Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tommeke = dommeke 2?

waterman
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 16 jan 2007 18:24

waterman 13 mei 2009 19:16

Hoe je het draaid of keert, als je in het middelpunt van belangstelling staat, is het niet slim
wat hij deed of doet. Als hij de regels overtrad, wel dan draagt hij ook de consequenties.

Van de andere kant vind ik het wel spijtig dat men zich teveel met zijn (ook andere sport vedetten
en bekendheden algemeen) prive leven bemoeid.
Het is zo dat men (media en publiek) je op handen dragen kunnen, maar ook net zo snel de
grond in kunnen boren.

Verslaafd, maskeren ect. geloof ik zelf niet meteen. Ik denk eerder dat T.B. graag op stap gaat als hij kan.

herbawife
Forum-lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 16 apr 2006 23:57

herbawife 13 mei 2009 20:01

Waterman schreef:Ik denk eerder dat T.B. graag op stap gaat als hij kan.



Dat zou best kunnen.
Maar als je al een soort van voorwaardelijk hebt, moet je eens te meer je verstand gebruiken.

Het maakt mij niet echt uit wat hij mispeuterd heeft, mij stoort vooral het feit dat hij zichzelf, zijn supporters en zijn ploeg weer zo te kakken zet.

ijzerenbriek
Forum-lid
Berichten: 1665
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34

ijzerenbriek 13 mei 2009 20:40

Mij zet hij niet te kakken, zichzelf voor mij ook niet, zijn ploeg misschien wel.
Kijk al dat geleuter, gemoeder daar word ik zo moe van.
Als ik naar het wielrennen kijk wil ik koers zien, strijd en spanning.
Als ik karakters, personages wil zien dan kijk ik wel naar een film of serie.

Wat Tom Boonen in zijn vrije tijd doet is zijn zaak en niemands anders behalve misschien zijn vriendin. Is al eerder hier gezegd, ik zou het ook niet op prijs stellen dat mijn werkgever om de haverklap mijn promille komt testen in het weekend.
Dat de UCI hem nu wil horen omdat hij het imago van het wielrennen schaadde is pas helemaal te gek, de hypocrieten!!!!
Wat mij betreft mogen (moeten zelfs) de buiten competitie controles blijven maar als ze niets vinden dat strafbaar is dan moeten ze die mensen met rust laten.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

jona91
Forum-lid
Berichten: 797
Lid geworden op: 03 sep 2007 22:22

jona91 13 mei 2009 20:50

ik vind het op weinig slagen dat Pat Boonen wil straffen omdat hij iets gedaan heeft dat het wielrennen schaad, zonder dat dat iets met de sport te maken te heeft.

Gaan ze dan ook elk bekend renner dat zijn hond mishandelt of zijn vrouw verwaarloost straffen omdat dit 'het wielrennen schaadt'?

eelcoz

eelcoz 13 mei 2009 20:58

BMiller schreef:Ik snap eigenlijk niet waarom de ASO en UCI Boonen nu schorsen. Coke staat niet op de lijst van verboden middelen. Het is meten met 2 maten.
Ik vraag me af of er meer renners in het peleton aan de stuff zitten? Komt dit nu naar buiten omdat Boonen een grote meneer is?

Natuurlijk had hij gewoon van de witte poeder af moeten blijven.


Staat coke nu wel of niet op de lijst van verboden middelen? Of alleen tijdens wedstrijden en niet bij out-of-competition controles? Ik kom namelijk overal weer andere informatie tegen.

Het lijkt mij simpel. Als het wel op de lijst staat lijkt een schorsing me terecht (of je er nu sneller van gaat fietsen of niet). Als het niet op de lijst staat is het schandalig dat Boonen zo wordt aangepakt.

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 13 mei 2009 20:59

Ik weet het niet, maar hij heeft echt wel een voorbeeld functie. Ik woon niet in Belgie, heb er wel familie, maar als je aan de jonge kinderen vraagd wat wielrennen is zegt bijna iedereen Tom boonen! Ik vind dan eigenlijk wel dat je je bewust moet zijn van die voorbeeld functie en de gevolgen moet weten als je zoiets doet.

Of hij voor het snuiven van Coke gestraft moet worden door de UCI vind ik ook wat overtrokken, het is immers niet verboden. Maar je hebt wat mij betreft als renner met zijn palmares en beroemdheid toch een verantwoordelijkheid en je moet weten dat als je iets doet, het ook breed wordt uitgelicht in de media.

pantani
Forum-lid
Berichten: 1255
Lid geworden op: 07 jan 2006 15:10

pantani 13 mei 2009 23:48

Heb nu ook gedronken!(Jagermaster)
Moet ik nu ook snuiven?
That's the Question-en snel aub:p
il magnifico

meca1
Forum-lid
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 mei 2006 00:05

meca1 13 mei 2009 23:57

wat ik me afvraag cocaine is verboden enkel in competitie, de controles die toch buiten competitie worden gedaan waarom testen die dan ook op cocaine er hangen "normaal" toch geen sportieve sancties aan vast.
Kan men dan niet beter de lijn doortrekken altijd verboden of altijd toegelaten?

jona91
Forum-lid
Berichten: 797
Lid geworden op: 03 sep 2007 22:22

jona91 14 mei 2009 00:00

dus omdat ie goed fietst en velen naar hem opkijken moet hij extra gestraft worden als hij in zijn prive leven iets doet dat strafbaar is, maar niets met het wielrennen te maken heeft? (want cocaine is niet strafbaar buiten competitie in de sport)

dat ze hem die therapie laten volgen ok, maar laat hem toch gwn koersen zolang hij het tijdens de wedstrijden niet pakt?
Als je nu aan de kinderen vraagt: 'wat is wielrennen?' zeggen ze wel 'tom boonen!' maar binnenkort is er in belgie geen kind meer dat weet wat wielrennen is:)

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 14 mei 2009 00:06

Dat zeg ik toch ook! Ik zeg toch dat ik het onterecht vind dat hij mogelijk gestraft kan worden. Hij moet zich er wel van doordringen dat hij een voorbeeld is voor vele in Belgie, en coke snuiven is geen gezonde levenstijl en toch niet iets waar je trots op mag zijn (vooral als hij al een paar keer is gepakt en op de vingers is getikt, zijn excuses aanbiedt aan heel Belgie en het toch doet). Sorry, maar dan ben je in mijn ogen niet bijster slim.

triabas
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 24 jan 2008 19:57

triabas 14 mei 2009 10:16

Ik snap nu ook wel dat die voetballers zo ageren tegen de out of competition controles. Tot nu toe vond ik dat ze niet moesten zeiken, maar na 'Boonen' denk ik daar toch anders over. Hoeveel van die gasten zou wel eens een lijntje gebruiken ? Dat wordt een slagveld ! Ik geloof er overigens niets van dat bij alle andere sporten waar nu al out of competition controles plaatsvinden, er nooit sporen van coke oid wordt gevonden. Daar wordt het echter niet naar buiten gebracht (zoals het hoort, vind ik als het voor de sport niet als dope wordt gezien). In de toekomst wordt je vogelvrij als je geen heilig boontje bent, of enorm chantabel.

Ik heb er overigens geen probleem mee als Boonen bij bijv. een reguliere alcoholcontrole door de politie naast alcohol ook op cocaine wordt getest en bij een positieve test aan de hoogste boom wordt gehangen, maar nu wordt het hele out of competition systeem misbruikt om koorknaapjes te maken en rekeningen te vereffenen door al dan niet de resultaten naar buiten te brengen. En dit terwijl de renner zelf geen enkel recht heeft. Ik geloof er niets van dat dit volgens de privacyregels in Europa stand gaat houden.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 14 mei 2009 10:54

triabas schreef:... Ik geloof er niets van dat dit volgens de privacyregels in Europa stand gaat houden.



Natuurlijk wel. Privacy inroepen voor een misdrijf (gebruik van drugs, zeker hard drugs, is ten allen tijde strafbaar in België hoor) zal niet lukken. ;)
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie