Over de wielersport en zijn beoefenaars.

wat doe jij met wielplakkers of wielzuigers?

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 22 mar 2010 17:44

Ofwel rijd je ongeveer even hard, en dan is het wel netjes als je beurtelings kop doet. Ofwel rijdt die andere harder, en dan laat ik hem rijden. Ofwel rijd ik harder, en dan ziet die andere maar wat-ie doet.
Het enige dat me ergert zijn lui die eerst een heel eind in je wiel blijven hangen, om dan in plaats van over te nemen keihard (proberen) weg te spurten om te tonen wie het mannetje is. Als ze echt zo geweldig zijn moeten ze me maar meteen voorbijrijden.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

peter30
Forum-lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 mei 2009 17:29

peter30 22 mar 2010 18:49

Wanneer ze lang in het wiel blijven hangen moeten ze dat vooral doen. Van op kop rijden wordt je toch sterken ;-)

Heb ook een hekel aan mensen die lang in je wiel blijven rijden om wanneer het iets omhoog gaat je voorbij willen rijden. Gebeurt regelmatig op de Holterberg, maar dan versnel ik wel wat zodat ik ze voorblijf. Liever stuk gaan dan ze voorbij te laten.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5806
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 22 mar 2010 19:18

soms doe ik een lange rit op mijn eentje ( 150 KMS) en keer terug langs het water. Als ik dan , aan het eind van mijn bobijntje ben, zet ik mij soms ook wel eens in het wiel zonder over te nemen.Als onze wegen scheiden geef ik wel steeds een bedankje.
Waarom toch je storen ( behalve als het eikels zijn die effenaf in je wiel hangen om later weg te spurten) aan iemand een handje toe te steken? Meestal heeft iemand die in je wiel zit wel een goede reden ervoor ( te moe, iets minder sterk dan je zelf, nog een lange rit voor de boeg,..)
Bekijk het ook eens op die manier.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

johanandijk
Forum-lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 10 mar 2009 20:04
Locatie: Andijk

johanandijk 22 mar 2010 19:35

ik heb gister nog kop over kop gereden met een mtber geen probleem!! ik 28/30 hij 26 tot 28 heerlijke tempowisselingen met volle bak wind op de kop.
Bij het robbenoordbos ging hij het mtb parcours op en bedankte hij me netjes.


ik vind het zeker in sommige lege polders wel gezellig als ik niet alleen hoef te trappelen.
trainen als een beest vreten als een dykwerker. http://www.twitter.com/jjberga" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
wablievoo
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 20 okt 2007 11:36
Locatie: Maastricht

Gebruikersavatar wablievoo 22 mar 2010 19:50

Afgelopen zomer tijdens de klim van de Mont Ventoux vanuit Bedoin kwam er bij Saint Esteve iemand in mijn wiel zitten om vervolgens er niet meer uit te komen. Pas toen we het bos uitreden richten Reynard, waar percentage wat minder is, probeerde hij weg te fietsen. Kon gelukkig nog aanhaken, waarop hij zich na 1 km weer wat liet afzakken.
Niet heel erg sociaal van die gekke fransoos maar doordat hij in mijn wiel zat was ik er wel op gebrand om hem of eraf te rijden of in ieder geval er niet afgereden te worden.
Resultaat een nieuw PR van 1:36!

Hopelijk dat er komende zomer wederom een gare fransman is, die me kan helpen om onder de 1:30 te fietsen!

Dus geen probleem met fietsers die in mijn wiel blijven hangen!

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 24 mar 2010 11:24

riherm1 schreef:
Geer schreef: Zo heb ik bijvoorbeeld een gast die had er al 200 km op zitten de laatste 20 km mee op sleeptouw naar Kampen genomen.


was dat vorig jaar zaterdag 26 september?
Toen deed ik een ritje den haag - Rolde, 280km: naar schoonfamilie.
Toen heb ik tussen Elburg en Kampen een stukje ingepikt: was zeer welkom!


dat kan heel goed. graag gedaan! je had er inderdaad behoorlijk km opzitten....

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 24 mar 2010 12:01

Ik laat ze lekker in m'n wiel zitten. Toen ik bijv maandag aan 't uitfietsen was had ik tot 2x toe mensen op de gewone fiets achter me rijden die van 't werk afkwamen, kan ik me toch echt niet druk over maken.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
joostvanbezooijen
Forum-lid
Berichten: 529
Lid geworden op: 11 apr 2008 11:11

Gebruikersavatar joostvanbezooijen 24 mar 2010 12:04

Amclassic-fan schreef:Ik laat ze lekker in m'n wiel zitten. Toen ik bijv maandag aan 't uitfietsen was had ik tot 2x toe mensen op de gewone fiets achter me rijden die van 't werk afkwamen, kan ik me toch echt niet druk over maken.


Wat een zelfbeheersing, dat zou mij niet lukken.

robbey
Forum-lid
Berichten: 234
Lid geworden op: 12 aug 2006 14:06

robbey 24 mar 2010 12:04

wielplakkers staan bij mij vaak langs de weg...

eelcoz

eelcoz 24 mar 2010 12:08

Ik fiets altijd zo snel dat niemand het in z'n of haar hoofd haalt om in m'n wiel te gaan zitten.;)

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 24 mar 2010 12:20

fiedoo schreef:Dat er iemand in mijn wiel gaat zitten kan mij geen barst schelen tot zolang het niet letterlijk gebeurt zoals 2 jaar terug toen ik kort moest remmen en de wieltjeszuiger zo kort op mijn wiel reed dat hij er tegenaan vloog en de verf van mijn achterpad reed en hij een duik maakte. Hij bleek niks te hebben , enkel bleek een spaak kapot en zijn wiel krom en maar janken daarover. Dat mijn fiets beschadigd was door zijn stom gedrag kon hem precies minder schelen.


Dat vind ik ook irritant als iemand zonder het even aan te geven achter je rijdt. Het is wel zo fijn om te weten, met bochten inhalen, aangeven enz..

verder maakt het me niet uit..

robbey
Forum-lid
Berichten: 234
Lid geworden op: 12 aug 2006 14:06

robbey 24 mar 2010 12:34

Leuke discussie misschien, hoe geef je het beste aan dat je in iemands wiel bent gaan zitten?

voorbeeld: 'heeeee, probeer uit de wind te rijden, ga eens links fietsen'

Plaats reactie