Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Groetpetitie!

fwr
Forum-lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 11 sep 2009 11:52

fwr 28 apr 2010 20:06

Het topic heeft al geholpen hoor. Vanochtend heb ik in totaal iets van vijftien keer gegroet en slechts één keertje werd er niet teruggegroet.

Gebruikersavatar
nespresso
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 06 dec 2008 23:52

Gebruikersavatar nespresso 28 apr 2010 20:19

-1 (Hey, woar mot je heen dan!? ;) )

Gelukkig maar dat die 4000 deelnemers aan KBK elkaar niet heel de dag hebben lopen groeten...

Nog even en dan krijgen we nog de discussie of een knik met de kin naar boven of naar beneden de juiste is.

Beetje moeizaam allemaal...

(maar met sex voor -of buiten- het huwelijk heb ik geen probleem)

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 28 apr 2010 20:23

[quote="de zwarten"]Natuurlijk is er een grijs gebied (volle inspanning/hoge snelheid/even dagdromen), maar de 'tegenstanders' van het teruggroeten grijpen dit aan om hun gedrag te verklaren/vergoelijken.

De kritiek en 'tegengas' om het vooral niet te doen is tenenkrommend, en probeert de zaken om te draaien of lezen niet goed. Er is namelijk geen 'groeten verplicht' uiting op dit forum, enkel een 'groeten mag wat meer gebeuren' signaal. Als jij niet groet, mooi zo, maar probeer het alstublieft niet te gaan beredeneren alsof het:
- de nieuwe mode van 2010 is (Superrose die de lijn doortrekt met seks voor het huwelijk)
- geen zin heeft (self-fullfillling prophecy door IBAN, gelieve persoonsbeschrijving door te geven opdat ik je vooral straal negeer als ik je kruis)
- Een soort bedreiging vormt voor de persoonlijke levenssfeer (Pino en zijn gezellige gekke Bennie in zijn wiel, die hij niet afgeschud krijgt)

Met vriendelijke groet en knik,
Lieven[/quote]


nee nu verdraai je mijn woorden, ik ben niet tegen groeten, ik vind het alleen bijdehand dat anderen hier het aso noemen als je niet groet, ik heb eerder al genoemd dat ik ook wel groet alleen niet altijd, het voorbeeld wat ik net gaf was naar aanleiding van de toon van sommige mensen die hun norm te lijken willen opdringen en anderen aso noemen.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4223
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 28 apr 2010 20:38

- niemand wil hier een norm opdringen
- iedereen wil dat we gewoon vriendelijk zijn voor elkaar, groeten is daar een uiting van.
-> het contesteren van bovenstaande punten is het bewijs dat er nog veel werk aan de winkel is.

Groeten doet iemand immers vanzelf/spontaan, niet omdat het moet, niet om iets gedaan te krijgen (do ut des). Anders is het niet leuk/mooi meer. Verplichten helpt niet. Allerlei (soms) zure argumenten aandragen om het niet te doen, helpt ook niet.

Ik zal niet minder groeten/vriendelijk zijn door die reacties, maar ik vraag me af waarom ze er zijn. Blijkbaar kost groeten meer moeite dan reageren in dit topic (denk daar maar eens over na)!
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 28 apr 2010 21:15

+1

johanandijk
Forum-lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 10 mar 2009 20:04
Locatie: Andijk

johanandijk 28 apr 2010 21:16

Dikke +1

ik groet iedereen met een helm , mensen zonder helm scheld ik uit net als mensen zonder gebogen stuur.

Ook houd ik niet van mensen die meer sex hebben als/dan ik/mij ook die scheld ik uit en groet ik niet .

wel groet ik mensen die minder sex hebben dan als ik mij.

lamme arm joh.

ff zonder dollen

Laat het aan een ieder over, groet je wel prima groet je niet ook priem. Ik groet wel ,word ik niet terug gegroet geen probleem dan is het vast iemand waar ik normaal ook niets van zou moeten weten.

Er is een boek geschreven over dit soort zaken , over een flow waar je in kan zitten om goed te presteren, erger je je aan mensen die niet groeten(is een voorbeeld en geen sitaat) dan raak je uit je flow en dat is dan weer slecht voor je prestatie's.

ik ga wel even zoeken hoe het boek heet .

Groet Johan

trainen als een beest vreten als een dykwerker. http://www.twitter.com/jjberga" onclick="window.open(this.href);return false;

farelli
Forum-lid
Berichten: 2603
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:14

farelli 28 apr 2010 21:39

[quote="johanandijk"]

Er is een boek geschreven over dit soort zaken , over een flow waar je in kan zitten om goed te presteren, erger je je aan mensen die niet groeten(is een voorbeeld en geen sitaat) dan raak je uit je flow en dat is dan weer slecht voor je prestatie's.

ik ga wel even zoeken hoe het boek heet .

Groet Johan

[/quote]

Tao Te King van Lao Tse?
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38541
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 apr 2010 22:08

[quote="johanandijk"]D


wel groet ik mensen die minder sex hebben dan als ik mij.

[/quote]

Vraag je dat dan eerst? ;)
Less is bore

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8986
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 28 apr 2010 22:10

Dit topic maakt in ieder geval genoeg reacties los, dus het leeft wel. De zwarten verwoord mijn mening perfect, dus die ga ik niet herhalen.
Score op de terugweg van het werk: 5-0 (in het nadeel van de groeters), maar ik hou nog even stug vol ;-)

@Farelli/johanandijk: Deze bedoel je (?): Csikszentmihalyi (probeer dat maar eens in 1 keer uit te spreken)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

farelli
Forum-lid
Berichten: 2603
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:14

farelli 28 apr 2010 23:57

[quote="53x11"]

@Farelli: Deze bedoel je (?)[/quote]

Nee, ik bedoel deze:


[img=http://img641.imageshack.us/img641/9969 ... wangbi.jpg]

De Tao Te King/Ching. Filosofisch werk van Lao Tse uit zeer vroege Chinese tijden. De basis van taoistisch denken. Naar mijn inschatting niet de populairste wielerliteratuur, hoewel? Misschien Peter Winnen?

:D
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 29 apr 2010 00:16

[quote="Daniel1975"][quote="johanandijk"]D


wel groet ik mensen die minder sex hebben dan als ik mij.

[/quote]

Vraag je dat dan eerst? ;)[/quote]


och, dat zie je toch aan die grijns die ze hebben... gelukzaligheid enzo
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 29 apr 2010 00:52

[quote="superrose"][quote="Daniel1975"][quote="johanandijk"]D


wel groet ik mensen die minder sex hebben dan als ik mij.

[/quote]

Vraag je dat dan eerst? ;)[/quote]


och, dat zie je toch aan die grijns die ze hebben... gelukzaligheid enzo

[/quote]

Volgens mij bedoeld hij de doelgroep Loeki rijders.
FacebookS3RSSite

Plaats reactie