Nee helaas. De Engelse website levert helaas niet naar Nederland, tenminste, dat kun je niet opgeven tijdens het invullen van de verzendgegevens. Misschien dat een mailtje helpt. Zou iig een stuk goedkoper moeten zijn dan vanuit de USA.Tipo21 schreef: ↑07 dec 2023 14:28@ derxx: Ik vind geen lokale(re) dealer. Is jou dat wel gelukt?
Weet iemand wat de verzendkosten + evt. invoerrechten naar Nederland zijn?
Iemand ervaring met dat andere stuur, de Coefficient AR (All Road)?
https://coefficientcycling.com/collecti ... -handlebar
Ervaring gevraagd: Coefficient RR handlebar
Tja, dat zou je verwachten, hè? Maar dat invoeren van buiten de EU valt zwaar tegen in de praktijk, vanwege de optelsom van aanschafprijs, transportkosten, over die twee samen: invoerrechten en dan over het totaal nog eens 21% BTW. Per saldo: volstrekt onbetaalbaar.
Maar er is goed nieuws (zou je denken): over enkele maanden opent een verkoopkantoor van Coëfficient Cycling in België.
Het slechte nieuws is dat die een prijsbeleid willen gaan voeren dat er simpelweg op neerkomt dat de oorspronkelijke prijs in dollars ($ 399 voor de RR en $ 349 voor de AR) nu gewoon de prijs in euro's wordt!!!
Dus € 399 voor de RR en € 349 voor de AR. Exclusief verzendkosten. Over onbetaalbaar gesproken.
Misschien is er toch een lichtpuntje voor de liefhebbers: de AR lijkt wel heel erg veel op een ontwerp van het Australische Eyropro dat stelt al sinds 1992 bezig te zijn met prototypes en hun ontwerp al jaren heeft gedeponeerd/patenteerd in o.a. de Europese Unie.
Hun "Eyropro Road Bar 420mm - Di2 compatible" kost inclusief verzendkosten € 228,95. Houd je toch € 120 over voor andere leuke dingen …
Zie: https://eyropro.com/
Maar er is goed nieuws (zou je denken): over enkele maanden opent een verkoopkantoor van Coëfficient Cycling in België.
Het slechte nieuws is dat die een prijsbeleid willen gaan voeren dat er simpelweg op neerkomt dat de oorspronkelijke prijs in dollars ($ 399 voor de RR en $ 349 voor de AR) nu gewoon de prijs in euro's wordt!!!
Dus € 399 voor de RR en € 349 voor de AR. Exclusief verzendkosten. Over onbetaalbaar gesproken.
Misschien is er toch een lichtpuntje voor de liefhebbers: de AR lijkt wel heel erg veel op een ontwerp van het Australische Eyropro dat stelt al sinds 1992 bezig te zijn met prototypes en hun ontwerp al jaren heeft gedeponeerd/patenteerd in o.a. de Europese Unie.
Hun "Eyropro Road Bar 420mm - Di2 compatible" kost inclusief verzendkosten € 228,95. Houd je toch € 120 over voor andere leuke dingen …
Zie: https://eyropro.com/
Voor gesloten spoor en open brug zijn alle fietsers even vlug.
Toch nog even e.e.a. nagetrokken bij de Douane.
Dat geeft het volgende beeld:
Mocht je kiezen voor verzekerde verzending vanuit de VS en Australië dan wordt over de premie daarvan ook 4,7 % invoerrechten en over de premie plus invoerrechten 21% BTW berekend.
Dat geeft het volgende beeld:
- Coëfficient Cycling AR-stuur
Aanschaf in VS € 323,95
Transport € 73,95
Subtotaal € 396,90
Invoerrechten 4,7% € 18,70
Subtotaal € 416,60
BTW 21% € 87,48
Totaal € 504,08
Coëfficient Cycling AR-stuur
Aanschaf in België € 349,00
Transport € ?
Totaal € 349,00 + ?
Eyropro Road bar
Aanschaf in Australië € 228,95
Transport (inbegrepen)
Subtotaal € 228,95
Invoerrechten 4,7% € 10,76
Subtotaal € 239,71
BTW 21% € 50,34
Totaal € 290,05
Mocht je kiezen voor verzekerde verzending vanuit de VS en Australië dan wordt over de premie daarvan ook 4,7 % invoerrechten en over de premie plus invoerrechten 21% BTW berekend.
Voor gesloten spoor en open brug zijn alle fietsers even vlug.
Dat is toch altijd zo? Amerikaanse prijzen zijn zonder sales tax.
In dit topic viewtopic.php?t=100941&start=12 (Past 'ie wel of past hij niet?) schreef wasbeer2006:
Ik zit er nog steeds verlekkerd naar te kijken, maar in-the-blind een stuur kopen van € 370,- zonder het ooit in handen te hebben gehad, is voor mij wel een grote stap. Daarom bij voorbaat veel dank voor jullie reacties!
Heeft wasbeer2006 en/of hebben andere lezers/forummers wellicht inmiddels zelf ervaring met zo'n coefficientcycling stuur https://coefficientcycling.com/products ... -handlebar?Misschien is een coefficient wel wat voor je. Ik denk voor iedereen overigens.
Ik zit er nog steeds verlekkerd naar te kijken, maar in-the-blind een stuur kopen van € 370,- zonder het ooit in handen te hebben gehad, is voor mij wel een grote stap. Daarom bij voorbaat veel dank voor jullie reacties!
Voor gesloten spoor en open brug zijn alle fietsers even vlug.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13730
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik ook niet, dit jaar niet veel op de racer gereden voornamelijk MTB