Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Powerbalance

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 16 jul 2010 11:44

mrcoffee schreef:Fantastisch :) Ignorance is bliss. Geef mensen "iets" waaraan magische krachten kunnen worden toegedicht en waar ze in kunnen geloven en ja hoor natuurlijk gaat het dan beter.

Ik ben wel voorstander voor een dubbelblind onderzoek naar de echte werking van dit product maar de uitkomst staat wel zo goed als zeker vast: Placebo effect!


Speel een beetje met de gedachten dit ook daadwerkelijk te gaan doen. 't Is tenslotte m'n werk (onderzoek doen dan, niet kwakzalven).

Misschien hebben forummers zin om hieraan mee te werken (believers en non-believers?)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
cliors
Forum-lid
Berichten: 659
Lid geworden op: 09 mar 2005 22:16

Gebruikersavatar cliors 16 jul 2010 14:32

Een nieuws zender in Australië heeft al zo'n test gedaan
FIMPJE
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 16 jul 2010 14:45

Leuk filmpje! Zo zie je maar hoe dit soort placebo trucs kunnen werken.

bingohome
Forum-lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 03 jan 2009 22:44

bingohome 16 jul 2010 23:59

rene1 schreef:@Skimons:
Dat was de Bio-Stabil.
Die werkte wel want Nico Haak is er aan dood gegaan, dacht ik.


LOL!!!!!!
Humorarmbandje op de kop getikt?
Maar ik heb meer verstand van gitaren...

arnoud
Forum-lid
Berichten: 543
Lid geworden op: 14 nov 2006 12:40
Contact

arnoud 17 jul 2010 17:24

Placebo effect zonder schade is toch niet erg? Als je, je er maar goed bij voelt. Petacchi doet dat bijvoorbeeld en ook Hesjedahl ( of hoe dan ook anders te spellen). Verder natuurlijk er niet het geloof aan hechten dat je nooit naar een dokter hoeft of wonderbaarlijk door zal genezen, of nog veel mooier je dood mee kunt uitstellen.....
http://www.cyclemania-c.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 17 jul 2010 19:45

Wel erg, want een ondermijning van serieuze geneeskunde en serieuze wetenschap.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

eelcoz

eelcoz 17 jul 2010 19:50

Misschien moet ik ook maar eens zo'n ding aanschaffen. Handig om te gebruiken als ik naar de kroeg ga (of beter gezegd, wanneer ik weer naar huis ga:D).

Ik kan er niets aan doen, maar bij topic moet ik altijd aan Einstein denken: "Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..."

Gebruikersavatar
stephan68
Forum-lid
Berichten: 1483
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:36

Gebruikersavatar stephan68 19 jul 2010 00:11

Sinds afgelopen vrijdag heb ik een Powerbalance bandje om mijn rechterarm. Moet zeggen dat ik vandaag tijdens het fietsen het verschil goed kon merken. Kwam geen bocht meer om, zo in balans was ik. :)

Nee, kon het gewoon niet laten om het te laten hangen. Dan maar naar Jomanda, dan maar achter de achterlijke meute aanlopen, what the heck. Het is gewoon een geinig hebbedingetje. Vond de vraag die iemand me gisteren stelde (hé wat heb je voor een mooie armband om) al de moeite waard.

Ben geen believer of non-believer. Heeft het effect of heeft het een placebo effect? Effect heeft het dan schijnbaar so-wie-so.......:d......toch?

epv
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 29 jun 2008 22:36

epv 19 jul 2010 00:31

Het laatste stukje naar een (top)prestatie, op ieder niveau, zit tussen de oren!
Als zo'n bandje psychologisch een positief effect heeft dan kan dat een verschil maken tussen winst en verlies!

He tis het stukje extra wat een (top)sporter soms nodig heeft...

kilometervreter
Forum-lid
Berichten: 800
Lid geworden op: 11 jan 2007 09:59

kilometervreter 19 jul 2010 10:40

epv schreef:Het laatste stukje naar een (top)prestatie, op ieder niveau, zit tussen de oren!
Als zo'n bandje psychologisch een positief effect heeft dan kan dat een verschil maken tussen winst en verlies!

He tis het stukje extra wat een (top)sporter soms nodig heeft...


Als het al een effect heet dat is het psychisch en niet psychologisch. Alhoewel sommige mensen denken dat dit geen verschil maakt is het in dit geval kwalijk en psychologisch onwaardig.

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 19 jul 2010 12:07

Overigens kun je ze nu ook via Tell Sell bestellen. Het heet dan geen Powerbalance, maar WK armband. Hij wordt daar aangeprezen door kickboksers die duidelijk een paar klappen teveel tegen het hoofd hebben gehad.

supermasj
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 14 aug 2009 23:06

supermasj 20 jul 2010 00:49

Als ik dat hier allemaal lees denk ik dat je met zo'n powerbalance ook kan vliegen.
Of zou placebo dan toch iets te kort schieten ?

Plaats reactie