Alles over vakanties op én met de fiets

Marmotte 2010

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 25 feb 2010 16:37

De Marmotte rijden is zoieso niet verstandig. Ik ga in de loop van de week alleen maar beter rijden, en ik vind het leuk om te doen. Ik vind het zonde om alleen voor de marmotte naar frankrijk te gaan.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39544
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 feb 2010 19:00

Ja helemaal mee eens, maar 2x LM in 1 week fietsen vind ik weer het andere uiterste. Je kunt ook prima een week daar fietsen zonder direct 8 uur op de fiets te zitten.
Less is bore

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 25 feb 2010 23:29

[quote="japie carbon"]Bert dekker en het hele veltec team rijden heel de week daar wedstrijden, ook op woensdag. Dus ik zie niet wat er verkeerd aan is.

Ik doe dit zelf ook en heb nergens last van, ook niet van de bovenbenen. Ik rij hem natuurlijk veel rustiger aan dan dat ik tijdens de marmotte doe.[/quote]

Tja, maar ik denk niet dat de gemiddelde Marmotte deelnemer net als Bert of Oege ruim 20 uur per week op een fiets zitten als ze gewoon in Nederland zijn. Als je dat op eens wel gaat doen in de bergen sta je gewoon vermoeid aan de start op zaterdag ochtend.

@KX, dat glycogeen moet echt niet de bottle neck zijn. Als je maar gewoon goed koolhydraten aan 1 stuk door blijft eten is die voorraad gewoon weer bijgevuld.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5001
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 26 feb 2010 00:08

[quote="Amclassic-fan"]

Tja, maar ik denk niet dat de gemiddelde Marmotte deelnemer net als Bert of Oege ruim 20 uur per week op een fiets zitten als ze gewoon in Nederland zijn. Als je dat op eens wel gaat doen in de bergen sta je gewoon vermoeid aan de start op zaterdag ochtend.

@KX, dat glycogeen moet echt niet de bottle neck zijn. Als je maar gewoon goed koolhydraten aan 1 stuk door blijft eten is die voorraad gewoon weer bijgevuld.[/quote]

Helemaal eens met je eerste deel.

Met mijn glycogeenverhaal doelde ik meer op het 'taperen' in de dagen voorafgaand aan Marmotte-achtige inspanningen. M.i. kun je alleen met een optimale glycogeen voorraad aan de start staan, als je in 3-4 dgn van te voren de trainingsomvang zeer sterk reduceert i.c.m. koolhydraatrijke (maar vezelarme) voeding.

Gebruikersavatar
rufio
Forum-lid
Berichten: 1127
Lid geworden op: 14 dec 2006 21:05

Gebruikersavatar rufio 26 feb 2010 00:19

Mijn (optimistische) planning:

Zaterdag: La Vaujany
Zondag: herstelrit
Maandag: Marmotton óf Glandon-Croix de Fer (oost)
Woensdag: Les Grand Prix des Rousses (niet al te diep)
Donderdag: herstelrit
Zaterdag: La Marmotte
Zondag: Grimpee

gerrit-1963
Forum-lid
Berichten: 483
Lid geworden op: 07 aug 2009 23:20

gerrit-1963 26 feb 2010 11:09

[quote="KXlight"] i.c.m. koolhydraatrijke (maar vezelarme) voeding.[/quote]

zoals .........

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39544
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 feb 2010 15:22

[quote="Rufio"]Mijn (optimistische) planning:

Zaterdag: La Vaujany
Zondag: herstelrit
Maandag: Marmotton óf Glandon-Croix de Fer (oost)
Woensdag: Les Grand Prix des Rousses (niet al te diep)
Donderdag: herstelrit
Zaterdag: La Marmotte
Zondag: Grimpee[/quote]

Ik zou het lekker op een retourtje Croix de Fer houden en geen Marmotton rijden. Die Galibier sloopt je behoorlijk.
Less is bore

tobiasvant
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 mei 2006 22:39

tobiasvant 26 feb 2010 15:44

maandag: croix de fer + glandon
dinsdag: vaujany
woensdag: grimpee
donderdag: alpe duez
vrijdag: rust

Zoiets wordt het voor mij :)

gerrit-1963
Forum-lid
Berichten: 483
Lid geworden op: 07 aug 2009 23:20

gerrit-1963 26 feb 2010 16:26

[quote="tobiasvant"]maandag: croix de fer + glandon
dinsdag: vaujany
woensdag: grimpee
donderdag: alpe duez
vrijdag: rust

Zoiets wordt het voor mij :)[/quote]

Tobiasvant, was is de grimpee?

Gebruikersavatar
rufio
Forum-lid
Berichten: 1127
Lid geworden op: 14 dec 2006 21:05

Gebruikersavatar rufio 26 feb 2010 16:42

Bij Sportcommunication is de grimpee een klimwedstrijd naast de grote Cyclosportief (zoals beklimming Ventoux, Planche de Belles Filles, Alpe d'Huez etc.)

Maar bij de Vaujany hebben ze het zo gedaan dat in het weekend alleen de Cyclo wordt gehouden en de woensdag daarna een mini"cylo" i.p.v. Grimpee: De Alpe d'Huez, vervolgens afdalen naar Villard Reculas en tenslotte nog de klim naar Vaujany.

Deze wedstrijd heet "Prix des Rousses" en is onderdeel van de Trophee de l'Oisans.

Gebruikersavatar
rufio
Forum-lid
Berichten: 1127
Lid geworden op: 14 dec 2006 21:05

Gebruikersavatar rufio 26 feb 2010 16:52

[quote="Daniel1975"]
Ik zou het lekker op een retourtje Croix de Fer houden en geen Marmotton rijden. Die Galibier sloopt je behoorlijk.
[/quote]

Misschien wel slim ja, óf ik doe een retour Galibier: het stuk tussen de Lautaret en afslag Les Deux Alpes heb ik namelijk nog nooit gereden (máár dit geldt ook voor het stuk La Chambre-afslag Telegraph). Een goede parcoursverkenning is natuurlijk belangrijk, maar deze twee stukken zijn nou niet echt de lastigste ;-). We zullen zien, eerst maken kijken hoe ik de Vaujany verteer.

gerrit-1963
Forum-lid
Berichten: 483
Lid geworden op: 07 aug 2009 23:20

gerrit-1963 26 feb 2010 19:55

[quote="Rufio"]Deze wedstrijd heet "Prix des Rousses" en is onderdeel van de Trophee de l'Oisans.[/quote]

Rufio, kun je ook alleen de "Prix de Rousses" rijden, dus niet als onderdeel van "Trophee de l'Oisans"? Ik kom namelijk dinsdag pas aan.
Gewoon boeken bij sportcommunication?

Plaats reactie