Lopende terugroep / recall acties
Ja hoor bingo, bij mij ook een scheurtje. Nieuw crankstel kan wel decemberworden. FM gaat kijken of hij zolang een oude kan plaatsen.
Het is een Shimano Ultegra 6800 cranckset. Die worden volgens mij niet meer gemaakt. Wat krijg je dan en is dat compatibel met de andere 6800 onderdelen?
Het is een Shimano Ultegra 6800 cranckset. Die worden volgens mij niet meer gemaakt. Wat krijg je dan en is dat compatibel met de andere 6800 onderdelen?
prj
-
- Forum-lid
Shimano zegt er zelf dit over:prjz schreef: ↑14 nov 2023 12:16 Ja hoor bingo, bij mij ook een scheurtje. Nieuw crankstel kan wel decemberworden. FM gaat kijken of hij zolang een oude kan plaatsen.
https://bike.shimano.com/nl-NL/informat ... ogram.html
Dus geen 6800 maar een fc-08. Uiteraard is dat compatibel.
Net ook maar even mijn R8000 crank gecheckt: ik heb er eentje met productiecode "SJ" erop. De terugroepactie gaat van "KF" tot "RF", dus dan zit ik net veilig?
PS: Dat FC-08 crankstel, is dat niet gewoon een FC-R8100?
PS: Dat FC-08 crankstel, is dat niet gewoon een FC-R8100?
Bianchi Infinito - Ultegra R8000 - FFWD F4R FCC/DT240
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350
-
- Forum-lid
Even gekeken naar de het 6800 crankstel welke ik op zolder heb liggen nadat ik deze heb vervangen vanwege een onverklaarbare kraak tijdens het fietsen. Code FE en FL.
Misschien is de kraak nu wel te verklaren.
Maar, iemand een tip wat ik nu kan doen met dit crankstel?
Misschien is de kraak nu wel te verklaren.
Maar, iemand een tip wat ik nu kan doen met dit crankstel?
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
Is dit exact hetzelfde als wanneer je een Ultegra R8100 crankset zou kopen en de bladen vervangen door R8000 bladen? Het serienummer van mijn R8000 crankset zit in de terugroepactie, maar mijn cranks vertonen (nog) geen problemen. Ik wil echter graag overschakelen naar 165mm cranks en ben op zoek naar een degelijker alternatief. Rotor ALDHU heb ik al bekeken, maar dan ben ik ongeveer het dubbele kwijt.
Intussen het antwoord hier gevonden: Het is helaas niet mogelijk om 11 speed bladen te monteren op een R8100 crankset.
Intussen het antwoord hier gevonden: Het is helaas niet mogelijk om 11 speed bladen te monteren op een R8100 crankset.
BMC Roadmachine 02 2020
BMC Alpenchallenge 01 2016
BMC Alpenchallenge 01 2016
Je moet net een heel klein hoekje wegvijlen en dan past het wel. Ik heb mijn oude hladen gehouden. Nieuw crankstel met bladen gekregen vanwege de scheurtjes. De oude bladen op de nieuwe cranks gezet na er een heel klein hoekje eraf te hebben gevijld.
Kan ik nog even verder.
Kan ik nog even verder.