Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Het ik ben net vader geworden thema!

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 13 mar 2014 17:55

Van harte gefeliciteerd met jullie gezinsuitbreiding en ga er samen lekker van genieten.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 13 mar 2014 22:46

Dank allemaal! Genieten geblazen, maar ook even aanpoten ;)
Het fietsen komt helemaal goed, vind ik wel ruimte voor iom thuis.
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Kilowatt
Forum-lid

Gebruikersavatar Kilowatt 14 mar 2014 08:34

Soap, van harte kerel !
older Budweiser

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 14 mar 2014 09:21

Soap schreef:Dank allemaal! Genieten geblazen, maar ook even aanpoten ;)
Een enkeling daargelaten, zoals bijv Havana, kan gewoon nog moeiteloos doorcrossen.
Helaas is het fietsen voor mij een stuk minder geworden. Wat dat betreft wordt alles ook wel weer heel erg relatief als vader van twee fantastische kinderen (resp 3 jaar en 5 maanden).

Ik merk dat het zetten van een doelstelling, voor mij de Dolomieten Maraton in 2015, het thuisfront ook meer betrokken is met het urenlang van huis zijn voor duurtrainingen.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 14 mar 2014 12:35

Kilowatt schreef:Soap, van harte kerel !
Dank je! Pittige nachtje, maar echt weer fantastisch wonder.
mrcoffee schreef:
Soap schreef:Dank allemaal! Genieten geblazen, maar ook even aanpoten ;)
Een enkeling daargelaten, zoals bijv Havana, kan gewoon nog moeiteloos doorcrossen.
Helaas is het fietsen voor mij een stuk minder geworden. Wat dat betreft wordt alles ook wel weer heel erg relatief als vader van twee fantastische kinderen (resp 3 jaar en 5 maanden).

Ik merk dat het zetten van een doelstelling, voor mij de Dolomieten Maraton in 2015, het thuisfront ook meer betrokken is met het urenlang van huis zijn voor duurtrainingen.
Inderdaad, zal eens nadenken wat ik als doel wil aanhouden. Nu is voor mij de voornaamste en belangrijste reden om te fietsen (maar uberhaupt sporten), ik moet mijn energie kwijt en ben een stuk minder gezellig zonder ;)
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

yellow1978
Forum-lid

yellow1978 25 mar 2014 16:06

Erg herkenbaar... Ik moet ook echt mijn energie kwijt om niet tegen de muren op te vliegen. Waar ik echter moeite mee heb, is dat ik, als ik op de fiets stap, thuis alles achter moet laten. Ik ben dan steeds in een innerlijke strijd met mijzelf verwikkeld; graag willen fietsen, maar tegelijkertijd weg van het kleine poppetje en de vrouw die de zorg alleen heeft...
Onze zoon is inmiddels 20 maanden dus dat is inmiddels al wel gaan wennen. Maar nummer 2 staat voor over een week of 7 in bestelling, dus dan begint het weer opnieuw. Maar dan heftiger met de dreumes én een baby.
Ik heb nu eenmaal geaccepteerd dat het aantal km's deze jaren iets minder is. Niet van harte, maar wel met een heel mooi doel en alternatief :-)
Specialized Tarmac Pro
Specialized Venge Pro

JoostG
Forum-lid

JoostG 25 mar 2014 16:45

yellow1978 schreef:Erg herkenbaar... Ik moet ook echt mijn energie kwijt om niet tegen de muren op te vliegen. Waar ik echter moeite mee heb, is dat ik, als ik op de fiets stap, thuis alles achter moet laten. Ik ben dan steeds in een innerlijke strijd met mijzelf verwikkeld; graag willen fietsen, maar tegelijkertijd weg van het kleine poppetje en de vrouw die de zorg alleen heeft...
Onze zoon is inmiddels 20 maanden dus dat is inmiddels al wel gaan wennen. Maar nummer 2 staat voor over een week of 7 in bestelling, dus dan begint het weer opnieuw. Maar dan heftiger met de dreumes én een baby.
Ik heb nu eenmaal geaccepteerd dat het aantal km's deze jaren iets minder is. Niet van harte, maar wel met een heel mooi doel en alternatief :-)
Ha, ik ben dus niet de enige die worstelt met het achterlaten van de vrouw en alle zorg. Bij zorgt dat voor een enorme compensatiedrang na het fietsen. Meteen alle taken overnemen alsof papa even de hond is gaan uitlaten. Zaterdag rijd ik bijvoorbeeld de Rabo Bergtoer. Ik start zo vroeg mogelijk, zodat ik na 180km nog de weekboodschappen kan doen met beide kinderen (jongen van bijna 4 en meisje van anderhalf). Tja, zo raak je je energie wel kwijt.

Overigens fiets ik nu vaker dan in de tijd zonder kinderen.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

elefantino
Forum-lid

elefantino 25 mar 2014 17:49

T hangt er ook sterk van af of je beide fulltime werkt of niet. Nu met 2 kleintjes en beide een fulltime baan heb ik nauwelijks meer tijd om te fietsen helaas. De kinderen maken echter alles goed.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 25 mar 2014 17:59

Als straks de zomertijd in gaat heb je tijd genoeg lijkt me. Hier thuis liggen de kids strak om 19:00 in bed.

elefantino
Forum-lid

elefantino 25 mar 2014 18:49

havana schreef:Als straks de zomertijd in gaat heb je tijd genoeg lijkt me. Hier thuis liggen de kids strak om 19:00 in bed.
Dat is waar. Hier ook rond die tijd. Het probleem zit 'm meer in de weekenden. Zal ook wel makkelijker worden als de kleinste iets ouder is.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 25 mar 2014 19:13

In het weekend is het ook voor mij schipperen en plannen. De truc is om de twee kids allebei tegelijk in bed te hebben en dan te vertrekken. Hier is dat om 12:00. Dan laat ik mijn vrouw maximaal 1-1.5 uur alleen met de kids. Nadeel is wel dat je niet flexibel bent qua tijd, waardoor het weer soms tegenzit. Maar de factoren "weer" en "zin" heb ik uitgeschakeld sinds ik 2 kids heb :D

Kilowatt
Forum-lid

Gebruikersavatar Kilowatt 25 mar 2014 19:25

Heel herkenbaar allemaal 8-)
Ik heb gelukkig een vrouw die de bui al voelt hangen als het zonnetje begint te schijnen ;) en de dagen langer worden :lol: .

Maar ik probeer wel te voorkomen dat de hobby uit de hand loopt. Ook al zijn de 4 tropenjaren (riep er iemand luiers wisselen? nr. 5, nr.6? hoeveel melkpoeder in 180 ml fles?) voorbij.
a.s. Zondag zet ik wel de wekker om na een lange tocht niet pas eind van de middag thuis te komen.
older Budweiser

Plaats reactie