Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Gevallen in 2024

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5253
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 03 sep 2024 14:37

Daarom ook gewoon je fiets neerleggen. (of aan een hek hangen desnoods, maar waarom moeilijk doen)
Snap niet die mensen die fiets op hun zadel gaan neerzetten, ook vrij lastig om op die manier een wiel terug te doen in je fiets.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5191
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 05 sep 2024 20:00

raassie schreef: 31 aug 2024 12:34 Zo, ik kan ook mijn bijdrage doen voor jaar. Ndat ik de fietsvakantie richting Marseille al eens languit in een greppel gelegen heb met vooral wat oppervlakkiger schade, ging het gisteren wat serieuzer mis. Op weg richting werk werd ik in Den Bosch volledig over het hoofd gezien door een automobilist op een voorrangsrotonde. Dus ondersteboven greden en met een smak op het asfalt terecht gekomen. Direct veel pijn en ben dus ook blijven liggen (kon ook niet veel anders) bestuurder is direct gestopt en was ook redelijk in paniek, jonge jongen nog. Gelukkig stopte er ook een dame die net van haar werk op de meldkamer kwam en dus adequaat aan de slag ging. Ambulance en politie ingeschakeld. Ze zag ook direct dat mijn schouder niet in orde was. na een minuut of 5 was de politie aanwezig en iets daarna de ambulance. Ondertussen was mijn Garmin berichten naar mijn vrouw aan het sturen met de valdetectie. Die belde dus in paniek op, en hoorde als eerste allerlei andere mensen voor ik haar even kon spreken.
In de ambulance voorzichtig uit fietsshirt en zweethemd geholpen en de 1e pijnstillers gehad en toen door naar spoedeisende hulp. Na de blaastest en de belofte dat de politie zich over mijn fiets zou ontfermen. Uiteindelijk in het ziekenhuis na foto's van schouder en sleutelbeen een AC luxatie van recher sleutelbeen, graad 3. oftewel banden tussen schouder en sleutelbeen stuk en sleutlbeen in een stand omhoog. Aangezien daar ook nog een behoorlijke schaafwond zit maakt dat het extra gevoelig.
Verder overal wat bont en blauw. Kan niet veel zelf voorlopig. Zit nu met sling en veel paracetamol op de bank. slapen was vannacht ook wel een dingetje.
Ben bang dat ik voor de komende weken wel uitgeschakeld ben voor werk en sport :cry:

sterkte voor iedereen in dit topic....
Sterkte!
Ik heb in mei 2022 bij een val in een wedstrijd ook een AC Luxatie opgelopen. Schatting was tussen graad 2/3. De behandeld arts (zelf ook wielrenner) adviseerde om niet te opereren omdat het vastzetten van het sleutelbeen op termijn eigenlijk meer beperkingen geeft (niet meer bovenhands etc). De beste resultaten worden behaald met oefeningen. Ik had ook behoorlijk last en ben vrij snel begonnen met oefeningen. Toch heeft het wel een jaar geduurd voordat ik mij bijvoorbeeld weer pijnvrij kon opdrukken en mijn kracht weer terugkreeg. Nu 2 jaar later kan ik zeggen dat ik geen last meer heb en ook geen kracht beperking meer. Wel blijf je zien dat het sleutelbeen iets omhoog staat, maar alleen als ik geen shirt draag.

Succes met je herstel!

Plaats reactie