Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Beginnen met tijdrijden

Gebruikersavatar
alstro
Forum-lid
Berichten: 870
Lid geworden op: 19 dec 2004 17:25
Locatie: vollenhove

Gebruikersavatar alstro 08 aug 2010 14:03

timbo16 schreef:Ben er net naartoe gereden.
Is wel een leuk parcours om te rijden denk ik zo.
Al zal het voor mij wel pittig worden, denk dat ik nog te weinig getraind heb om echt goed mee te doen en heb enkel een normale racefiets zonder ligstuur maaaaar, we doen ons best gewoon.
Ik doe wel is al training hier op de lingedijk(een rondje van 23km) een soort tijdrit voor mezelf en heb daar eens een 39er gereden(in april ofzo) dus met nog 1,5 week te gaan nog paar keer goed trainen op het parcours hoop ik nogmaals zoiets neer te zetten.


Tijdrijden is voor iedereen pittig, alleen de betere onder ons hoeven er een paar minuten minder over te doen ;-)

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 08 aug 2010 18:42

Ja, hoe beter, hoe minder je presteert ;)(behalve in training wellicht)!

Denk bij wijze van mooi voorbeeld maar aan de lijdensweg van Kenny van Hummel in de bergetappes van vorig jaar in de Tour. Tegen de tijd dat Kenny uitgewoond over de finish kwam, zaten de toppers al weer gewassen, gemasseerd en geschoren in het hotel.

11847
Forum-lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 aug 2009 14:43

11847 09 aug 2010 18:02

ik ga binnenkort samen met 2 vrienden als trio meedoen aan 't kwartje triathlon in Anna Paulowna.
ik ga fietsen. heb gister voor 't eerst geexperimenteerd met de gelletjes.
gebruikte hiervoor altijd ontbijtkoek. dit beviel me erg goed.
hebben jullie nog meer advies qua voeding voor tijdens de wedstrijd,
maar ook voor daarvoor en daarna?

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 09 aug 2010 18:10

Voor 40km hoef je geen voeding onderweg. Tjah wellicht wat in de bidon, maar gelletjes heb je niet nodig. Vooraf kan geen kwaad, maar dan kun je bijna net zo goed normaal eten naar binnen werken.

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 09 aug 2010 18:40

Inderdaad. Voordat je aan het fietsen begint, gewoon goed gegeten hebben (twee uur van tevoren), en eventueel nog een plakje peperkoek vlak voor vertrek. Voor een kwart-triatlon solo, is het wel verstandig wat mee te nemen.

11847
Forum-lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 aug 2009 14:43

11847 09 aug 2010 19:04

valt mijzelf altijd op dat ik met training altijd instort rond de 35 km.
gewoon omdat ik geen energie meer heb om te draaien voor mijn gevoel.
dan rij ik meestal zo 5 km/u langzamer dan normaal....
meestal is mijn gelletje dan ook al ruim op.
zou 't dan een goed idee zijn om rond de 30 km nog ff een kleintje beetje van m'n gelletje te nemen en in de rest van de wedstrijd niet.

pizzi
Forum-lid
Berichten: 475
Lid geworden op: 06 feb 2009 16:03

pizzi 09 aug 2010 20:15

Afgelopen zaterdag de trio 1/4 triathlon van Deil gedaan. Ik hoefde 'alleen' te fietsen, iets meer dan 42 km.

Route kwam neer op:
(1) rennen met fiets naar uitgang park fermee 1
(2) aanloop van zwemgedeelte naar begin lokale rondjes
(3) 6 rondjes van 6,25 km.
(4) stuk naar wissel loopgedeelte
(5) rennen met fiets naar wisselgedeelte park fermee 2
Plattegrond parkoers

Wat betreft het rondje was met name de bocht Kweldam-Bulkgraaf serieus glad vanwege een bui en de bocht Hooiweg-Polsteeg was ook licht glibberig. Daarnaast kwam je in het gedeelte #3 tussen 'De Rotonde' en Enspijk een aantal smalle haakse natte bochten tegen. Het rennen (1 en 5) ben ik ook geen fan van.

Hoe ging het?
Op m'n gewone koersfiets (zonder ligstuur e.d.), gem. snelheid 37,2 km/h, gem. hartslag 187 (1 slag boven omslag). Tijd 1:09:48 volgens de organisatie, dacht zelf iets sneller.

Waren als 2e binnen bij de 25 deelnemende teams. Na 1,5 uur wachten op de prijsuitreiking werden 3 teams naar voren geroepen, incl. ons eigen team. Bleken we gediskwalificeerd te zijn omdat we de laatste 300 m. niet samen hadden hardgelopen en over de finish waren gekomen. :rolleye:

Volgens de organisatie stond deze regel in het wedstrijdreglement dat ook op de website te vinden is (nee), als bijlage was bijgevoegd bij een gestuurde e-mail (nee) en was verteld tijdens de briefing vooraf aan de triathlon (half geluisterd, niet gehoord). Ook stond het in het programmaboekje onder het onderdeel lopen. Nja, wij hadden daar dus niets van meegekregen en de teams die 3e en 4e waren geworden ook niet. Een discussie leidde natuurlijk tot niks, dus maar naar huis gegaan...

Wel lekker gefietst overigens, was tevreden :)

danthaman
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 23 aug 2009 17:08

danthaman 17 aug 2010 11:09

Net terug van vakantie kom ik de Regionale tijdritcompetitie te Noordeloos van 18 augustus tegen; om nu toch maar eens echt te beginnen met tijdrijden wil ik deze rit maar eens gaan doen.

Echter één probleem: ik heb geen knwu licentie... Volgens mij heb ik die nodig voor deze wedstrijd, maar is dat op deze korte termijn nog te regelen? Weewt iemand dat?
http://downtheroad.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

frenkie
Forum-lid
Berichten: 837
Lid geworden op: 23 mei 2008 13:09

frenkie 17 aug 2010 11:31

ik heb me laten vertellen dat je (als het al nodig is) ter plaatse voor een paar euro een daglicentie schijnt te kunnen krijgen.

afhankelijk van het weer morgen ben ik er misschien...
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 17 aug 2010 12:03

Voor zover ik het kan zien op de site van Jan van Arckel, kun je als "niet licentiehouder" alleen meedoen met de ploegentijdrit.

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 17 aug 2010 12:22

Tijdens de Zuid-Holland competitie mogen ook mensen zonder licentie mee rijden. Dat is altijd zo geweest.

danthaman
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 23 aug 2009 17:08

danthaman 17 aug 2010 12:40

Ik heb ook een mailtje naar de contactpersoon eruit gedaan. Mocht ik daar niets meer op horen dan ga ik morgen gewoon op de gok; zo ver weg is het voor mij toch niet.

Heb m'n stuur voor de gelegenheid 1,5cm laten zakken en de T2 bars onder het stuur bevestigd. Vanavond nog even controleren of ik nog een beetje op de fiets kan zitten...
http://downtheroad.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie