Alles over vakanties op én met de fiets

Ik en de kale berg (Mont Ventoux)

gerrit-1963
Forum-lid

gerrit-1963 07 aug 2010 23:08

[quote="Le Grimpeur"]Als je hier even doorscrolt naar mijn verslag, krijg je foto's van de streep te zien. Die streep ligt dus nèt nadat je bij de rotonde de weg bent opgedraaid en nèt voor de ingang naar de FM "La Route du Ventoux" (aan de linkerzijde van de weg). Met alle aanwijzingen van de andere forumleden er bij, moet je hem nu toch kunnen vinden;)! [/quote]

dat gaat helemaal lukken ..... allemaal bedankt

Puffdaddy
Forum-lid

Gebruikersavatar Puffdaddy 07 aug 2010 23:22

Al een tijdje geleden zijn wij ook naar de Mont Ventoux geweest,
vooraf gegaan aan een paar dagen Alpen.
Ik ben ook een verslagje gaan schrijven, dit liep echter een beetje uit de hand.
Het verslagje werd een verslag.
Ik weet dat hier complete verhalen op prijs worden gesteld,
maar omdat het verslag eigenlijk zo lang is geworden ook nog aangevuld met foto's,
heb ik zelfs een weblogje (of hoe heet zoiets) aangemaakt.
Daar kun je dus een verslag lezen van een weekje Alpen en de prachtige Mont Ventoux.
De meeste liefhebbers van de Mont Ventoux vinden de Alpen ook wel een leuke omgeving,
dus dat verslagje krijg je er dan ook bij.

Hieronder de link:

http://detoeristentempotrapper.blogspot.com/

Bikers are not alone

timper
Forum-lid

timper 08 aug 2010 00:45

[quote="Puffdaddy"]Al een tijdje geleden zijn wij ook naar de Mont Ventoux geweest,
Ik ben ook een verslagje gaan schrijven, dit liep echter een beetje uit de hand.
maar omdat het verslag eigenlijk zo lang is geworden ook nog aangevuld met foto's,
Daar kun je dus een verslag lezen van een weekje Alpen en de prachtige Mont Ventoux.
De meeste liefhebbers van de Mont Ventoux vinden de Alpen ook wel een leuke omgeving,

Hieronder de link:

[/quote]
Een hele boterham, waar het plezier vanaf straalt ;) Tof !!
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

gerrit-1963
Forum-lid

gerrit-1963 08 aug 2010 01:11

[quote="Puffdaddy"]Al een tijdje geleden zijn wij ook naar de Mont Ventoux geweest,

Hieronder de link:

[/quote]

leuk verslag, mooie foto's

elboutero
Forum-lid

elboutero 08 aug 2010 01:30

Ik ben ook een verslagje gaan schrijven, ..........
Hieronder de link:

[/quote]

Met veel plezier gelezen!
Cervelo S3D - Canyon Aeroad CF SL - Cannondale Scalpel Si-3

bijs
Forum-lid

bijs 18 aug 2010 13:51

Vorige week mijn eerste echte berg beklommen. Direct maar de Mont Ventoux.
Was al de hele week in de Provence en heb met wat vrienden enkele andere klimmen in de omgeving gedaan van gemiddeld 7 a 8 km met een fors stijgings percentage. Geloof me daar is niet alleen de Mont Ventoux. In deze prachtige omgeving zijn talloze andere prachtige klimmen die uitdagend zijn.
Uiteindelijk de Ventoux via Bedoin beklommen in een gelijkmatig tempo Durfde niet te versnellen omdat ik de klim niet ken. Bovengekomen in 1 uur 57 minuten met een kleinste versnelling van 33 x 28. Ben 47 jaar weeg 78 kilo.
In de toekomst als ik er weer ben weet ik wat me te doen staat.
DB

geer
Forum-lid

geer 18 aug 2010 15:47

Van 11 september tot 18 september gaan we met een mannetje of 13 naar de Provence, de Drome om precies te zijn. Daar hebben wij in het fantastische stadje La Roche-sur-le-Buis (nabij Buis-les-Baronnies), een riante vakantiewoning gehuurd. Dit ligt op een steenworp afstand van de Mont Ventoux, de kale berg.

Uiteraard draait alles om de Mont Ventoux, letterlijk en figuurlijk.

Helaas vallen er altijd mensen af. Zoals het er nu naar uit ziet hebben we nog een bed over. Mocht je interesse hebben om mee af te reizen en kun je behoorlijk fietsen; neem dan even contact met mij op via een PB.

Uiteraard moet je eerst door de ballotage commissie...:-) en er zijn kosten aan verbonden.

(vooral mensen met een schandalig grote auto zijn welkom...)

beammeup,scotty
Forum-lid

beammeup,scotty 18 aug 2010 16:36

Alle Ventouxliefhebbers zou ik de jaarlijkse Cyclo Beaume de Venise La Ventoux willen aanraden. Deze werd dit jaar begin juni georganiseerd. Het aantal deelnemers is hooguit 1000, waarvan er ook nog een aantal een korte afstand rijdt (110 km geloof ik). De echte tocht doet 1,5x de Ventoux (Bedoin-top-Malaucene en Sault-Chalet Renard-Bedoin) en nog enkele kleinere colletjes, heeft 170 km lengte en 3500 hm. De organisatie is in plaatselijke handen, maar loopt via Sportcommunication. Je kunt een dag vantevoren rustig inschrijven in de sporthal aan het dorpsplein. Geen Marmotte taferelen (met gedring bij de start, Kamikaze piloten, chaos bij de ravitaillering etc), maar een charmante Franse toertocht waar je je eigen tempo en lijn kunt rijden. Kortom: heerlijk!
Scott Addict 20 disc (2017) | Ultegra/Dura-ace | Scope R3d | Selle Italia SLR Boost SF | Garmin 540

keijertje
Forum-lid

keijertje 19 aug 2010 17:31

[quote="Geer"]Van 11 september tot 18 september gaan we met een mannetje of 13 naar de Provence, de Drome om precies te zijn. Daar hebben wij in het fantastische stadje La Roche-sur-le-Buis (nabij Buis-les-Baronnies), een riante vakantiewoning gehuurd. Dit ligt op een steenworp afstand van de Mont Ventoux, de kale berg.

Uiteraard draait alles om de Mont Ventoux, letterlijk en figuurlijk.

Helaas vallen er altijd mensen af. Zoals het er nu naar uit ziet hebben we nog een bed over. Mocht je interesse hebben om mee af te reizen en kun je behoorlijk fietsen; neem dan even contact met mij op via een PB.

Uiteraard moet je eerst door de ballotage commissie...:-) en er zijn kosten aan verbonden.

Balen dat het niet (ongeveer) een weekje eerder is.....ik ben namelijk verplicht om alleen (met al mijn echte vrienden dus) een weekje in Bédoin vertoeven, omdat ondanks enorme druk mijnerzijds mijn fietsmaatjes onder gigantisch hoge druk van het thuisfront niet mee mogen.
Ben wel flexibel qua reisdata, maar alleen zaterdag 11 september begeleid ik enkele kennissen die voor het eerst een echte berg zien en verder wil ik enkele meervoudige beklimmingen realiseren. Rest maakt niet zoveel uit, maar moet donderdag de 16e alweer terug zijn. Van 17 t/m 19 september heb ik namelijk weer het jaarlijkse leuke fietsweekend van mijn fietsclub welke ik niet kan laten schieten ;)

Als er bij jullie groepje nou een paar man zijn die een paar dagen eerder willen reizen, kan ik daarna tot de 16e bij jullie verblijven.
Scheelt toch in de kosten, tenzij je die paar dagen extra pakt.....maar dan heb je ook wel wat ;)
(vooral mensen met een schandalig grote auto zijn welkom...)

[/quote]
Tja, besmet met het Mont Ventoux Virus....... is daar echt (g)een medicijn voor ?

http://montventouxvirus.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

tismigget
Forum-lid

tismigget 26 aug 2010 02:28

[quote="gerrit-1963"]Twee vragen :

1) Waar ligt in Bedoin de "start". Ik ben door Bedoin gereden, bij rotonde richting MV, maar geen "streep" in de weg gezien.

2) wat is een goede plek om je auto te parkeren in Bedoin?
[/quote]

Wat dat parkeren betreft,kun je op zondag het beste NIET parkeren op de parkeerplaats van de supermarkt...(2 Denen konden pas op maandagmorgen bij hun auto...)

ramon100
Forum-lid

ramon100 26 aug 2010 18:11

Zie pag. 4 van dit item voor 'de streep'.

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 26 aug 2010 20:49

[quote="tismigget"][quote="gerrit-1963"]Twee vragen :

1) Waar ligt in Bedoin de "start". Ik ben door Bedoin gereden, bij rotonde richting MV, maar geen "streep" in de weg gezien.

2) wat is een goede plek om je auto te parkeren in Bedoin?
[/quote]

Wat dat parkeren betreft,kun je op zondag het beste NIET parkeren op de parkeerplaats van de supermarkt...(2 Denen konden pas op maandagmorgen bij hun auto...)[/quote]

Even buiten het dorp richting de Ventoux ligt een parkeerplaats.
What makes the boat go faster?

Plaats reactie