Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Passoni Nero XL

roger
Forum-lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 mei 2004 20:17

roger 14 apr 2010 18:55

Na 250km gereden(getest) te hebben met mijn nieuw fietsje ben ik zeer enthousiast over de rijeigenschappen van het frame,dit gaat alles te boven naar mijn gevoel de ideale balans tussen stijfheid en comfort.(geld meer dan waard)

Ondanks de korte wielbasis de hoge wielen is de fiets zeer comfortabel op slecht wegdek(voerstreek)en op Kasseien is ie zeer goed hanteerbaar i.t.t mijn vorige die was niet te houden op een slechte kasseistrook.

Dit is de perfecte fiets voor alround gebruik hier in het heuvelland ga ik daar nog veel plezier aan hebben klimmen gaat super net als snelle afdalingen de fiets doet wat je wilt Ze hebben in Italie en bij Jos Feron een mooi stukje vakwerk afgeleverd moet ik zeggen.

Gewicht is overigens 6310 niet superlicht maar dat was ook niet de opzet van het project,wellicht dat ie daarom ook beter hanteerbaar is op kasseistroken is 300gram zwaarder dan mijn gecrashte Cervelo.

@patrichk,
Bidon houders zijn perfect een stuk degelijker dan de Emporelli's past wel alleen tacx goed in zadeltje is trouwens ook super past mij nog beter dan de endurance.
I live to ride,I ride Passoni

patrickh1
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 05 apr 2010 21:02

patrickh1 14 apr 2010 19:37

roger schreef:
@patrickh,
Bidon houders zijn perfect een stuk degelijker dan de Emporelli's past wel alleen tacx goed in zadeltje is trouwens ook super past mij nog beter dan de endurance.


Als het goed is komen morgen de bidonhouders binnen .
Ik had eerst ook voor 'n phoenix zadel gekeken maar die is me gewoon te smal .
Ik zit op mijn huidig zadel ( Endurance ) nog beter dan op 'n Slr Ti .

Nu nog wachten op m'n Daedalus zadelpen . Deze zal ook binnen 'n korte termijn komen.

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1824
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 14 apr 2010 22:12

VET

Ik weet het nu zeker, ik ga sparen voor een Passoni... Zelf houd ik ook meer van wat meer van glimmertjes en zou gaan voor een xxti. Maar evengoed een beauty en exclusiviteit gegarandeerd met deze unieke exoot.

Ik ga weer onrustig slapen vannacht en een keer een stevige ruzie met mijn vrouw riskeren, dat is het wel waard!
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

walters
Forum-lid
Berichten: 969
Lid geworden op: 01 jan 2009 17:51

walters 08 feb 2011 19:59

Heeft iemand op het forum zelf een Passoni xxTI? Ik ben benieuwd naar de rijeigenschappen van de fiets.

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 08 feb 2011 21:14

:/ Was het maar waar..

walters
Forum-lid
Berichten: 969
Lid geworden op: 01 jan 2009 17:51

walters 08 feb 2011 23:03

Ik vind hem mooier dan een Moots RSL (de andere optie), maar ben benieuwd hoe het carbon er na enige jaren nog uitziet. Verder lijkt me het carbon de fiets stijver/stugger te maken juist op plaats waar je hem soepel wilt hebben (onder je zitbotten).

Daarom ben in zo benieuwd naar ervaringen uit de "eerste hand".

fpeverelli
Forum-lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 08 mei 2006 10:43

fpeverelli 09 feb 2011 22:20

Heb je al een keus gemaakt Walter?

Fabian

Walters schreef:Ik vind hem mooier dan een Moots RSL (de andere optie), maar ben benieuwd hoe het carbon er na enige jaren nog uitziet. Verder lijkt me het carbon de fiets stijver/stugger te maken juist op plaats waar je hem soepel wilt hebben (onder je zitbotten).

Daarom ben in zo benieuwd naar ervaringen uit de "eerste hand".

walters
Forum-lid
Berichten: 969
Lid geworden op: 01 jan 2009 17:51

walters 09 feb 2011 23:13

De Moots zou het worden, maar de levertijd blijft maar oplopen, dus je gaat weer kijken. Zie je de laatste "Fiets" komt de Passoni wel erg goed uit, ga je lezen...... Bezit van de zaak is het einde van het vermaak.

Plaats reactie