Alles over vakanties op én met de fiets

Limburgs Mooiste 2010

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 06 jun 2010 19:45

[quote="IvarKoster"]Prachtig weer, mooie route! Helaas kreeg ik na 90km last van kramp in de bovenbeen. ik kon niet meer normaal zitten zonder dat het erin schoot. Moest mijn tocht dus gedwongen staken en ben vanaf het rustpunt bij Noorbeek terug gereden. Vraag me toch af hoe die kramp nu komt, heb regelmatig een slok genomen en voldoende eten genomen. Heb eigenlijk nooit last van kramp, maar het zal wel iets te maken hebben met het warme weer en het vele vochtverlies. [/quote]

Ook ik had er last van, terwijl ik normaal bijna nooit last van kramp heb, ik heb 250 km (paars) gereden.

Op de 150 km lus had ik er al last van op de Eyserbosweg schoot het er al in, aan de binnenkant van de bovenbenen, een soort van samentrekkende pijn, alleen staand klimmend ging nog. Zodra je ging zitten kwam het weer op.

Ik had er zelf last van in mijn vingers, die trokken spontaan naar beneden en het koste mij echt moeite ze weer te strekken.

Vandaag nog steeds iets gevoelig aan de binnenkant van de bovenbenen!
De 250 km wel vol gemaakt overigens.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

cogiro
Forum-lid
Berichten: 117
Lid geworden op: 20 okt 2006 00:05

cogiro 06 jun 2010 19:53

Oke om de dertig km heb je gelijk in. Alleen stond je bij sommige wel erg lang te wachten alvorens je er bij kon.
Wer bremst verliert.

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 06 jun 2010 20:39

Prachtige tocht! Heerlijk weer! Volgend jaar doe ik weer mee, weer de 150km, wat een genot!
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

leenpol
Forum-lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 sep 2009 22:10

leenpol 06 jun 2010 20:42

[quote="Fireman"]Wat die foto's betreft. Ik heb er meerdere gezien dan welke er op de site staan.

Weet iemand de namen nog van betreffende fotografen? Flexpoint heb ik dus al. iets met fotoklik oid.[/quote]

www.sportkiek.nl
Op die site stond vandaag te lezen: Op een mooie warme dag hebben we foto's gemaakt op de Rohrberg, de Oerenberg en de Gulpenerberg. De foto's van Limburgs Mooiste staan er zsm op. We zijn op dit moment bezig met het sorteren en uploaden van de kiekjes. Nog even geduld aub
Basso Astra - Campagnolo Chorus - compact na een Jan Janssen - Nemo - Shimano 105 - triple

watikjebrom
Forum-lid
Berichten: 753
Lid geworden op: 11 mar 2008 12:47

watikjebrom 06 jun 2010 20:50

[quote="sosse"]Blijkt dat ik 13 en 16% iets te veel vind. [/quote]

Gisteren ook de 100 km gereden. Op de vertraging door file na (2 uur later gestart als gehoopt) toch een prachtige tocht gereden. Complimenten voor de organisatie. Start en finish waren wel erg druk, maar eenmaal en route was het goed te doen. Wel jammer dat je lopend over de finish moest door de enorme drukte. Heb het speldje laten liggen en gelijk door naar de auto.

Ook veel meer hoogtemeters als vooraf aangegeven. Volgens de website zouden het er zo'n 830 zijn, uiteindelijk bleken het er 1140 te zijn. Voor mij genoeg :-)

@ Sosse: Ik heb geen 16% gezien in deze route, waar moet dat dan geweest zijn?
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"

kempenaar
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 08 aug 2008 00:19

kempenaar 06 jun 2010 21:16

150km ROOD gereden na ook in de ochtend een kleine 2 uur in de file te hebben gestaan. Op de terugweg ook weer file door afsluiting A2. Kan je organisatie niet aanrekenen.
Heel mooie tocht en uitstekend georganiseerd. Op ieder rust/servicepunt ruime watervoorziening zodat je voldoende vocht kon bijtanken. Wij waren rond 18.00hr terug. Ondanks de grote aantallen, viel het onderweg wel mee. Je kon altijd in kleine groepjes meerijden.
Tussen Aubel en Val-Dieu had iemand volgens mij de bocht gemist in een een steil stukje afdaling. Stond bebloede deelnemer bij ambulance.
Denk wel dat ik volgend jaar de avond ervoor al op de camping ga staan, zodat ik op z'n minst de ochtend file mis.

alwarrior
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 07 sep 2008 01:40

alwarrior 06 jun 2010 21:27

Oeps, verkeerde knop ingedrukt.

Ik heb gister voor de eerste keer meegedaan en ik heb er van genoten. Op een paar kleine ongemakken na geen problemen gehad en de paarse route uitgereden.

Bij de bevoorradingspunten eigenlijk ook geen problemen gehad, waarschijnlijk omdat ik vroeg begonnen was. Bij de rode lus ben je dan voor de drukte uit en bij de blauwe lus is de grote groep al voorbij, voordat je er mee begint.
Ook bij de finish was het niet abnormaal druk (meer).

Over één van de ongemakken: gedurende de dag kreeg ik een beetje last van een soort beginnende hoofdpijn. Niet zodanig dat je er voor stopt, maar wel merkbaar. Ik kreeg het idee dat dat wel eens zou kunnen komen door de warmte en dus maar een aantal keren een pot water op mijn hoofd leeg gekieperd. Dat hielp wel wat.
Ben ik daar de enige in? Of zijn er meer die dat herkennen?

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6082
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 06 jun 2010 21:32

[quote="ALwarrior"]...
Over één van de ongemakken: gedurende de dag kreeg ik een beetje last van een soort beginnende hoofdpijn. Niet zodanig dat je er voor stopt, maar wel merkbaar. Ik kreeg het idee dat dat wel eens zou kunnen komen door de warmte en dus maar een aantal keren een pot water op mijn hoofd leeg gekieperd. Dat hielp wel wat.
Ben ik daar de enige in? Of zijn er meer die dat herkennen?[/quote]
Heel herkenbaar!
Het begin van een zonnesteek. En de enige remedie is goed koelen en rusten.
Live fast; die young. mijn blog

red_vfr
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 16 feb 2008 20:47

red_vfr 06 jun 2010 21:38

Ik heb hem ook heerlijk gereden. Wij hadden een een bungalow op een parkje in simpelveld. Wel wat duur omdat je een heel weekend moet boeken voor 2 dagen.

Waren 's ochtens om kwart voor zeven van de camping vertrokken. Bij avantis een start label gehaald en kwart over zeven op pad. Mooie tocht, leuke wegen, en wel veel mensen, maar zeker niet hinderlijk, erg gezellig. Goede klimmen, kon goed me 39x27 testen en weet dat ik daar volgend jaar de alpe d'huez niet mee op ga komen. Genoeg service punten, voldoende water en eten! Finish was wat rommelig, was ook niet duidelijk waar je je label weer kon inleveren dus maar zo weer terug gegaan naar bungalow. Zag veel mensen met bier, maar na negen uur onderweg had ik daar toch nog geen trek in ahaha.

Fantastische dag gehad, was super geregeld! Volgende keer weer.

danthaman
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 23 aug 2009 17:08

danthaman 06 jun 2010 22:06

Heb Limburgs Mooiste ook gereden. 150km rood. Dit was mijn eerste toertocht en dus even afwachten hoe het zou bevallen. En het beviel goed! Ik heb geen referentiekader, maar ik vond dat alles tip-top was geregeld. Om 6.30 uur vertrok ik bij de start, voor de grote drukte uit rond enen reed ik het avantis terein weer op. Voldoende bevoorrading en water, leuke weggetjes; her en der wat gevaarlijke afdalingen (voor me reed iemand die deed alsof hij op een MTB zat, ging gelukkig allemaal goed...), maar bovenal een top-route!! Vooral de eyserbosweg op 140km was mooi geplaatst; ook leuk wat volk langs de route.

Ik zat met de rest van de family zo'n 25km van Avantis vandaan en toen ik terug fietste naar ons huisje schrok ik toch wel van het aantal fietsers dat me tegemoet kwam. 3x het gras in gedwongen door fanatieke wielrenners die snel nog even een groepje in wilden halen. Niet helemaal netjes, maar met 25000 mensen (of zoiets) op kleine weggetjes en fietspaden wel te verwachten.
Volgend jaar weer, dan kan er alleen nog wel 100km bij.
http://downtheroad.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

cube_m
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 20 aug 2006 19:54

cube_m 06 jun 2010 22:45

Heb gisteren de 85 km route voor de MTB gereden.

Had nog geen ervaring met MTB-en in Zuid-Limburg, maar ligt heel Zuid-Limburg vol met keien? Heb zo ontzettend veel lekke banden gezien!

Volgend jaar doe ik zeker weer mee, maar dan wel op de racefiets.

danthaman
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 23 aug 2009 17:08

danthaman 06 jun 2010 22:53

[quote="Cube_M"]Had nog geen ervaring met MTB-en in Zuid-Limburg, maar ligt heel Zuid-Limburg vol met keien? Heb zo ontzettend veel lekke banden gezien![/quote]

Dat vond ik op de racefiets ook: veel bandenplakkers langs de kant van de weg...
http://downtheroad.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie