lid HC
We gaan er dit weekend maar aan beginnen
- thestudent
- Forum-lid HC