Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Ervaring met de Vos Zwanenburg

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 28 jan 2010 12:32

Hij weet niet dat het Grazie is. Maar dat neem ik hem niet kwalijk, gezien het aantal taalfouten in het nederlands op de website.
Velgenfluisteraar

Florezido

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 28 jan 2010 12:36

[quote="Daniel1975"]Vraag ik mij nog steeds af waar hij zijn spullen haalt? Rest partijen of toch gewoon echte goede frames via een buitenlands kanaal?[/quote]

Ik weet precies waar Vos zijn spullen vandaan haalt.
Alles wat van veltec komt (cervelo, wilier, bmc, ultima, easton, enervit, sidi, speedplay, enz) haalt hij bij veltec vandaan. Vos en Veltec doen voor één a twee miljoen euro handel per jaar.
Ook groepsets van campa, sram en shimano komen er vandaan.

Veel pina's komen uit het buitenland. Vos heeft een geschil gehad met cardsports omdat die veel te langzaam leveren. Op een snellere manier kan hij aan zijn pinarello's komen, door gewoon naar italie te rijden.
Van de week kwam er nog een lading binnen. 20 FP6'en, 10 Prince'en en een paar Dogma's.

Daarnaast koopt vos ook nog veel spul van Tehava.

Ik heb Vos er in de loop der jaren niet op kunnen betrappen de fietsen op een 'oneerlijke' wijze binnen te halen. En geloof me, ik kom er best vaak, dus ik zie en hoor wel eens wat. Bovendien zie ik regelmatig veregenwoordigers van Nederlandse importeurs over de vloer komen.

Vos koop hele grote partijen en dat levert hem echt mooie inkoopprijzen op. Ik heb nog nooit zo veel sidi-schoenen bij elkaar gezien. De rekening van 86.000 euro mag er dan ook zijn. Daar kan je heel wat schoentjes voor kopen.

Vos pakt overal marge op, maar wellicht minder dan de 'normale FM'. Hij zet wel veel meer om, waardoor hij meer verdient. Geld maakt geld.

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 28 jan 2010 12:50

Hangt er nog een bordje aan de deur met de tekst: "Wir spressen viele sprassen" ? ;-)
Velgenfluisteraar

Florezido

klaas-kippegaas
Forum-lid
Berichten: 283
Lid geworden op: 23 mei 2009 20:36

klaas-kippegaas 28 jan 2010 13:21

verhaal van Stokie klinkt heel aannemelijk, gistermiddag stond er een grote wagen van Veltec die helemaal werd leeggeladen!

en true : z.s.m. veel omzetten met lage marges is het toverwoord, vreemd he dat ze zo ongeduldig overkomen als je niet weet wat je wil ;)
mijn bikes :

Wilier Cento Cunego | Specialized Epic Carbon | Cube Reaction | Tomahawk ICE

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 28 jan 2010 13:33

Bij vos moeten ze gewoon veel verkopen.
Ze hebben er geen tijd voor een bakkie koffie met de klant en uitgebreide verhalen over en weer. In die tijd van die verhalen, kan hij iemand anders ook een fiets verkopen.

Die nieuwe zaak is wel heel groot. Boven een grote hal met alle fietsen en frames (40%). Maar beneden is een nog grotere ruimte voor opslag, ongeveer 60% van de totale ruimte. Vos zat er over na te denken om daar een testbaantje voor fietsen en mountainbikes te maken.

devoorzitter
Forum-lid
Berichten: 231
Lid geworden op: 19 nov 2008 14:24

devoorzitter 28 jan 2010 13:44

Op een snellere manier kan hij aan zijn pinarello's komen, door gewoon naar italie te rijden.
Dat is wat hij mij ook heeft verteld: hij rijdt naar Italie, laadt bij de fabriek een hele vrachtwagen vol Pina's en rekent direct af. Omdat hij (naar eigen zeggen) in zijn eentje meer Pina's verkoopt dan Cardsports importeert zien ze hem graag komen in Treviso.
Pinarello FP5: Record, Zonda. Pinarello Treviso: Veloce, Easton Vista SL

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 jan 2010 14:15

devoorzitter schreef:
Op een snellere manier kan hij aan zijn pinarello's komen, door gewoon naar italie te rijden.
Dat is wat hij mij ook heeft verteld: hij rijdt naar Italie, laadt bij de fabriek een hele vrachtwagen vol Pina's en rekent direct af. Omdat hij (naar eigen zeggen) in zijn eentje meer Pina's verkoopt dan Cardsports importeert zien ze hem graag komen in Treviso.


In een zee container gaan 400 frames, waarom gaat hij dan 40 frames apart halen zoals hierboven staat?

De groot spraak van die kerel is gewoon zielig. Volgens mij stoppen de meeste met dat soort gedrag als ze van de basisschool af komen...

Veltec aan de andere kant steekt z'n eigen dealers gewoon een mes in de rug met deze handel. Het verwonderd mij dat er nog dealers zijn die zaken met Veltec willen doen. Als ik dealer was geweest had ik 't wel geweten en was ik m'n spullen elders in de EU gaan halen, lang leven vrij verkeer van goederen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39171
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 jan 2010 14:33

Ik snap het ook niet. Het bestaat toch niet dat hij gewoon op en neer rijdt naar Treviso voor 40 frames terwijl de officiele kanalen momenteel op 10+ weken levertijd zitten. Ook Flarer in Italie rekent momenteel 10+ weken. Gistern nog contact over gehad.
En Vos kan zomaar de meest mooie frames ophalen? Sorry, maar dat klinkt heel, heel raar.

De FP3 Pink die Eline besteld heeft eind september is nog steeds niet binnen en geen idee wanneer die komt.
Less is bore

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 28 jan 2010 14:35

Over marges gesproken
Hij verkoopt fietsen minus 20%, zonder BTW volgens zijn informatie. Hij moet het dus van snelle omzet hebben.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

c.zaballa
Forum-lid
Berichten: 1045
Lid geworden op: 12 feb 2009 12:24

c.zaballa 28 jan 2010 14:56

[quote="Amclassic-fan"]

In een zee container gaan 400 frames, waarom gaat hij dan 40 frames apart halen zoals hierboven staat? [/quote]

De rest van die vrachtwagen wordt volgeladen met pakken koffie en cake.
Die altijd voor je klaarstaat.
Gazelle Team TVM \'99

baron062
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 25 nov 2004 10:37

baron062 28 jan 2010 14:59

[quote="Amclassic-fan"]
Veltec aan de andere kant steekt z'n eigen dealers gewoon een mes in de rug met deze handel. Het verwonderd mij dat er nog dealers zijn die zaken met Veltec willen doen. Als ik dealer was geweest had ik 't wel geweten en was ik m'n spullen elders in de EU gaan halen, lang leven vrij verkeer van goederen.[/quote]

Ach, een beetje dealer steekt de importeur, wie om het even, een mes in de rug door te kopen bij de Jan Griepen, Topolino's etc, spullen uit het grijze circuit dus. Ik vind het openbreken van de markt door Vos wel OK, ECHTER laat Vos zijn aftersales dan ook op orde hebben, zodat de onschuldige? consument niet om garantie komt zeuren bij een andere dealer....

Plaats reactie