Pagina 11 van 18

Geplaatst: 31 mar 2009 00:39
door seger
Je wilt echt niet tegen het al gestarte peloton in rijden. Die gaan als dollen te keer om zo snel mogelijk bij de voet van de Glandon te zijn. Zeker de eerste groep waar veel hardrijders in zitten. Ik zou dus wel eerder aanwezig zijn. Een echte sluiproute is er niet. Of je moet met de auto richting glandon rijden en dan kun je op een gegeven moment afsteken naar de Alpe d'Huez en die weer naar beneden rijden. Maar dat is niet handig. Afgelopen jaar zat er steeds een half uur tussen elke groep, als ik het mij goed herinner. Dus meer dan een uur in de kou staan is ook niet ideaal... Wat is wijsheid?

Geplaatst: 31 mar 2009 00:39
door perik
Ik zou zorgen dat je ruim van tevoren aanwezig bent. Die startvakken staan een uur van tevoren al vol. Wel een warme trui/jasje meenmen, want 's morgens is het koud (brrrr)!

Geplaatst: 31 mar 2009 00:41
door bottecchia
Afgelopen jaar ben ik gestart in vak 3. Dat betekende dat je om 7.30uur mocht vertrekken. De groep daarvoor ging volgens mij een half uur eerder weg en de 4e weet ik zo niet. Maar er zit dus inderdaad tijdsverschil tussen. Misschien om 8.00uur vertrekken?

Ik stond in vak 3 denk ik ergens in het midden. Hoe laat ik er was weet ik niet precies meer, ik denk 20 of 30 minuten van te voren. In het begin is het effe druk maar ik kan niet zeggen dat ik daar echt last van heb gehad.


Geplaatst: 31 mar 2009 01:03
door r.hilferink
Ach, in principe gaat het om het genieten bij zo'n tocht. En dan moet je er gewoon op tijd zijn. Even wachten tot jezelf mag gaan maakt dan ook niet uit. Er is voldoende te zien.... Voor de wachtperiode nog goed wat eten/drinken meenemen en een oud "warm" windjackje die ik vlak voor de start kan weggooien.

Geplaatst: 31 mar 2009 02:13
door seger
[quote="R. Hilferink"] Voor de wachtperiode nog goed wat eten/drinken meenemen en een oud "warm" windjackje die ik vlak voor de start kan weggooien. [/quote]

Zorg wel dat je je jackje dan op een goede plek weggooit. Afgelopen jaar maakten sommigen er echt een potje van door het gewoon op de grond te gooien. Niet echt netjes. En je kan er natuurlijk ook voor kiezen een jack mee te nemen die je ook kan gebruiken in de afdalingen. Is nog de beste oplossing.

Geplaatst: 15 apr 2009 16:25
door scrymm
Kan iemand mij een beetje uitleggen hoe alles in zn werk gaat bij de marmotte. Ik heb startnummer 2700 nog iets, dan zit ik dus een bepaald startvak, welk startvak is dat, en werkt het zo dat wanneer je er op tijd je ook helemaal voorraan in dat startvak kan gaan staan, en hoe kom je aan tijdchips, is er onderweg bevoorrading, moet je stempelen of toppen van bergen, wat als je lek rijdt? etc etc

Geplaatst: 15 apr 2009 16:29
door perik
Lees dit topic en de vorige Marmotte topics even door. Alles is al een aantal keren helemaal uitgekauwd op het forum.

Geplaatst: 15 apr 2009 18:46
door pinarello
[quote="scrymm"]Kan iemand mij een beetje uitleggen hoe alles in zn werk gaat bij de marmotte. Ik heb startnummer 2700 nog iets, dan zit ik dus een bepaald startvak, welk startvak is dat, en werkt het zo dat wanneer je er op tijd je ook helemaal voorraan in dat startvak kan gaan staan, en hoe kom je aan tijdchips, is er onderweg bevoorrading, moet je stempelen of toppen van bergen, wat als je lek rijdt? etc etc[/quote]

Om je even te helpen: als je lek rijd moet je een nieuwe binnenband nemen of plakken. Stempelen is wat overbodig als je met een chip rijd, als je op tijd bent sta je mogelijk vooraan in je vak (maar als je dat niet staat maakt het geen bal uit voor je tijd), je chip en nummer haal je van te voren op en ja er is bevoorrading. Overigens is het misschien handig om ook even op de site van organisator te kijken zodat je weet waarvoor je hebt ingeschreven:p

Op etc,etc kan ik even geen antwoord geven:rolleye:

Geplaatst: 16 apr 2009 00:13
door japiecarbon
Zal het nog een keer posten want 1 pagina terug kijken is wel lastig!!

Deelnemers met de rugnummers 1 t/m 400 hebben een plaats in het eerste startvak.
Tweede startvak: 401-2000
Derde starvak: 2001-4000
Vierde startvak: 4001 en hoger + meer dan 8000

Geplaatst: 22 jun 2009 11:54
door r.hilferink
Zo, ik ga vandaag naar Rochetaillee. Beetje de buurt verkennen en de beentjes laten wennen aan het klimmen.

Aangezien ik de afgelopen weken door omstandigheden niet heb kunnen trainen heb ik achter de 27 van mijn bergcassette maar een cirkelzaag (nooduitgang) gemonteerd (30 tandjes). Hiermee gaat het zeker lukken.

Veel succes en plezier aan diegene die de Marmotte ook gaan rijden!

Marmotte 2009

Geplaatst: 22 jun 2009 12:03
door lonned
Weet iemand of je behoorlijk kunt parkeren bij de start van de Marmotte? Auto in de berm of wordt er gesleept?

Geplaatst: 22 jun 2009 14:30
door gbjhillman
[quote="lonned"]Weet iemand of je behoorlijk kunt parkeren bij de start van de Marmotte? Auto in de berm of wordt er gesleept?[/quote]

Meestal op de parkeerplaats achter de Casino supermarkt (waar vroeger de start was) als je op tijd bent.