Nogmaals: wie van di luca zegt dat hij geen lange bergen aan kan moet maar eens alle bergritten bekijken van de laatste vier jaar ( stelvio, finestre,..enz.. zijn die niet lang en lastig genoeg misschien?).
Ik vind sommigen hier nogal een rare redenering hebben: je staat op één week van een overwinning in één van de mooiste ( misschien sportief de allermooiste) rondes en dan zou je dat zo maar weggeven met in het achterhoofd dat het zou kunnen dat je zes weken later eventueel misschien perhaps nog niet zou gerecupereerd zijn om de tour te rijden?
Net of die paar inspanningen meer ( hij gaat zich zekerst geen 10 plaatsen laten zakken hoor) het verschil zouden maken, en dan nog.
't is net hetzelfde als dat je met zicht op winst op kop rijdt in de RVV en dan zegt : ik laat mij inlopen want eigenlijk wil ik P-R winnen en misschien eventueel zou ik de geleverde inspanningen nog kunnen gewaarworden in P-R..
Giro 2009
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
fiedoo schreef:'t is net hetzelfde als dat je met zicht op winst op kop rijdt in de RVV en dan zegt : ik laat mij inlopen want eigenlijk wil ik P-R winnen en misschien eventueel zou ik de geleverde inspanningen nog kunnen gewaarworden in P-R..
Inderdaad. Als je de Giro kunt winnen dan ga je er volledig voor. Die ronde wil je toch winnen als prof? Dan heeft Menchov straks misschien een erelijst met de Vuelta én de Giro. Er zijn er niet veel die hem dat gaan navertellen hoor.
Het zou gewoon onnozel zijn om niet voor de winst te gaan: als de trein passeert moet je erop springen; hoeveel kansen krijg je in je leven om een Grote Ronde te winnen? In elk gevaal nooit tè veel. Het roze laten liggen in de hoop op een - altijd onzekere - podiumplaats in de Tour (en dan pakweg in de eerste Tour-week een kwaaie val maken? stel je voor!): hij zou wel gek zijn!
Maar dit gezegd zijnde hoop ik natuurlijk wel van harte dat de Killer volgende week het roze terugpakt, want ik heb verder niets met die Rabo-Rus...
Overigens, over een zogenaamd een tekort aan 'echte' bergritten: die van Sestriere was er toch eentje van de betere soort, en maandag zitten ze weliswaar 'slechts' in de Apennijnen ipv de Alpen of Dolomieten, maar de drie belangrijkste beklimmingen tussen Pergola en Cagli bieden toch maar mooi resp. 1098 (Monte Nerone), 1010 (Monte Catiria) en 825 (Monte Petrano) hoogtemeters, dus dat kan nog mooi spektakel opleveren!
Maar dit gezegd zijnde hoop ik natuurlijk wel van harte dat de Killer volgende week het roze terugpakt, want ik heb verder niets met die Rabo-Rus...
Overigens, over een zogenaamd een tekort aan 'echte' bergritten: die van Sestriere was er toch eentje van de betere soort, en maandag zitten ze weliswaar 'slechts' in de Apennijnen ipv de Alpen of Dolomieten, maar de drie belangrijkste beklimmingen tussen Pergola en Cagli bieden toch maar mooi resp. 1098 (Monte Nerone), 1010 (Monte Catiria) en 825 (Monte Petrano) hoogtemeters, dus dat kan nog mooi spektakel opleveren!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
@ Fiedoo wel mee eens. Ik heb niet gezegd dat Di Luca de echt zware bergen niet op kan. Maar vaak verliest hij in de echte lange beklimmingen als er vanaf het begin vol wordtr doorgegaan wel wat tijd. Dit jaar valt dat reuze mee. Goede vorm. In 2008 verloor hij nogal wat tijd. Als er wat op reserve wordt gereden en men laat het op de laatste km bergop aankomen is hij zeer sterk. Het blijft toch een explosief mannetje.
Heeft iemand een link of plaatje van de fiets waar Garmin op rijdt deze Giro?
ik wilde jullie deze leuke foto niet onthouden:D (kwam hem tegen op weightweenies)
[img=http://img199.imageshack.us/img199/4384 ... 551ful.jpg]
[img=http://img199.imageshack.us/img199/4384 ... 551ful.jpg]
Als het ana mij ligt gaat menchov voor de eindzege in deze Giro en dan hoef je niet te zeggen dat het een ronde is van tweede garnituur. Maar je weet nooit wat er in het hoofd van Breukink rondspookt....
Hopelijk laat het raboteam nu meer zien dan in de voorgaande dagen. Dubbel pijnlijk dat Menchov NU juist Horillo moet missen.... Hopelijk gaat ten Dam nog mooie dingen doen voor Menchov en blijft de Off-day uit.
Hopelijk laat het raboteam nu meer zien dan in de voorgaande dagen. Dubbel pijnlijk dat Menchov NU juist Horillo moet missen.... Hopelijk gaat ten Dam nog mooie dingen doen voor Menchov en blijft de Off-day uit.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
MrT schreef:Nog even inhaken op de wielkeuze discussie. Sinds ik zelf met zipp 404 rijd, ben ik daar heel stellig in: het helpt.
Ik denk niet dat het ligt aan wat voor type rijder je bent o.i.d. Het wiel is gewoon rond. Een beetje wiel is bovendien niet zo zwaar. Met zulke snelle stukken ertussen scheelt het gewoon veel vermogen.
Om hier dan nog even op terug te komen; in de gazzetta van gisteren stond een stuk over het parcours van de tijdrit. Men schreef dat er bijna 600 bochten in het tijdritparcour waren opgenomen! Bovendien flirt je bij de Cinque Terre met de kustlijn waar altijd veel wind staat. Misschien hebben deze twee details er nog voor gezorgd dat niet iedereen met hoge velgen reed...?
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59
ivo1 schreef:ik wilde jullie deze leuke foto niet onthouden:D (kwam hem tegen op weightweenies)
Even vlug naar de kapper geweest?
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
-
- Forum-lid
- Berichten: 746
- Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49
Voor een paar dagen ben ik verkast naar de Marche. Tijdens een toer vandaag in de binnenlanden max temp. gemeten van 44 graden C. Zag in de verte de Gran Sasso met besneeuwde top, net als de Sibillini. Petje af voor de corridori in de Giro, nog geen wandeletappe meegemaakt.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit
klimgeit