Over de wielersport en zijn beoefenaars.

WK Mendrisio

marcodej
Forum-lid

marcodej 28 sep 2009 15:31

Een van de mooiste WK van de afgelopen jaren, erg genoten! Zeer mooie wedstrijd gezien (die grote groep van 28 op 100km van de streep gaf het een interessante wending) en een verrassende maar terechte winnaar.

De Belgen en Italianen leken op rozen te zitten, maar waren in één keer weg en toen ineens zaten er een hoop Spanjaarden, maar die reden weer teveel op Cancellara. Die hebben echt dom gereden.

Het is mijn renner niet, vooral door zn gedrag na de koers en zijn niet altijd aansprekende rijstijl (hoewel Mart wel erg overdreef, in kleinere rondes heeft hij echt wel aangevallen, vooral dit jaar), maar dit was wel verdiend.
http://www.twitter.com/marcodej" onclick="window.open(this.href);return false;

joe1972
Forum-lid

joe1972 28 sep 2009 15:32

Ik zag Evans net nog even op het sportjournaal en ik vind het een prachtig verhaal dat hij gewonnen heeft. Hij is misschien een 'raar mannetje' en een aanklamper, maar als je na zoveel zware kritiek en al die "net niet" ereplaatsen, op het moment dat bijna niemand meer in je gelooft, toch nog een grote prijs pakt, is dat genieten. Sport kan heel ontroerend zijn en dit was voor mij één van die momenten. Ik vond de opmerking van onze Mart ook heel treffend, misschien is hij nu eindelijk bevrijd van zich zelf.
a.k.a Joe

geer
Forum-lid

geer 28 sep 2009 15:42

Goh ik heb een prachting WK gezien, met een heel mooie winnaar. Ook al ben ik geen fan van de man, een liefhebber van goede winnaars ben ik wel Gewoon buitenblad die laatste klim, dan win je.
Voor de Belgen had er mss iets meer ingezeten als ze met de italianen in de achtetvolgende groep hadden gereden. Maar ja, des al niet te min waren de Belgen sterker dan ik dacht en de Nederlanders (iets) minder sterk. Ik had gehoop dat Kroon ietsie beter was.
Tot de aanval van de Italianen vielen wel af en toe mijn ogen dicht. Het onzinnge comentaar van Smeets en Ducrot houdt je dan wel weer wakker. Hoe stom ze ook zijn, Smeets die er altijd naast zit (Evans Kan niet winnen; nu moeten de nederlands rijden (met JH in de achtrvolgende groep?); enzovoort) en Ducrot met zijn 'slaat als een tang op een...' opmerking; blijft het wel geestig.

Voor echt goed commentaar kun je altijd naar Eurosport, maarrr die kt reclames...

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 29 sep 2009 11:56

Ik ben geen fan van Evans, maar dit was mooi.

Kijk het gaat er in eerste instantie, net als bij andere sporten om dat er geen Italiaan, spanjaard of duitser wint! nou dat is iig gelukt.

skimons
Forum-lid

skimons 30 sep 2009 10:22

de vloek van de regenboogtrui begint nu al... http://www.nusport.nl/wielrennen/209163 ... ouden.html

zal evans blij mee zijn. wat een rare instelling van silence

bmiller
Forum-lid

bmiller 30 sep 2009 10:52

skimons schreef:de vloek van de regenboogtrui begint nu al... http://www.nusport.nl/wielrennen/209163 ... ouden.html

zal evans blij mee zijn. wat een rare instelling van silence

Of juist een realistische instelling van Silence Lotto. Er zijn nu zoveel andere renners die nu meer potentie hebben de ronde van Frankrijk te winnen.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

geer
Forum-lid

geer 30 sep 2009 11:01

Wel raar van Silence om de wereldkampioen uit de tour te houden. Evans heeft in de Vuelta maar weer eens bewezen een prima klassement te kunnen rijden. Ik zou niet weten wie dat bij de Silenceploeg nog meer kan op dat niveau?
Overigens hoorde ik ploegleider Adrie v Houwelinen ook zoiets zeggen over Menchov (en Freire).

oldboy
Forum-lid

oldboy 30 sep 2009 11:16

Nope deel de mening dat het wel een verstandige keuze is van Silence.
Concurrentie in Tour is moordend en Silence heeft niet de ploeg om deze te domineren en Evans niet dé benodigde klasse (of doping) om de Tour te winnen. Het verschil met vechters/winnaars-mentaliteit tussen een contador/Armstrong en Evans is gewoon duidelijk zichtbaar. He can't take the TdF-pressure!

Verder veel respect voor Evans hoor want, het zijn er maar weinig gegeven die zulke uitslagen en wedstrijden rijdt als Evans.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 30 sep 2009 13:08

Tot zolang evans in de lotto-ploeg rijdt zal hij inderdaad de tour nooit winnen, veel te slecht omringd. ( hetzelfde lot zou contador kunnen wachten indien hij niet uitkijkt. Als er een ploegentijdrit is zal radio shack verschrikkelijk uithalen en is contador op achtervolgen aangewezen).
Maar in een goeie ploeg met de juiste ploegleider is hij volgens mij wel kanshebber. 't is niet omdat hij dit jaar door de mand viel dat je zijn vorige 2° plaatsen moet vergeten.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 30 sep 2009 13:25

Ik ben het toch nog altijd niet eens met wat men (o.m. Fiedoo) zegt over het belang van de ploeg in het behalen van een toeroverwinning.

Contador (had ik al berekend) mocht zelfs nog voor Bouygues gereden hebben in de ploegentijdrit (remember hoe ze allen uit de bocht vlogen?), voor Quickstep of voor AG2R, en zelfs bijna nog voor Skil, en hij had nog genoeg tijd zelf gepakt bergop om de Tour te winnen. Een tour winnen kan wel gemakkelijker in de juiste ploeg, maar als je de genen van een tourwinnaar hebt, dan win je hem gewoon (kijk naar Pantani, Lemond, . Cadel heeft net ietsje te kort, en met of zonder goeie ploeg wint hij nog niet.

Het ploegbelang is wél belangrijk als de favorieten ongeveer gelijkwaardig zijn, zie je vaak in de ronde van Spanje en Italië. Maar in de volgende Tours zie ik dat met Contador gewoon niet gebeuren.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 30 sep 2009 13:35

fiedoo schreef:Tot zolang evans in de lotto-ploeg rijdt zal hij inderdaad de tour nooit winnen, veel te slecht omringd. ( hetzelfde lot zou contador kunnen wachten indien hij niet uitkijkt. Als er een ploegentijdrit is zal radio shack verschrikkelijk uithalen en is contador op achtervolgen aangewezen).
Maar in een goeie ploeg met de juiste ploegleider is hij volgens mij wel kanshebber. 't is niet omdat hij dit jaar door de mand viel dat je zijn vorige 2° plaatsen moet vergeten.

Ik schat Contador toch wel in staat om die radioshaggers :) in de poep te rijden bergop en in de tijdrit doet hij zeker niet onder voor LA.

Wat betreft Lotto en Evans.... ik begrijp het beleid Lotto al jaren niet. Die zitten een beetje gevangen in het succes van QuickStep.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 30 sep 2009 16:26

Hoi,

Ik las het bericht van Cancellara op het WK van afgelopen zondag dat hij oververhit was:

Cancellara oververhit maar kom dat verder nergens tegen.

Lijkt me een beetje een vreemd verhaal of toch niet? Ik bedoel, iemand met zo veel ervaring (kan altijd door omstandigheden gebeuren net als hongerklop), maar toch.
Verder lijkt het me dat hij het pas ECHT heet zou hebben gekregen de laatste drie ronden. Wellicht echt geen tijd meer om dat ondershirt uit te doen?

Mvg,Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Plaats reactie