Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Pronostiek WK veldrijden

fizik
Forum-lid

fizik 03 feb 2009 23:37

Lars Boom heeft inderdaad een griepje onder de leden. Logisch dat je dan niet met de besten mee kunt. Risico van het vak zullen we maar zeggen...

De damesrace was voor de chauvinistische Nederlanders onder ons zeker genieten. Ongelofelijk dat die dames haar geen één keer op kop dwongen. Ik vond het leuk om naar te kijken.

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 04 feb 2009 00:15

patmaessen schreef:Wat ik wel enorm vind ondergesneeuwd in dit NL - BE geneuzel, is de prestatie van ene Mevr Vos. Hulde, hulde, ik heb van haar van begin tot eind genoten. Was al een behoorlijk fan van haar maar zondag deed ze alles perfect. Lekker Frau Hanka gang laten maken en het aan het eind toch maar mooi afmaken. Sportvrouw van het jaar meer dan waardig.
Tja... zondag dwaalden m'n gedachten lichtjes af... naar de laatste editie van Parijs-Nice... toen in de koninginnenrit met finish bovenop de Mont Ventoux... ene Cadel Evans pal achter Robert Gesink naar boven kleefde... en enkele meters voor de meet... glimlachend voorbij Neerlands beste klimmer wipte...

Werd ik toen niet vrolijk van... en nu ook niet.

patmaessen
Forum-lid

patmaessen 04 feb 2009 01:16

Buzz schreef:
patmaessen schreef:Wat ik wel enorm vind ondergesneeuwd in dit NL - BE geneuzel, is de prestatie van ene Mevr Vos. Hulde, hulde, ik heb van haar van begin tot eind genoten. Was al een behoorlijk fan van haar maar zondag deed ze alles perfect. Lekker Frau Hanka gang laten maken en het aan het eind toch maar mooi afmaken. Sportvrouw van het jaar meer dan waardig.
Tja... zondag dwaalden m'n gedachten lichtjes af... naar de laatste editie van Parijs-Nice... toen in de koninginnenrit met finish bovenop de Mont Ventoux... ene Cadel Evans pal achter Robert Gesink naar boven kleefde... en enkele meters voor de meet... glimlachend voorbij Neerlands beste klimmer wipte...

Werd ik toen niet vrolijk van... en nu ook niet.

En als vos hetzelfde gereden zou hebben als Gesink, en Kupfernagel er met de titel vandoor was gegaan was het ook niet goed geweest, want dan had Vos dom gereden..... Achteraf is altijd makkelijk praten, doe het haar maar eens na ;)

edwin01
Forum-lid

edwin01 04 feb 2009 10:04

Method schreef:Ik vond Vos echt laf. Dat je de sprint afwacht tot daartoe. Maar voor eigen volk zo de koers blokkeren en saai maken.

Kom op zeg, beetje naief.....;)

Het enige wat telt is die regenboogtrui. Had Kupfernagel maar niet volle bak door moeten rijden met zo'n beetje de beste sprinter uit het damespeloton in haar wiel....
Het zal Marianne een worst zijn hoe ze gewonnen heeft.... Je ziet een Tom Boonen toch ook niet 2 uur op kop beuken in een Tour-etappe? Die laat zich dan ook alleen de laatste 150 meter zien en gelijk heeft hij.....

klimmer77
Forum-lid

klimmer77 04 feb 2009 10:09

Method schreef:Ik vond Vos echt laf. Dat je de sprint afwacht tot daartoe. Maar voor eigen volk zo de koers blokkeren en saai maken.

Laf? Heb je nog gekeken naar wk op de weg. Waar Vos iedere aanval moest counteren aangezien haar tegenstanders dit niet wilden doen ivbm haar sprint.

Maar goed het gaat over laf tijdens deze wedstrijd.En eerlijk gezegd zitten we niet naar een film te kijken waar rocky 10x neer gaat en toch heroische in de laatste ronde kan winnen. Het is real life he...
Als je wil winnen moet je geen krachten verspillen om het publiek te vermaken maar gewoon alles doen wat nodig is om te winnen. En in haar geval wist ze dat ze hanka er nooit af kon rijden bij een voortijdige demerage. Wat je veel kracht kost.

edwin01
Forum-lid

edwin01 04 feb 2009 10:13

De gouden regel van het wielrennen: Eerst het bordje van je tegenstander leegeten en dan pas je eigen bordje.... (H. Kuiper...). Tot in perfectie uitgevoerd door Marianne Vos...!

touran
Forum-lid

touran 04 feb 2009 12:33

Er is maar 1 ding wat telt in sport.
De 1 ste plek.
Marianne Vos was dan misschien niet de sterkste maar word wel 1 ste en die telt toch maar weer.
Groeten
http://www.rtcbuitenlust.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

bmiller
Forum-lid

bmiller 04 feb 2009 13:36

Wielrennen is niet alleen maar kracht wat telt. De techniek en tactiek zijn even belangrijk. Ik vindt persoonlijk wielrenners die aanvallen ook leuker, maar niet per definitie beter. Het is juist knap om je niet op de kast te laten jagen door andere. Zeker als het resultaat het winnen van het WK is.

Method spreekt van een saaie koers, maar de koers bij de vrouwen was spannender dan bij de mannen. Wel heeft bij de mannen een aanvaller verdiend gewonnen.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

foosho
Forum-lid

foosho 04 feb 2009 15:32

't hoort er natuurlijk wel een beetje bij, zulk soort taktieken, 't is inherent aan de sport.

Maar goed, Evans die de hele klim in 't wiel van Gesink zit en hem er dan bij de meet langsdrukt vind ik echt kansloos.. dat iemand daar trots op kan zijn is me echt een raadsel.
Wees dan een vent en geef de overwinning gewoon weg, zijn ook voldoende renners die dat gewoon zouden doen.

dario
Forum-lid

dario 04 feb 2009 15:37

Tja, feit is dat die renner nu eenmaal meer begaan is met zíjn resultaat dan met jouw en mijn kijkplezier...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Plaats reactie